Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Foto-camera

fastsurgeon

Senior Forumlid
Ik zie hier schitterende foto's op het forum.
Vooral de detailopnames zijn spectaculair.
Welke zijn de goede toestellen met goede prijs-kwaliteitsverhouding ?
 
Ben je op zoek naar een spiegel reflex of een normale point en shoot camera? en met welk budget?
 
Laatst bewerkt:
Jorick zei:
Ben je op zoek naar een spiegel reflex of een normale point en shoot camera? en met welk budget?
Ik ben een absolute leek in die zaken.
Laat ons zeggen dat ik een gemakkelijke, digitale camera zoek die toch mooie detailopnames van de koralen kunnen maken.
Voor wat het budget betreft heb ik geen idee. Goede prijs-kwaliteit.
 
fastsurgeon zei:
Ik ben een absolute leek in die zaken.
Laat ons zeggen dat ik een gemakkelijke, digitale camera zoek die toch mooie detailopnames van de koralen kunnen maken.
Voor wat het budget betreft heb ik geen idee. Goede prijs-kwaliteit.
Kijk eens hier en of hier
 
Zeer mooie linken weer Peter :goed: !!
 
manuel69 zei:
Zeer mooie linken weer Peter :goed: !!
Manuel, welke camera heb jij ?
Jouw foto's zijn super.
 
Voor een simpele camera met een goede kwaliteit zou ik kijken naar de panasonic DMC_FZ50 bijvoorbeeld. Of een iets kleinere, de FZ18.
(ben zelf panasonic fan voor bridge camera's!)

Maar ook de Sony DSC-H50 is een goede bridge camera. Een iets grotere weer is de Fujifilm FinePix S9600.

Succes met je keuze!!
 
Jorick zei:
Voor een simpele camera met een goede kwaliteit zou ik kijken naar de panasonic DMC_FZ50 bijvoorbeeld. Of een iets kleinere, de FZ18.
(ben zelf panasonic fan voor bridge camera's!)

Maar ook de Sony DSC-H50 is een goede bridge camera. Een iets grotere weer is de Fujifilm FinePix S9600.

Succes met je keuze!!
Hier hebben we blijkbaar met een kenner te doen !
Bedankt in elk geval. Met deze info ben ik al een stuk verder.
 
Hoi Hans,ik heb zelf un spiegelreflex camera de nikon d40!! Deze camera is eenvoudig en niet duur!!

Wel heb ik er un macrolens bijgekocht.....deze lens is net zo duur als de camera!!

fastsurgeon zei:
Manuel, welke camera heb jij ?
Jouw foto's zijn super.
 
manuel69 zei:
Hoi Hans,ik heb zelf un spiegelreflex camera de nikon d40!! Deze camera is eenvoudig en niet duur!!

Wel heb ik er un macrolens bijgekocht.....deze lens is net zo duur als de camera!!
Manuel, wat zijn jouw ervaringen met de camera? Ik ben aan het twijfelen tussen de D40 of de E-510 van olympus. Mis je de IS(stabilisatie) bij de D40?

Groet,
Jorick.
 
Ik kan je de nieuwste van sony aanraden de a350 14 miljoen megapixels super makkelijk in gebruik.

vooral het schermpje waar je door heen kan kijken is makkelijk deze kan je wegdraaien in iedere stand zodat je het fotograveren makkelijker is vooral bij aqua´s.
en het is de camera van het jaar .
vergelijkbare camera´s van de topmerken kosten het dubbele
 
aad zei:
14 miljoen megapixels
Zo dat zijn er wel héééél véél :eek: :D . Doe maar 14 MP en dat zijn er al veel ;).
Zie linkje.
 
Laatst bewerkt:
achja een beetje vissers latijn:D
 
Jorick zei:
Manuel, wat zijn jouw ervaringen met de camera? Ik ben aan het twijfelen tussen de D40 of de E-510 van olympus. Mis je de IS(stabilisatie) bij de D40?

Groet,
Jorick.
Supercamera De D-40 Nikon!!! Mooie lens er ook bij. De AF-S 18-55mm GII ED.
Je kan er veel mee, en weet nog lang niet de helft. Het kan nog veel mooier, moet nog hoop oefenen.
 
Hoi,ik ben niet bekend met de olympus maar zeer tevreden over de Nikon D40.... un goeie macrolens erbij en je bent gesteld ;) !!

Maar er zijn zeer veel goed camera's de dag van vandaag natuurlijk :) !! Suc6 met je keuze!!
 
Ik gebruik al jaren een Canon Powershot A80. Goedkoop en goed. Tegenwoordig heeft Canon Powershots die nog beter zijn en goedkoper.


Gr, Wim.
 
Bovenaan