Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Glenn ? Die leder en die gorgoon links ? Die moeten nu echt weg !! Ze doen afbreuk aan het geheel :)
visueel gezien dan he :-p
groetjes rob Charite

Haha... rob.

Wie weet hoe lang het er nog staat.
De bak evolueerd met mij mee.
Het is geenzins mijn intentie om de leders uit de bak te doen.
Jij als softkoralen man weet als geen ander dat ze ook prachtig zijn.

Ik streef overigens niet naar een perfect picture. Mijn doel is zoveeel mogelijk in de bak te "proppen" en een maximale variatie te onderhouden. Dat is pas de charme van deze hobby, er zijn oneindige mogelijkheden en uitdagingen.

Nb.
Visueel heb je gelijk !
het eiland is nog niet volgroeid, dus val het balans zwaar op de grote stukken.

Ik denk het in model snoeien van de gorgoon heel wat gaat schelen.

Verstuurd van mijn GT-I9295

Laatst bewerkt:
Het b eef niet beperkt tot mijn dagboek hoor. Lees mijn andere topics ook eens. Dat zijn uittreksels hiervan.

Bij onze volgende bak kom ik zeker een bakkie doen bij je, morgen bod uitbrengen op een koophuisje. Als dat rond is en huis is af, dan mag er een nieuwe bak komen:cool: als alles dus meewerkt rond april 2014.

als het goed is ? heb je er op het rechter eiland ook een staan :)
de linker domineert de hele linker kant :) die sinularia ( ?) zou ik zeker laten staan .
Heb hem live gezien en is erg mooi :)
Aangezien de gorgoon domineert ? zou ik hem weg doen :)
Zonde van zo,n goddelijk uitziende bak :)
Natuurlijk is dit muggesifterij maar het is ook wel eens leuk om commentaar te krijgen niet ?
We moeten een streven hebben tenminste ;_P
groetjes Rob Charite

Bij onze volgende bak kom ik zeker een bakkie doen bij je, morgen bod uitbrengen op een koophuisje. Als dat rond is en huis is af, dan mag er een nieuwe bak komen:cool: als alles dus meewerkt rond april 2014.

je bent welkom.
Success en hopelijk word je bod geaccepteerd. Goeie tijd om een huis te kopen. (minder voor de verkopers)

als het goed is ? heb je er op het rechter eiland ook een staan :)
de linker domineert de hele linker kant :) die sinularia ( ?) zou ik zeker laten staan .
Heb hem live gezien en is erg mooi :)
Aangezien de gorgoon domineert ? zou ik hem weg doen :)
Zonde van zo,n goddelijk uitziende bak :)
Natuurlijk is dit muggesifterij maar het is ook wel eens leuk om commentaar te krijgen niet ?
We moeten een streven hebben tenminste ;_P
groetjes Rob Charite

wat de gorgoon betreft heb je helemaal gelijk, er word eraan gewerkt.
van kritische opmerkingen en commentaar blijf ik verbeteren, anders ben ik nu klaar met de hobby en kan een ander uitdaging gaan zoeken.

soms ben je zo bezig met details en andere dingen, dat zoiets als hoe het eruit ziet/groeit je helemaal ontgaat.
mijn focus is het in stand houden van een zo breed mogelijk bestand aan koralen en lagere dieren.

Laatst bewerkt:
nieuwe overzicht na een kleine aanpassing
gorgoon is naar de kapper geweest

10252744096_1155e7a681_c.jpg

nieuwe overzicht na een kleine aanpassing
gorgoon is naar de kapper geweest

10252744096_1155e7a681_c.jpg

Zo glenn die is flink gesnoeid.
Zo is het mooier in proportie erg mooi ik blijf het zeggen.

