Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ervaringen met Jebao 4 kanaals-doseerpomp?

Je moet em zo opstellen dat heveling uitgesloten is.

Lengte van de slangen maakt niet zo heel veel uit.

De uitloop moet hoger zitten dan de flessen/kannen waar het uitgepompt wordt. Want mocht er ooit een korreltjes of iets in je doseerpomp slangetje blijven hangen dat niet de hele fles leeg loopt (hevelt) en je een overdosering krijg.

Mijn mening....

Er is volgens mij geen vrije doorgang over de pompkop. Er drukt altijd een rol tegen de silicone darm.
 
HIER te koop, is voor balling en DSR meer geschikt, hier gebruik ik 6 flessen en zou een mooie verbetering zijn i.p.v. handmatig toevoegen.

Er komt een DP4S op de markt waarmee je de DP4 kunt uitbreiden met 4 pompkoppen. De controller kan er namelijk 8 aansturen. Totaaloplossing zou goedkoper moeten zijn dan een DP-6 die exclusief is gemaakt voor Ati.

Dat is bijvoorbeeld voor DSR wel handig om alles te automatiseren.
 
Er is volgens mij geen vrije doorgang over de pompkop. Er drukt altijd een rol tegen de silicone darm.
Dat klopt, nieuw apparaat zal ook wel goed werken maar de rek gaat er wel een keer uit.
Ik heb hier een darmpje wat niet meer vacuüm is. Ondanks de rollen.

Dit ter info.
 
Dat klopt, nieuw apparaat zal ook wel goed werken maar de rek gaat er wel een keer uit.
Ik heb hier een darmpje wat niet meer vacuüm is. Ondanks de rollen.

Dit ter info.

Aha, dat moet ik bij mij ook eens in de gaten houden dan, tnx!
 
Ik heb hier een darmpje wat niet meer vacuüm is. Ondanks de rollen.

Een vraagje:
Hoe oud is dan het geheel, dus de combinatie pomp kop, rollers en slang/darmpje?

Zo uit mijn hooft geven ze voor de pomp kop + rollers + motor 400 uur aan.

Slang / darmpje is o.a. afhankelijk van de te pompen vloeistof. De chemische agressiviteit van de vloeistof kan de slangwand sneller verouderen.
 
Een vraagje:
Hoe oud is dan het geheel, dus de combinatie pomp kop, rollers en slang/darmpje?

Zo uit mijn hooft geven ze voor de pomp kop + rollers + motor 400 uur aan.

Slang / darmpje is o.a. afhankelijk van de te pompen vloeistof. De chemische agressiviteit van de vloeistof kan de slangwand sneller verouderen.

Geen idee, ik heb het maar bij 1 pompje. En het betreft een Bubble Magus 2e hands gekocht bij forum lid.

400 uur? [emoji15] ..... [emoji57]

Ff snel rekenen:

KH: pompt per dag 24x15 sec = 360 sec/dag. (draait het langst hier)

1 uur is 3600 sec.
400x3600=1440000 sec.

1440000/360(mijn dosering/dag)=4000 dagen

4000/365= +/- 10jaar. [emoji57]

Wel heel optimistisch van de fabrikant.
Maar ik kan het fout hebben.

Een darmpje voor 7 pompjes kost 18 euro, valt mee.
 
Ik heb gisteren deze unit besteld bij Seaflower (DP4.1) en ga deze gebruiken i.c.m. Balling Light en Fe+
Zodra hij binnen is en draait zal ik hier ook mijn ervaringen delen!
 
De uitbreiding is al tekoop bij FS
 
Kost 80 euro , de volledige master versie 88 euro.
Dan kocht ik liever een 2 de erbij voor die 8 euro verschil
 
Heb aan 4 nog genoeg maar je heb gelijk voor die €8
 
Kreeg hem ook
 
Let op !
- altijd de uitloop van de doseer vloeistoffen boven water laten uitkomen.
Tegen terug hevelen van aqua water in de fles en daarmee besmetten van je voorraad en/of het leeglopen van je aquarium/sump.

- altijd de doseer containers lager te plaatsen dan de uitloop. Tegen het leeg hevelen van de doseer container en daarmee een zware overdosering.


greetings, GlennF
 
Wat Glenn zegt is het veiligste.
Dit teruglopen zou eigenlijk niet moeten kunnen omdat rubberslang altijd wel een rol erop heeft staan waardoor hij wordt afgeknepen.
Je kan natuurlijk ook terugslagklep gebruiken (die heeft wel wat weerstand waardoor hij mogelijk niet nauwkeurig meer doseert dus raad ik die af)
 
Let op !
- altijd de uitloop van de doseer vloeistoffen boven water laten uitkomen.
Tegen terug hevelen van aqua water in de fles en daarmee besmetten van je voorraad en/of het leeglopen van je aquarium/sump.

- altijd de doseer containers lager te plaatsen dan de uitloop. Tegen het leeg hevelen van de doseer container en daarmee een zware overdosering.


greetings, GlennF

Dat eerste heb ik maar mijn containers staan hoger dan de uitloop (kan niet anders i.v.m. ruimte kast). Is een terugslagklep dan de enige mogelijkheid en wordt de nauwkeurigheid dan echt zoveel minder?

Ik heb overigens ook de 4 kanaals Jebao en tot nu toe bevalt deze prima. Heb hem ongeveer 3 maanden nu.
 
Zou je even moeten meten , er moet eerst een beetje zuigkracht ontstaan voordat klep open gaat
 
Heb een aanbieding gehad van FS voor de Jebao DP4-S Slave (79,69. met 30% korting, komt ie op 55,78 incl 4 way tube holder..
vind het wel een mooie prijs.

Gr.Jaap.
Ging dat met.kortingscode?
Zo ja geef mij die code a.u.b. ook eens , kan wel een sla be gebruiken.
mailtje nooit gehad van ze
 
Code robber BC1F8AE4
 
Ga ff kijken of dit nog lukt.

Werkte nog dus gelijk maar even besteld [emoji41]
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan