Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Netjes Glen , het gaat bijna vanzelf bij jou haha 😜 je stekken staan hier te schitteren En komen ook hier aardig op kleur gr jaap

Netjes Glen , het gaat bijna vanzelf bij jou haha 😜 je stekken staan hier te schitteren En komen ook hier aardig op kleur gr jaap

eerst waren het een paar poliepen van de "bailout" uit de moeder kolonie. Toen had ik bijna de hoop opgeven. Maar juist door deze poliepen ben ik nieuwsgierig geworden en heb ik inspiratie gekregen om ze te proberen in leven te houden. Zo te zien gaat het lukken en met hernieuwde inspiratie ben ik aan de slag gegaan.

Grappig toch?
Vanuit een situatie die tot voor iets meer dan een jaar terug door de meerderheid als onmogelijk bestempeld word. Nu de meest uiteenlopende koralen in leven houden.

Als je je zaakjes op orde heb en de scenario zelf kan bepalen, kan je je veel permiteren m.b.t. voeren en te houden koraal soorten.

greetings, GlennF

Ik ben benieuwd hoe die stekken eruit gaan zien over een tijdje.
Natuurlijk ga je weer een top bak neerzetten. Je heb geleerd van je fouten en daar gaat het om. De hobby is een groot leerproces.

greetings, GlennF

Echt geweldig om te zien, ook die blauwe spons trouwens.

Is er iets wat jij eigenlijk niet voor elkaar krijgt. :)

groet
Adri

Echt geweldig om te zien, ook die blauwe spons trouwens.

Is er iets wat jij eigenlijk niet voor elkaar krijgt. :)

groet
Adri

Trail en error adri.....;)

Als je eens wist wat ik al allemaal uitgeprobeert heb in de afgelopen 10 jaar.
Nog vind ik in deze prachtige hobby dagelijks uitdagingen.

greetings, GlennF

Glenn pas op met dat gele komkommertje want hoe mooi en klein ook ze zijn enorm giftig en als ze in je stromingspompen terecht komen kunnen ze je hele bak om zeep helpen.

Glenn pas op met dat gele komkommertje want hoe mooi en klein ook ze zijn enorm giftig en als ze in je stromingspompen terecht komen kunnen ze je hele bak om zeep helpen.

Ik ben er bekend mee rainier.
Ik heb zowel deze als de zeeappel eerder gehad en weet wat je bedoeld.
Laatst heb ik nog een zeeappel die ik 2,4 jaar heb gehad verwijderd.

Die zag er zo uit....
uploadfromtaptalk1426348401676.jpg

greetings, GlennF

vreemd, was laatst bij een sponsor en die vertelde me juist dat deze komkommertjes niet giftig zijn.:confused:

vreemd, was laatst bij een sponsor en die vertelde me juist dat deze komkommertjes niet giftig zijn.:confused:

Net als alle ander Colochirus sp. is de gele variant gewoon extreem giftig, dat is geen probleem zolang de dieren leven. Alleen als ze sterven zo snel mogelijk verwijderen en deze gele zijn erg klein en komen dus gemakkelijk in een pomp terecht.

Back
Bovenaan