Groetjes wesley

Achter die palet dokter ? Is dat een scarus of een coris ?
Any way ? Mooie vis man ! En hoe doet hij het tussen de Coralen ??
wat betreft de gorgoon ? Stuk minder dominant ergo veeeeeel mooier :-)
pffff zou soms wel willen dat ik geld teveel had :-p
groetjes rob Charite

Achter die palet dokter ? Is dat een scarus of een coris ?
Any way ? Mooie vis man ! En hoe doet hij het tussen de Coralen ??
wat betreft de gorgoon ? Stuk minder dominant ergo veeeeeel mooier :-)
pffff zou soms wel willen dat ik geld teveel had :-p
groetjes rob Charite

Dat is de Scarus Quoyi, super leuke vis en hij is absoluut reefsafe (de enige in zijn soort). Ook de 8x bloedgarnalen en 7x poetsganalen zijn veilig met hem. (er wordt wel eens beweert dat ze de garnalen kunnen pakken).

wat de gorgoon betref inderdaad te dominant en het groeide wild, om die reden (wildgroei) is ook het het SPS in het midden deel gesnoeid.

Je heb nooit teveel geld, het is nooit genoeg. Het gaat er om waarmee je tevreden bent en hoe je ermee omgaat. je kan elke euro maar één keer uitgeven. In een ver verleden liep ik ook 2 blokken verder met de volle boodschappentas, omdat die supermarkt een paar dubbeltjes goedkoper was met het inkopen. (toen was ik nog 16 jaar en groeide het geld niet op mijn rug)

Hier draai er geen Bubbleking op mijn rif , maar een gemodificeerde shuran afschuimer, die heeft mij 25 euro gekost via het forum.
Geen Da Staco of ander fancy merk, maar een gemodificeerde KR1000 heeft mij 75 euro gekost.
De sump is vrij saai, alleen een afschuimer die meestal non-actief is, een kalkreactor, een verwarming, een eigenbouw zeoliet reactor en een opvoerpomp met watten meer niet. (wel een red dragon opvoerpomp ,sinds een maand of 3 omdat die zoooooo... stil is)

Goed bezig :-) ben nu bezig met een trigon 350 .
wilde eerst een vision 450 maar heb toch liever meer bodem oppervlakte .
wilde in eerste instantie een standaard juwel afschuimer in bak maar kies toch maar voor
een sump :-) alleen ditmaal zonder boren :) lekker low budget een pvc overloopje fabriceren
en zoveel mogenlijk ruimte overhouden :) i natuurlijk low budget :-)
dus jouw ontboezeming is zeker weer een stimúlans om dat op te pakken :)
Groetjes rob. Charite

Goed bezig :-) ben nu bezig met een trigon 350 .
wilde eerst een vision 450 maar heb toch liever meer bodem oppervlakte .
wilde in eerste instantie een standaard juwel afschuimer in bak maar kies toch maar voor
een sump :-) alleen ditmaal zonder boren :) lekker low budget een pvc overloopje fabriceren
en zoveel mogenlijk ruimte overhouden :) i natuurlijk low budget :-)
dus jouw ontboezeming is zeker weer een stimúlans om dat op te pakken :)
Groetjes rob. Charite

Oppassen met hevels! Die willen weleens vol lopen met lucht en dan werkt het niet meer, met alle gevolg van dien.
Ik had ze eerst ook tussen de bakken, er lag ook regelmatig een plas water hier op de vloer. Nu heb ik overal gaten in geboord, dat is toch bedrijf zekerder.
Mijn vrouw zegt, "je dweilt het maar zelf op", maar zegt jou vrouw hetzelfde als het parket in een plas water ligt. Dat betekend voor velen "einde hobby".

Persoonlijk vind ik hoekbakken mooi staan in de ruimte, immers je werk er een dooie hoek in de kamer mee weg.
Maar de nadelen zijn:
- moeilijk in te richten
- moeilijk optimaal te verlichten
- moeilijk optimale stroming te verkrijgen
- moeilijk pompen uit het zicht te houden
Ik heb er jaren eentje gehad naast de verschillende andere bakken en het wat altijd een geworstel met bovenstaande.

