Waterwaarden getest:
- temperatuur 24,2
- Sg 1.025
- Ca 390 mg/l
- KH 7
- fosfaat: 0-0,03 mg/l
- nitraat: circa 20 mg/l
Alles prima in orde, alleen het zoutgehalte mag iets lager, dat staat nu op circa 36 promille, ik streef naar 35 promille. Ca hoog ik eenmalig op en ik heb de doseerpomp wat hoger afgesteld, ik heb nog nooit lager af hoeven te stellen, de groei blijft maar toenemen.
Verder vandaag toevoegingen gedaan: deze week sporenelementen van ReefCorner, 3 druppels spongepower, 15 ml B-Balance en 2 capsules Fauna Marin Reef Vitality. Ballingzouten (KH, Ca, Mg, Sr) en Grotech ABC sporenelementen gaan dagelijks geautomatiseerd, bovenstaande is de zaterdagse toevoeging van deze week. Volgende week weer een verversing of Fauna Marin sporenelementen.
Overigens vorige week als test een Jebao WP25 pompje meegenomen bij Aqua Compleet. Eerste indruk: erg stil en hij houdt het ruim drie uur vol op mijn UPS. De niet-laagstroom Streamers van Tunze ratelen heel irritant op de UPS, dit is een hele verbetering omdat ik nu bij stroomuitval drie uur lang stroming heb. Ik hoef me daar dus een stuk minder zorgen om te maken.
Overigens: er loopt een Duits onderzoek naar de oorzaken van cyanobacteriën. Raymond (Dogue09) heeft het vertaald, als je mee wil werken, graag!
Hier kun je de enquete invullen.