Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ervaringen met Jebao 4 kanaals-doseerpomp?

Ik ben er ook wel benieuwd naar.
 
Ik heb er momenteel een in gebruik en ben er tot nu toe tevreden over . Aangezien deze doseerpomp pas net op de markt is, is er nog vrij weinig te zeggen over de betrouwbaarheid op langer termijn.
 
Ik heb hem nu 1 maand en vind het een fijn ding ook makkelijk in te stellen.

Ik heb hem bij sea flower gehaald voor 100€
 
Ik heb hem nu 1 maand en vind het een fijn ding ook makkelijk in te stellen.

Ik heb hem bij sea flower gehaald voor 100€
Dat wou ik net melden
 
Even een vraag over de instelling: Ik heb de dosering ingesteld dat hij 6x moet doseren gedurende de dag en heb ingevoerd dat hij 6 ml moet doseren over de gehele 24 uur. Nu is de vraag moet ik dit dan ook 6x 1ml invoeren of wordt er automatisch 6x gedoseerd gedurende 24 uur dit is me niet geheel duidelijk?

gr, René
 
Ik heb er gisteravond 2 ( 8 kanalen) binnen gekregen en alvast 1 kanaal in gebruik genomen.
Installeren is idd makkelijk hoewel de handleiding matig is.
Het meeste spreekt wel voor zich.
Mij rees ook de vraag met de instelling van het aantal keren per dag of dan de tijdstippen automatisch gaan ( dag gedeeld door aantal keren) als je de instelling Dosing Time niet invult.
Nu heb ik de tijdstippen zelf bepaald door de instelling Dosing Time.
Dit lijkt me trouwens ook wel beter om mengen van vloeistoffen tegen te gaan.

Wat me ook opviel was dat de inhoud van de verpakking anders is dan in de filmpjes op YouTube te zien is, namelijk
geen slang en slangenhouder erbij en het ophangrek mis ik ook.

Vandaag de rest aansluiten.
 
Ik heb deze doseerpomp nu een 2 maand naar volle tevredenheid in gebruikt.
Simpel, maar doet wat ie moet doen.

Mij rees ook de vraag met de instelling van het aantal keren per dag of dan de tijdstippen automatisch gaan ( dag gedeeld door aantal keren) als je de instelling Dosing Time niet invult.
Nu heb ik de tijdstippen zelf bepaald door de instelling Dosing Time.
Dit lijkt me trouwens ook wel beter om mengen van vloeistoffen tegen te gaan.

Gewoon zelf instellen. Ik heb de tijd tussen de doseringen zo ingesteld dat deze over de gehele dag verdeeld worden. En er voor gezorgt dat er minimaal 30 minuten tussen een dosering van de verschillende stoffen zit.


Wat me ook opviel was dat de inhoud van de verpakking anders is dan in de filmpjes op YouTube te zien is, namelijk
geen slang en slangenhouder erbij en het ophangrek mis ik ook.
Zo uit mijn hoofd bestel je enkel de doseer controller en niet de slangen e.d.
Wel hebben enkele winkeliers als extra de slanghouder en / of het ophangrekje.
Echter is dit per winkelier afhankelijk.

De mijne komt van Seaflower en was met slanghouder, Slangen zijn extra en ophangrekje is eenboudig zelf op maat gemaakt voor in mijn ombouw.
Heb toen overigens de slangen extra besteld om een gratis levering te krijgen.
 
Zo uit mijn hoofd bestel je enkel de doseer controller en niet de slangen e.d.
Wel hebben enkele winkeliers als extra de slanghouder en / of het ophangrekje.
Echter is dit per winkelier afhankelijk.

De mijne komt van Seaflower en was met slanghouder, Slangen zijn extra en ophangrekje is eenboudig zelf op maat gemaakt voor in mijn ombouw.
Heb toen overigens de slangen extra besteld om een gratis levering te krijgen.

De mijne komen ook van Seaflower maar geen slanghouders erbij??
Ophangrekjes heb ik niet nodig, het viel me gewoon op dat er dus een verschil aan inhoud is.
 
even een vraag omtrent de optie interval hebben jullie deze op 0 staan of op 1, als je iedere dag je dosering wilt hebben?
 
Hier ook op 0
 
Maar hij doseert de juiste hoeveelheid per dag of is dat nooit getest?
 
Bedankt voor jullie reacties. Kennelijk vervult het item een behoefte, met name aan extra informatie omtrent instellen omdat de handleiding niet uitgebreid is. Mijn conclusie is nu dat de Jebao doet wat hij moet doen, maar dat het instellen wat meer duidelijkheid behoeft. Qua prijs is dit apparaat vele malen goedkoper, dit zet je aan het denken. Zou de duurzaamheid honderden euro's minder zijn of zijn de veel duurdere doseerapparaten eigenlijk zo enorm overgeprijst?
Wat me opvalt is dat niemand voor het in gebruik nemen in het aquarium de werking lijkt te hebben getest in een aparte opstelling om te zien hoe hij werkt. Je zou kunnen oppompen naar lege flessen om te zien of hij functioneert conform je instellingen. Of is er wel iemand die dat heeft gedaan?
 
Ik heb hem ook werkt top! Wel ff zitten kloten met calibreren maar heb dat nu wel door :). Interval op 0 is iedere dag, 1 is om de dag, 2 om de 2 dagen enz.
Heb het getetest en doet dan dagelijks de hoeveelheid ingestelde ml.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
@MichaelvD: heb je ervaringen opgedaan die je hier wilt delen met ons?

Ja, ik draai er nu een weekje mee, eerst de pompen gecalibreerd, wat erg makkelijk gaat in het menu.
Daarna de doseringen ingesteld, en het menu spreekt voorzich.
Tot nu toe controleer ik de doseringen iedere dag, ik doseer KH,CA en C 4x daags met tusssen elk component een uur verschil.
De pomp doseert exact wat ik geprogameerd heb, alle waardes blijven ook perfect op pijl.
Erg tevreden dus wat dat betreft.

wel een minpuntje gevonden wat ik niet direct kan oplossen.
De interne klok loopt wat te snel, iedere dag staat de klok +- 20minuten voor.
 
Ja, ik draai er nu een weekje mee, eerst de pompen gecalibreerd, wat erg makkelijk gaat in het menu.
Daarna de doseringen ingesteld, en het menu spreekt voorzich.
Tot nu toe controleer ik de doseringen iedere dag, ik doseer KH,CA en C 4x daags met tusssen elk component een uur verschil.
De pomp doseert exact wat ik geprogameerd heb, alle waardes blijven ook perfect op pijl.
Erg tevreden dus wat dat betreft.

wel een minpuntje gevonden wat ik niet direct kan oplossen.
De interne klok loopt wat te snel, iedere dag staat de klok +- 20minuten voor.

In dat geval zou ik even contact opnemen met de winkel. Bij mij staat hij nu na 6 weken gebruik nog gewoon gelijk.
 
Bovenaan