Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

;)Hey Glen bedankt voor de gezelige middag , dat was heel lang geleden he , maar het was het wel waardt , Je bak staat er geweldig bij , een inspiratiebron voor velen , ook voor mij de stekken staan nu los maar plakken komtwel gr jaap

Er gebeurd er altijd wel iets, leuk he deze hobby....:confused:

Mijn punt is : als je niks heb om terug te vallen heeft dit vaak grote gevolgen voor de koralen. Dit soort capriolen kosten je vaak je sps koralen zo niet je hele sps bestand.
Van schade en schande wordt men wijs. Het is belangrijk om te leren van de fouten die je tegenkom en er een gepaste antwoord op te formuleren om dat in de toekomst te voorkomen.

Ik ga nu de kruisstuk vervangen voor een 4 weg verdeelstuk met dikkere diameter. Er zit nu watten op de aanzuiging van de kalkreactor , om te voorkomen dat slakken en grof vuil in de dunne slangen geraken.

Verstuurd van mijn GT-I9295

;)Hey Glen bedankt voor de gezelige middag , dat was heel lang geleden he , maar het was het wel waardt , Je bak staat er geweldig bij , een inspiratiebron voor velen , ook voor mij de stekken staan nu los maar plakken komtwel gr jaap

Jaap het was reuze gezellig. Bedank voor de complimenten. Ik ben blij dat ik mensen kan inspireren tot mooie resultaten, daar doe ik het voor. Veel plezier met de stukken.

hoeveel kan er fout gaan met een kalkreactor ?
de reactr weer uit elkaar gehaald, deze keer bleek de venturi verstopt. Dus de koolzuur bellen werden niet door het substraat geblazen, daardoor bleef de Ph in reactor hangen op 6,51 (terwijl 6,10 mogelijk moet zijn)
Nu denk ik dat het eindelijk optimaal gaat werken. Alle componenten zijn inmiddels nagelopen. Van de week ga ik de kh en Ca scherp in de gaten houden. Mogelijk moet ik de CaCl2 en NaHCO3 dosering naar beneden bijstellen. (althans ik hou er rekening mee).

:biggrin:Hey Glen ,dat is zeer vervelend als dat gebeurd , maar gelukkig heb je het vlug door en kun je snel ingrijpen gr jaap

:biggrin:Hey Glen ,dat is zeer vervelend als dat gebeurd , maar gelukkig heb je het vlug door en kun je snel ingrijpen gr jaap

nou... ik ben er denk al ongemerkt 2 maanden mee bezig. Het sluipt erin, maar op een gegeven moment denk je .... dat kan niet! Dan ga je op zoek waarom.

Dit is trouwens niet de eerste keer dat een reactor raar doet en het kost tijd om een reactor weer optimaal te laten werken.

Ook ik heb gister de bak in het echt mogen aanschouwen.

In 1 woord... Wauw!!

Wat een passie voor deze hobby, en wat kreeg ik een bak getallen naar mijn hoofd geslingert :p.

Ik ben erg blij met de stekjes, Glenn bedankt!

Idd vervelend. Hopelijk is ie snel weer stabiel en kan je weer vollop genieten! topjes

Genieten doe ik zowieso bas. Ik laat mijn pret niet drukken door een weerbarstige reactor. Ik heb heel wat nieuwe uitdagingen ingebracht de afgelopen 4 weken.

Ook ik heb gister de bak in het echt mogen aanschouwen.

In 1 woord... Wauw!!

Wat een passie voor deze hobby, en wat kreeg ik een bak getallen naar mijn hoofd geslingert :p.

Ik ben erg blij met de stekjes, Glenn bedankt!

Dank je chris.

vandaag de hele avond besteed aan een verbouwing van het middelste SPS eiland.
De koralen goeien zo hard dat ze in en over elkaar gaan groeien.
een paar koralen verwijderd en de boel wat gefatsoeneerd.
hele stukken van de groene montiplaat zijn gestek, alsmede de Blue tip acro.
Tevens heb ik alle buttons die tussen de acro's door goeien maar zoveel mogelijk verwijderd. Ze groeiden ook tussen de takken door naar boven. Dit is niet handig omdat de acropora sunor sonoi, de roze millepora en de groene valida daar last van hadden.
helaas is de hoofd tak van de Bluetip tijdens het stekken gebroken. Nu heb ik alles een centimeter of 5 maar binnen geplakt.
nu afwachten dat de schade van het stekken en plakken weer dicht groeit.

Laatst bewerkt:
vandaag de hele avond besteed aan een verbouwing van het middelste SPS eiland.
De koralen goeien zo hard dat ze in en over elkaar gaan groeien.
een paar koralen verwijderd en de boel wat gefatsoeneerd.
hele stukken van de groene montiplaat zijn gestek, alsmede de Blue tip acro.
Tevens heb ik alle buttons die tussen de acro's door goeien maar zoveel mogelijk verwijderd. Ze groeiden ook tussen de takken door naar boven. Dit is niet handig omdat de acropora sunor sonoi, de roze millepora en de groene valida daar last van hadden.
helaas is de hoofd tak van de Bluetip tijdens het stekken gebroken. Nu heb ik alles een centimeter of 5 maar binnen geplakt.
nu afwachten dat de schade van het stekken en plakken weer dicht groeit.

Dat vraagt uiteraard om wat foto's vandaag! ;)

Ik hou het ff spannend. Heel wat veranderd de laatste tijd. Het betreft opbouw en dieren bezetting.
Sommige zaken moeten weer gaan ingroeien. En de bodem lig bezaaid met stekken.

Ik heb wel

Je houdt het zeker spannend...je maakt niet eens je zin af... :rolleyes::p haha

Je houdt het zeker spannend...je maakt niet eens je zin af... :rolleyes::p haha

hier een voorproefje na de laatste wijzigingen en aanwinsten.
Een overzichts foto van de rechter zijde.

10194223193_dfffd3295e_c.jpg

Ziet we heel mooi uit zeg glenn mooi zo.
Veel kleur erin gekregen weer.
Aanwinsten zijn super ook erg mooi.

Groetjes wesley

Back
Bovenaan