Stefan010rotterdan
Senior Forumlid
Alleen zou je aanraden om nu een fosfaat verwijderaar op alu basis te gebruiken of gewoon 2x 0,15 ppm blijven toevoegen totdat het zakt
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Alleen zou je aanraden om nu een fosfaat verwijderaar op alu basis te gebruiken of gewoon 2x 0,15 ppm blijven toevoegen totdat het zakt
Geen alu basis... i.c.m. ijzer doseren.
Loop alles nog een keer na.
- werking powerfilter
- werking afschuimer
- osmose water checken
- werk de dosering/doseerpomp wel juist.
greetings, GlennF
Ik ga alles nog even controleren maar alles lijkt juist te werken heb ook gekeken of die wel ijzer doseert osmosewater is po4 0 mijn zand zit wel veel vuil in kan daar de po4 vandaan komen
Ik ga toch maar over watten filterren heb er een schijf in om watten in te zetten missvhien is het verstandig om deze eens een paar weken te gebruiken
Ben aan het filteren geweest na 1 dag was dit het resultaatBekijk bijlage 409340
Ziet er bekend uit
greetings, GlennF
Wanneer je het po4 niet omlaag krijgt, is gewoon je bak niet in balans.De po4 moet op een natuurlijke manier uit het systeem verwijderd worden door de biomassa.Ik word gek van me fosfaat ik voeg nu 2 keer per dag 0,15 ppm ijzer toe alleen krijg me fosfaat niet onder de 0,14 ppm en zit meer tegen de 0,2 aan iemand nog tips of ideeën
Wanneer je het po4 niet omlaag krijgt, is gewoon je bak niet in balans.De po4 moet op een natuurlijke manier uit het systeem verwijderd worden door de biomassa.
Ik gebruik geen hulpmiddelen om een nitraat of fosfaat onder controle te krijgen.Zelfs geen po4 verwijderaar.mijn nitraat is niet meetbaar.en fosfaat is ook zero.
groeten Mart
Door juiste adviesen te geven kun je ook bewerkstelligen dat een aquarium in de juiste balans gebracht word.Afwachten is inderdaad geen optie.een bak in balans is mooi hoor........
makkelijker gezegd dan gedaan....
met afwachten is ook en balans te bereiken (maar is dat de juiste balans ?)
hoe is iemand geholpen met de info dat zijn bak niet in balans is (dat wist ie al) en dat een ander bak wel in balans is.
lijkt dat niet beetje op de kat op het spek binden?
Belangrijker is te kijken wat je wenst te bereiken en dan daartoe te werken met de middelen die je tot je beschikking heb.
Door juiste adviesen te geven kun je ook bewerkstelligen dat een aquarium in de juiste balans gebracht word.Afwachten is inderdaad geen optie.
Om dit te bereiken moet je zorgen voor het juiste voedselaanbod.Zorg voor het juiste voedselaanbod, dat bestaat namelijk uit de atomen koolstof (c)
Stikstofen fosfor (p) en dat in de juiste verhouding.En dit middel staat iedereen tot zijn beschikking.Na 4 weken dagelijkse dosering kun je de
fosfaatverwijderaar bij particulieren bieden aan plaatsen.Door de biomassa word alle overschotten via de afschuimer verwijderd.
Groeten Mart
Om dat te bereiken is voor ieder aquarium gelijk. Ongeacht bezetting of volume. Je moet alleen in het begin kijken wat het systeem aankan. In het begin gaat nitaat en fosfaat ligt stijgen. Na twee weken verhoog je dosering. Binnen 4 weken kun je po4 verwijderaar verwijderen of laten staan. De biomassa past zich daarop aan.
Dat is iets wat ook geen enkel probleem is. Maar het is wel heel belangrijk dat je aquarium op een natuurlijk manier gaat draaien. Maar de vraag was van de schrijver ,ik krijg mijn po4 niet omlaag. Dat dat Door een onbalans komt. Ja dat weet hij. Maar hij krijgt de oplossing niet aangerijkt. Nu dus wel. Ik heb antwoord gegeven op zijn vraag. Jij suggereert je moet gebruik maken van de middelen die tot je beschikking staan. Klopt. Dan zul jij ook na al die jaren geen gebruik meer maken van hulpmiddelen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.