Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

JanWillem's Reef adventure

Gisteren wat klein onderhoud gepleegd, overloopkam weer eens schoongemaakt, nieuwe vulling in het fosfaatfilter, aktieve kool, ballingvloeistoffen aangemaakt.
Ik merk dat ik de laatste tijd best wel veel calciumchl. en na-bicarbonaat verbruik, het gaat al richting 0,5 l. per dag.
Maar het groeit dan ook best wel hard, heb de laatste weken behoorlijk gestekt.
Hierbij ook een foto van de nieuwste Acro, hij stond al een tijdje op de bodem, heb hem nu geplakt op een schuin stuk mede met behulp van tie-raps, wat zijn die dingen toch makkelijk.
groeten,
JanWillem

Bijlagen

• DSC06030.jpg
    DSC06030.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 91
  • DSC06010.jpg
    DSC06010.jpg
    76,6 KB · Weergaven: 39
Wow! gisteren voor het eerst dit dagboek gelezen. Goed om te zien wat je kunt in een bak met deze maten :) aangezien de mijne niet veel zal verschillen :cool:
Knap om te zien dat zeenaalden, zakpijpen, steenkoraal, planktonkoralen, een anemoon en een mooi vissenbestand het goed kunnen doen in één bak. Het geheim zit hem volgens mij in goed en slim voeren! Heel mooi! Ik blijf jullie volgen!

Erg mooi! Letterlijk en figuurlijk dichtgegroeid want ik had altijd het idee dat je een los staand pilaartje aan de linkerkant had staan? Dat zie je nu niet meer...

Groet,

Marcel

Wow! gisteren voor het eerst dit dagboek gelezen. Goed om te zien wat je kunt in een bak met deze maten :) aangezien de mijne niet veel zal verschillen :cool:
Knap om te zien dat zeenaalden, zakpijpen, steenkoraal, planktonkoralen, een anemoon en een mooi vissenbestand het goed kunnen doen in één bak. Het geheim zit hem volgens mij in goed en slim voeren! Heel mooi! Ik blijf jullie volgen!

Dank je, de Blauwstreepnaalden zitten er nog steeds in, het vrouwtje al ruim 3 jaar!
Zakpijpen helaas niet meer, zijn volgens mij ook niet houdbaar.
Hoewel dat misschien niet zo lang meer duurt met alle nieuwe koraalvoeding die de laatste tijd ontwikkeld wordt.
Aaardbei heb ik nog steeds, anemoon heb ik nooit gehad.
Wat je links onderaan ziet waar de Ocelarissen in zitten is een Flower, misschien dat je die bedoelt.

Linda, dank je!

Marcel, het is nog steeds een pilaar.
Doordat de koralen over, langs en in elkaar groeien lijkt het nu bijna een geheel.

groeten,
JanWillem

Bijlagen

• DSC06016.jpg
    DSC06016.jpg
    74,2 KB · Weergaven: 33
Ah ja! Dacht even dat het een anemoon was :)
Niettemin, het blijft een mooie bak! :biggrin:

anemoon heb ik nooit gehad.
Wat je links onderaan ziet waar de Ocelarissen in zitten is een Flower, misschien dat je die bedoelt.

groeten,
JanWillem

Van het koppeltje heeft de 1 roze vlekken en de andere blauwe.
Heb geen idee welke de man is of de vrouw. Iemand anders wel?
Of is het vlekkenpatroon toeval?
Degene met de roze vlekken komt het meest naar voren en pakt al gulzig diepvries zeester zo van de pincet.
De andere helaas nog niet.
Groet,
JanWillem

Hallo JanWillem,

Excuses dat ik verder geen reacties meer heb gegeven. Ik heb een hectische tijd achter de rug en ben zelf ook weer de gelukkige eigenaar naar een zee aquarium.

Ik ben erg onder de indruk van je bak en alle ontwikkelingen. Mooie foto's maak je van je dierencollectie en bijzondere Acropora's heb je. Kan je iets meer vertellen over het onderhoud? Hoe vaak ververs je water? Maak je gebruik van toevoeging? Zo ja, welke en de dosering? In het dagboek van Tanne heb je het ook over het gebruik van zuivere Ethanol, kan je daar iets meer over vertellen? Een hoop vragen maar dat is gewoon nieuwsgierigheid en oprechte interesse :)

Zelf heb ik nu een RSM 250 en ga binnenkort een nieuw dagboek starten. Ik wil het iets anders gaan aanpakken qua opbouw en onderhoud.

Alvast een goed weekend toegewenst

Groeten,

Vincent

Hoi JanWillem,

die zeenaalden zijn idd erg mooi,maar is het niet zo dat het net als zeepaardjes hele trage eters zijn ,en moeilijk samen met vissen te houden?:cool:

Laatst bewerkt:
Mooie bak erg mooi om te zien dat alles mooi is dicht gegroeid! Nog een update van dit mooie aquarium?

Gr. Jeroen

Prachtige bak en geweldige foto,s.Ik ben diep onder de indrukuitsteeekend

Dank u dank u!
Zie dat ik wat berichtjes gemist heb, sorry hiervoor.
Heb al enige tijd niets meer aan mijn dagboek gedaan en er ook niet meer ingekeken, excuses nogmaals.
Zal morgen wat foto's plaatsen, niet schrikken, is niet meer de bak die het was:(
Zullen ook de laatste foto's zijn....

Stop je met fotograferen?

Ik heb net even gegoogled .. maar krijg alleen foto's van insecten .. dus het zal wel iets verkeerd zijn gespeld..

Maar wat zonde dat je stopt .. (even puur vanuit een oppervlakkige blik gekeken) de bak ziet er namelijk op de foto's echt schitterend uit..

*EDIT*

Zie nu pas dat de laatste foto's van 9 maand geleden zijn.. dan moet er wel een heel erge plaag doorheen zijn gegaan .. :-(

Back
Bovenaan