Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mini Barrier Reef

ziet er allemaal goed uit coppa :goed:
 
Thanks Jointman .

Ik moet zeggen , ik had het wel moeilijker verwacht . Voor ik opstarte had ik reeds verschillende dagboeken gelezen , van meer ervaren mensen alsook van opstarters en toen dacht ik van oei gaat dat wel ooit goedkomen .... .

Tot hiertoe , en dat zeg ik er met klem bij , gaat het eigenlijk vrij goed met een minimum van inspanning .
Ik ga hier nu toch even hout vasthouden want dit zijn meestal gewaagde uitspraken :rolleyes: . Ik zou niet graag Murphy tegenkomen ...

groetjes
Kris
 
Wordt een mooi Aquarium zo.

Alles staat er welvarend bij. Zo te zien bezitje zoute vingertjes.
Heeft de blauwe button nog een andere naam ?
Ik vindt ze namelijk schitterend.
 
Gert ,

thanks , waarschijnlijk zullen deze wel een andere naam hebben maar ik weet ze niet . Indien deze buttons vermeerderen zal ik er wat steentjs naastleggen zodat ik verschillende mensen er een plezier mee kan doen .

Ze moeten alleen nog wel wat vermeerderen .
Ik laat tegen dan nog wel iets weten .

mvg
Kris
 
gewoon wat fotootjes .

Niet veel te melden , alleen 2 veranderingen op til :
Overstappen van Sera basic zout naar Tropic Marin pro reef zout en
starten met balling vanaf half Juli .
 
Hello ,

nog even een update :
ik ben bij de gelukkige ( en snelle ) aquarianen die bij DeVlieghere in Beveren de laatste aanwinsten heb mogen aanschouwen , .... en ook aanschaffen .
Daaronder de Montipora orientalis en de Rode Caliendrium.
Hierbij de foto's . Ik heb ook nog even wat foto's genomen van mijn buttons
Enjoy !!
 
hier een foto met de HQI uit .
Ik heb de montipora bovenaan staan , een goede keuze ....??
graag reactie hieromtrent .

mvg
Kris
 
Hello ,

even een vraagje :
ik heb al een tijdje gemerkt dat mijn zand een beetje rood begint te zien :

Is dit een ziekte of zijn het gewoon kalkalgen ?
Moet ik deze verwijderen of ... juist niet ?

Zie foto's

Aan de rechterkant , waar mijn 2 zandzevende zeesterren zijn is het zand nog wit . Probleem is , deze zeesterren blijven steeds aan de linkerkant terwijl daardoor de rechterkant rood is beginnen te zien .

Kan ik misschien aan de rechterkant ook zeesterren zetten of beter bevoorbeeld zandmuizen of .... ?

Bij deze ook nog een foto van mijn allernieuwste aanwinst , steenkoraaltje van Sing uit Aalst .

bij voorbaat dank ,
Kris
 
Hoi ,

zou de aankoop van extra zeesterren en/of zeemuizen dit probleem laten verdwijnen ?
Ik weet ook van een visje , Amblygobius phalaena , maar dan stijgt mijn visbestand . Momenteel zou ik geen visjes meer in mijn bakje willen , mede omdat er einde van volgende week ook nog 2 Kauderni's in komen .

Kan ik bevoorbeeld door manueel het zand om te woelen deze flap laten verdwijnen ?

mvg
Kris
 
dat kun je doen maar je kan bv ook nog extra bodembewoners inschakelen he die geen visjes zijn, zeemuis, strombusslakken, zeesterren, slakjes, enz enz

ook bv een zandhapper ( is dan wel visje ) doet wonderen
 
AquaThomas ,


ik denk dat ik idd voor een extra zeester en wat zandmuizen ga .
Indien iemand deze teveel heeft , laat maar iets weten .

groetjes
Kris
 
Hoi ,

Na een bezoekje aan Erik (Lanaken) , weer wat koraaltjes en véél wijsheid rijker.
Ook een foto van de nieuwe visjes , 5 weken oud .... . Deze zijn ongeveer 1 cm groot , ja ja dat zijn de eerste telgen van Mareij ... , allé ik bedoel van haar Kauderni's hé;)

De kleuren komen niet echt tot zijn recht , dit omdat de koraaltjes er pas ingezet waren plus het feit dat ik ,nog steeds , geen deftige foto kan maken .... .

Rode flap is nog steeds aanwezig . Ik heb gisteren een waterwissel gedaan , ong. 50 liter . Ik wacht een beetje af ... .
Ik heb te horen gekregen dat over houtskool filteren een mogelijke oplossing is ??
Klopt dit en zo ja , is dit gewoon houtskool voor de BBQ ?????

Enjoy
 
Bovenaan