Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Zwevende Ricordea

Junior

Senior Forumlid
Beste Forumleden,

Zoals jullie het kunnen zien, is het een jonkie, en als ik hem vrij in de bak legt, dan vliegt hij overal rond:eek: . Ook wanneer ik op een (beschut) steen leg, dan wordt hij ook door de stroming meegenomen.

Hebben jullie misschien een idee hoe ik hem op een vriendelijke manier kan ankeren:D .

Groeten,

Lucas.
 

Bijlagen

  • tn_DSCN0881.JPG
    tn_DSCN0881.JPG
    114,3 KB · Weergaven: 28
In de kop waar ie nu in zit wat kleine stukjes steen doen. Ik bewaar altijd wat kleine brokjes als ik wat steksteentjes maak. De kleine brokjes gebruik ik hier voor. Zo heb ik nu een keer of drie oortjes vast laten groeien op een steen. Na ± een week moet dit toch wel gelukt zijn.
 
Dank je Edwin:) . Het is mijn eerste ervaring met een Ricordea, en ik zag al zuignapjes onder. Ik heb ergens nog een mooi vlak (zwaar:D ) steentje liggen. Hopelijk gaat hij daarop zich thuis voelen.
 
Ik doe losse oortjes in een stukje pvc buis 5cm hoog rond 70 bijv. en hierin grof koraal grind/koraal vingers. (heb ik evt. hier nog wel liggen voor je)

Oren erop en na een week zitten ze vast op het grind.

Grind met oor kun je met reefconstruct onderwater of bovenwater met secondelijm op een steen lijmen!

suc6
 
Bovenaan