Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Nijkerk's rif

Re: Nijkerk's rif (RSM250)

Vandaag afscheid genomen van Max! De oude trouwe RSM is vandaag opgehaald en laat nu een lege plek achter...

Hopelijk heeft de nieuwe eigenaar net zoveel plezier van de bak als ik dat heb gehad! topjes

is dit nacht/schemer verlichting ?

Vandaag het frame van de lichtkap eindelijk bovenop het aquarium geplaatst.

De Maxspects staan nu netjes in het verlengde van de bak. Geeft direct een ander lichtbeeld. Moet nog wel een steun maken voor de twee t5's, dus daar maar even tijdelijk een oplossing voor gemaakt.

Ff een kort filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=91zUJM943LU

Helaas komt met de iPhone de mooie belichting niet goed over. Maar goed, gaat om het idee.. Haha

is dit nacht/schemer verlichting ?

Het moment van opname was toen de t5 verlichting langzaam aan het dimmen was naar 0%. De t5 verlichting gaat uiteindelijk helemaal uit tussen 22:30 en 23:00 uur. De Maxspects dimmen ook en om 23:00 uur branden dan alleen nog de blauwe Maxspect leds op 1%. Dat is dan ook gelijk de nachtverlichting.

het oogt zo blauw. Misschien foto of filmpje maken met volle verlichting.
sommige zijn er gek op, maar het geeft geen echte indruk van een bak (vind ik).

Het moment van opname was toen de t5 verlichting langzaam aan het dimmen was naar 0%. De t5 verlichting gaat uiteindelijk helemaal uit tussen 22:30 en 23:00 uur. De Maxspects dimmen ook en om 23:00 uur branden dan alleen nog de blauwe Maxspect leds op 1%. Dat is dan ook gelijk de nachtverlichting.

het oogt zo blauw. Misschien foto of filmpje maken met volle verlichting.
sommige zijn er gek op, maar het geeft geen echte indruk van een bak (vind ik).

Klopt dat het blauw lijkt...dit is gefilmd met de iphone die wat moeite heeft met de kleurstelling.
Voor een beter overzicht zal ik binnenkort ff overdag een filmpje maken..dan krijg je een beter idee!

Vandaag afscheid genomen van Max! De oude trouwe RSM is vandaag opgehaald en laat nu een lege plek achter...
Goh Bas nu dus echt de afsluiting van je allereerste zeewaterperiode na ruim 2 1/2 jaar. Zal best even raar geweest zijn om de RSM te zien vertrekken, ondanks dat er al een ander aquarium (gelukkig!) staat.

Goh Bas nu dus echt de afsluiting van je allereerste zeewaterperiode na ruim 2 1/2 jaar. Zal best even raar geweest zijn om de RSM te zien vertrekken, ondanks dat er al een ander aquarium (gelukkig!) staat.

Ha Marjan, idd voelt het wel een beetje als afsluiting! Maar ben ook blij dat ik nu een grotere bak heb staan!

Vandaag bij Eelcoh langsgeweest om een mooie paarse monti op te pikken:

ImageUploadedByTapatalk1382124531.040063.jpg

Ook vandaag voor het eerst bij Diebo langsgeweest. Mooie winkel en mooi aanbod koralen en vissen! Gelijk een mooi visje gereserveerd. Volgende week ophalen!

Vandaag toch maar besloten om nogmaals naar Diebo te rijden en het visje direct mee te nemen. Inmiddels zwemt ie lekker rond en heeft zijn buik al vol gegeten!

Persoonlijk vind ik het een mooie vis zowel qua uiterlijk als gedrag:

Siganus magnificus

ImageUploadedByTapatalk1382209468.671149.jpg

ImageUploadedByTapatalk1382209485.631557.jpg

Op volle snelheid gezellig rondzwemmen:
ImageUploadedByTapatalk1382209503.566033.jpg

Mooie bak geworden Bas!

Ik heb ook een magnificus vossekop.

Leuke vis om te zien.

Groet, Michael

Sent from my iPhone using Tapatalk

Prachtige vis erbij bas heel erg mooi.
En ook een nuttig dier zo.
Bak begint ook al aardig wat stukken erbij te krijgen of zien we dat verkeerd.

Groetjes wesley

Prachtige vis erbij bas heel erg mooi.
En ook een nuttig dier zo.
Bak begint ook al aardig wat stukken erbij te krijgen of zien we dat verkeerd.

Groetjes wesley

Ja hè? Prachtige vis!

Er zijn de laatste tijd wel wat koralen bij gekomen, maar doe het nu ff rustig aan. Heb namelijk het idee dat de bak nog niet helemaal top draait! Bijna alle waarden zijn stabiel, maar het fosfaat blijft schommelen. Vorige week had ik zelfs een waarde van 0.22! Nader onderzoek leerde me dat ik waarschijnlijk de afstelknop van mijn afschuimer per ongeluk had aangetikt. Hierdoor schuimde hij niet lekker en dus liep het fosfaatgehalte op. Nu schuimt ie weer goed en stond het fosfaat afgelopen woensdag weer op 0.04. Dit soort schommelingen zijn niet goed en ik wil dat nu eerst volledig onder controle krijgen alvorens ik weer op stekkenjacht ga.

Das een kleintje, of niet.
Ik vind ze heel mooi, maar je ziet ze niet veel en zeker niet zo klein, als ik het goed kan zien.

Vandaag toch maar besloten om nogmaals naar Diebo te rijden en het visje direct mee te nemen. Inmiddels zwemt ie lekker rond en heeft zijn buik al vol gegeten!

Persoonlijk vind ik het een mooie vis zowel qua uiterlijk als gedrag:

Siganus magnificus

Bekijk bijlage 359805

Bekijk bijlage 359806

Op volle snelheid gezellig rondzwemmen:
Bekijk bijlage 359807

Geweldig Bas!! Ziet er super uit mooie vissen:biggrin: je bak gaat steeds mooier worden topp..

veel geluk

gr
sander

Das een kleintje, of niet.
Ik vind ze heel mooi, maar je ziet ze niet veel en zeker niet zo klein, als ik het goed kan zien.

Idd een kleintje. Bewust overigens! Was er langer naar op zoek, maar over het algemeen worden er alleen joekels aangeboden als het gaat om de magnificus! Ik kwam binnenlopen bij Diebo en het eerste wat ik zag was dit kleinere exemplaar!

Back
Bovenaan