De 'build quality' is wel erg goed...
Bedankt voor de tip, ik ga dit overwegen.
Bedankt Joeri.
Zojuist terug van de dierenarts: bek ziet er van binnen normaal uit. Toen hij toch in het emmertje zat maar meteen dwangvoeding geprobeerd. Ik heb van de dierenarts een dun slangetje waarmee ik het voer z'n slokdarm in kan spuiten. Dat is nog best lastig, omdat je al gauw in de kieuwen terecht komt. Ik hoop dat ik, afgezien van het geklieder, ook wat in z'n maag heb gekregen. De vis vindt deze behandeling beslist niet leuk. Ik ook niet, maar het is m.i. het enige dat ik op dit moment kan doen.
Om te beginnen heb ik een mengsel gemaakt van stofvoer, wat vitamines en aminozuren, kreefteneitjes en een paar korrels druivensuiker. Ik hoop met de druivensuiker niet alleen energie aan de vis te geven, maar ook een piek in z'n bloedsuikergehalte te veroorzaken die vervolgens weer gaat dalen waardoor hopelijk het hongergevoel weer terug komt. Eigenlijk zou er, om de darmflora weer op gang te brengen, ook wat poep van een gezonde vis door moeten, maar dat had ik zo gauw even niet. Als dit goed werkt, zorg ik ervoor dat dat in het volgende mengsel wel aanwezig is. Op advies van zowel de dierenarts als Claude Schuhmacher heb ik het mengsel aangemaakt met zoet water.
Ik kijk even hoe het vandaag en morgen gaat, anders bel ik Rudi ook nog voor advies: baat het niet, dan schaadt het niet.