Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ervaringen met Jebao 4 kanaals-doseerpomp?

Zo had ik het ook gedaan.even het sg van het te doseren voor stof voor gelijk genomen aan water.(is niet zo maar dan kan je nooit te veel doseren.)
 
Graag gedaan . Op zich prima unit voor weinig maar helaas is gebruiksaanwijzing niet de sterkste kant.
Ik heb die van mij net gecontroleerd nadat ik hem in gebruik en zie een afwijking die echt verwaarloosbaar is.(0,1 op 25 ml)

Typische china handleiding...
Maar problemen zijn er om opgelost te worden.:)

Mijn constatering is ook dat de doseringen na calibratie netjes is.


greetings, GlennF
 
Zo had ik het ook gedaan.even het sg van het te doseren voor stof voor gelijk genomen aan water.(is niet zo maar dan kan je nooit te veel doseren.)

Voor de DSR Ca en Mg oplossingen moet je opassen, want die zijn bijna verzadigd en dus "NIET verwaarloosbaar" zwaarder.

Voor de andere DSR vloeistoffen en "balling vloeistoffen" is het geen probleem

greetings, GlennF
 
Voor de DSR Ca en Mg oplossingen moet je opassen, want die zijn bijna verzadigd en dus "NIET verwaarloosbaar" zwaarder.

Voor de andere DSR vloeistoffen en "balling vloeistoffen" is het geen probleem

greetings, GlennF
Dat is ook een van de redenen dat ik niet de 100% oplossing heb gemaakt.
Ik heb b.v. 50 gr Ca aangevuld tot 500ml met osmosewater.
Zo weet ik dat 10ml nog 1 gr is (dit is mijn dagelijkse correctie)
 
Dat is ook een van de redenen dat ik niet de 100% oplossing heb gemaakt.
Ik heb b.v. 50 gr Ca aangevuld tot 500ml met osmosewater.
Zo weet ik dat 10ml nog 1 gr is (dit is mijn dagelijkse correctie)

Je kan ook gewoon alle kanalen eerst met water ijken.

Hoeveel en hoe vaak doseer jij Ca?

greetings, GlennF
 
Hij is ook eerst geijkt met water.
Mijn verbruik zat op ongeveer op 20 per week wat inhoud 7.63 gr aanvullen.
Nu doseer ik 1 gr p/d (of wel 10ml van mijn oplossing) en Ca blíjft netjes stabiel (sinds toevoeging op doseerpomp)
 
Ik heb deze doseerunit ook maar ben van plan om van balling over te gaan naar dsr. Hierdoor zou ik graag wat extra kanalen willen hebben. Nu is het mogelijk om een uitbreidingsmodule te plaatsen omdat er in het menu nog 4 kanalen over zijn. Weet iemand of deze al verkrijgbaar zijn en eventueel waar?
 
hier heb ik het getest heb en mijn bevindingen verwerkt in een tabelvorm

15460562289_221922d5d5_c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie test maar bij kleine hoeveelheden moet je juist rekening houden met inlopen van de pompen in de eerste periode en een deel massa traagheid van de pompen.
Zeker hierdoor is het niet aan te raden kleine hoeveelheden in veel stappen te doseren.
Om je afwijkingen zo klein mogelijk te maken kan je beter (in voorbeeld van NaOH) in 4 X doseren.hierdoor valt de afwijking in positieve zin uit.
Om verder afwijkingen te voorkomen bij kleine doseringen gebruik ik juist de optie om een 10 of zelf 1 % oplossing te maken zodat mogelijke afwijking door lage doseringen teniet worden gedaan door langere looptijden.
Als pompen eenmaal een maand draaien zal na calibratie de afwijking minder worden.

Ik denk dat elke doseerunit deze uitkomst wel zullen vertonen in de eerste periode.

Advies bij in ieder geval deze pompen.

1. gebruik niet te veel intervallen op 1 dag bij hele lage doseringen
2. Indien lage dosering gewenst maak hiervan een 10 of zelfs een 1% oplossing van zodat de te doseren vloeistof met factor 10 -100 wordt verhoogd (zo wordt toevoegen van b.v. 2 ml ineens 20 -200 ml)
3. Controleer je calibratie na een paar weken in gebruik name (bij intensief gebruik mogelijk eerder)
Het is geen slecht idee om deze ten alle tijden na een X aantal maanden te controleren.


Eigenlijk geld dit hele verhaal hierboven voor elke doseerpomp en niet alleen deze jebao
 
Laatst bewerkt:
Ik ben me ook aan het oriënteren op een doseerpomp, dus ik vind het een heel interessant onderwerp.

In eerste instantie keek ik naar een Grotech tec4 maar ik geloof dat dit ook wel een serieuze kandidaat begint te worden..
Of heeft de Grotech nog noemenswaardige voordelen in gebruik?
 
Ik ben me ook aan het oriënteren op een doseerpomp, dus ik vind het een heel interessant onderwerp.

In eerste instantie keek ik naar een Grotech tec4 maar ik geloof dat dit ook wel een serieuze kandidaat begint te worden..
Of heeft de Grotech nog noemenswaardige voordelen in gebruik?
Ik zie een nadeel aan de grotech.
Prijs van de jebao x 3,5 [emoji4]
 
Bovenaan