Laatst bewerkt:
Prachtig bak Glenn! Bijna geen steen meer te zien! Mooie nieuwe aanwinsten ;) veel plezier er mee!
Als erg, erg, erg, superkritisch zijn: persoonlijk vind ik beetje druk op de bodem, het lijkt alsof de koralen tijdelijk op de bodem logeren (misschien dat is ook zo?)...gewoon mooi schoon witte zand op de bodem geeft toch ook iets toe aan de hele compositie vind ik. Probeer zelf dat voor mijn eigen bak zo houden, maar dat is soms erg moeilijk als je iets ZOOOOO mooi tegen komt...dan krijg ik soms echt hoofdpijn waar die plaatsen! Dus dat snap ik helemaal dat op een moment kan het uit de controle gaan:) maar nog een keer: het is maar mijn persoonlijk smaak!:)
Heb je echt zo veel garnalen?! Waarom?!

Prachtig bak Glenn! Bijna geen steen meer te zien! Mooie nieuwe aanwinsten ;) veel plezier er mee!
Als erg, erg, erg, superkritisch zijn: persoonlijk vind ik beetje druk op de bodem, het lijkt alsof de koralen tijdelijk op de bodem logeren (misschien dat is ook zo?)...gewoon mooi schoon witte zand op de bodem geeft toch ook iets toe aan de hele compositie vind ik. Probeer zelf dat voor mijn eigen bak zo houden, maar dat is soms erg moeilijk als je iets ZOOOOO mooi tegen komt...dan krijg ik soms echt hoofdpijn waar die plaatsen! Dus dat snap ik helemaal dat op een moment kan het uit de controle gaan:) maar nog een keer: het is maar mijn persoonlijk smaak!:)
Heb je echt zo veel garnalen?! Waarom?!

Dank je Lara en goed gezien. Het is een tijdelijk probleem. De bodem is inderdaad erg druk en dat is ook niet de bedoeling dat het vol staat. Die groene montiplaten op de bodem horen zeker niet bij de scaping, echter mijn stekkenbak en opvangbak staan helemaal vol en ik moet die dingen ergens kwijt. De kliko is geen optie:o.
Er is altijd wel een plek te vinden om een koraaltje bij te plakken (als je zoek).
ik heb zoveel omdat ik ze prachtig vind, het gedrag alleen al is interessant om te zien. Daarnaast zijn garnalen echt goed opruimers en en ze poetsen de vissen en houden die gezond. Het enige nadeel is, dat bij het voeren van LPS en NPS koralen ze knap irritant zijn:mad:.

OK, dan zelfs voor mij is je bak straks helemaal perfect!:biggrin:!!!
Ja, ja, dat is natuurlijk zo, ze zijn erg nuttig voor elke bak een aanrader, maar ik heb echter nog nooit gezien/gehoord dat ZO veel in een bak! denk dat niet zonder een beetje passie voor garnaaltjes die gezellige grote garnaalcamping daar haha;) erg lief vind ik dat namelijk...:)
de mijne enige postgarnaal is erg lui geworden, eet alleen met de pot mee, zie nooit meer dat hij iemand poetst (behalve mijn hand erg graag), wel heb niet veel vissen op dit moment en na poetslippi misschien zit hij gewoon zonder werk...

Deze 2 koralen heb ik geisoleerd in de stekkenbak.

Ze hebben hun zooxanthellen kwijt en tanne komt ff langs met de flesje zooxanthelen . Ik ben benieuwd.

uploadfromtaptalk1381846351215.jpg

De scoly vertoond wel signalen van herstel en ik voer hem elke dag bij.
De paarse gonio doet helemaal niks en verslechterd langzaam.

Ik heb deze koralen al sinds nov2011 en ze waren niet optimaal toe ik ze kreeg.

Dit heeft allemaal te maken met een fosfaat periode van 6-8 weken met 0.16- 0,24ppm door overdoseren en foute uitlezing van een de test.

Zo die zit aardig vol glenn.
Als je ermee zit kome we hem wel
Wat leger maken voor je hahaha.

Hoe is het met die prachtige zeepaarden.
Doen ze het goed.
Tijd voor een reportage van ze.

Groetjes wesley

Back
Bovenaan