Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
prachtige foto,s pieter is en blijft een topbak
maar je bak lijkt veel helderer heb je de nieuwe lampen er al boven met het maken van deze foto,s??
gr robert

Erg mooi weer! Vind het erg knap dat je zo een grote bak zo mooi stabiel laat draaien. Ik weet zeker dat er best veel werk in zal zitten!
Dank je Sander,het blijft balanseren en bijsturen met de waterwaardes maar dat hoef ik jou niet te vertellen wanneer het even tegenzit.Het blijft een hobby waarin je nooit zekerheid hebt....

Pieter

maar je bak lijkt veel helderer heb je de nieuwe lampen er al boven met het maken van deze foto,s??
gr robert
Dank je Robert,prachtige lipvissen heb je weer aanschaft.De bak is inderdaad heel helder,dat is te zien aan de laatste foto's waar je via de zijruit de zes meter diepte ziet tot aan de achterzijde.Dat betekend ook meer licht voor de koraaltjes.

De nieuwe verlichtingsopzet gaat nog enkele weken duren,daar is aardig wat voorbereiding voor nodig.

Pieter

De nieuwe lampen zijn er nog niet, gaat nog wel een paar weken duren.

Biologische is de bak 100% geheel goed, alle waarde zijn goed, en hij ruikt ook goed.
Hij is kraak helder.

Wat misschien nog wel interessant is om te vertellen, is dat de Fosfaat waarde zeer laag(<<0,02) dient te zijn, dit in combinatie met LED verlichting.
Met TL en HQI was het nooit zoon probleem om een iets hoger fosfaat gehalte te hebben.

Het is zeer goed merkbaar dat we meerdere kilo's antifos hebben mee draaien in het systeem, hierdoor is het systeem veel beter gaan draaien.
Alle koralen krijgen hun kleur terug en beginnen gelukkig weer als een speer te groeien.

Over een aantal weken zal het zeker weer een genot zijn om met een biertje voor de bak te zitten.

Nog even geduld

gr robert

Weet t' Frode,ben met de blenny aan het oefenen voordat ik de zes meter opruim........:)

Pieter

Dat is wel een hele grote stap hoor Pieter, ik denk dat je wat voorzichtiger moet afbouwen ;)

Ey Pieter,

Echt super gaaf die Blenny!! De 6 meter is echt een mooi rif!! Jammer van die pomp laatst gelukkig is het goed opgelost nu!

Gr. Jeroen

Ey Pieter,

Echt super gaaf die Blenny!! De 6 meter is echt een mooi rif!! Jammer van die pomp laatst gelukkig is het goed opgelost nu!

Gr. Jeroen
Dank je Jeroen,de Blenny staat al een maand of 5 te draaien maar met de de standaard uitvoering kreeg ik hem niet lekker draaiend.Er is een kleine tunze afschuimer in gegaan,een buitenfiltertje van D&D met wat zand om te veel werveling tegen te gaan,kleiner pompje erop anders past het niet in de bak,rowahfos en kool.De platte led erboven is helemaal een verbetering zoals meer licht voor steenkoralen,regelbare sterkte,wolkjes erboven en vooral zons op en ondergang..... Eigenlijk een must boven een Blenny:cool:

Van alle pompen hebben we een back up,behalve van de zware op de afschuimer,dan zal je het altijd zien,wij noemen dat hier "de wet van "bartelejoris":mad:

Pieter

Dank je Jeroen,de Blenny staat al een maand of 5 te draaien maar met de de standaard uitvoering kreeg ik hem niet lekker draaiend.Er is een kleine tunze afschuimer in gegaan,een buitenfiltertje van D&D met wat zand om te veel werveling tegen te gaan,kleiner pompje erop anders past het niet in de bak,rowahfos en kool.De platte led erboven is helemaal een verbetering zoals meer licht voor steenkoralen,regelbare sterkte,wolkjes erboven en vooral zons op en ondergang..... Eigenlijk een must boven een Blenny:cool:

Van alle pompen hebben we een back up,behalve van de zware op de afschuimer,dan zal je het altijd zien,wij noemen dat hier "de wet van "bartelejoris":mad:

Pieter

Wat voor Tunze schuimerke staat er op Pieter ?

De tunze 9002
Maar ik heb hem zelf een klein beetje aangepast.
standaard maakt deze vrij veel herrie.
Dus er zit een andere pompje in en op een andere manier aangesloten.
Nu is hij redelijk stil.

Naar mijn mening kan je voor deze kleine bakjes beter de ouderwetse tunze afschuimer gebruiken met houten luchtsteen.
Heel geruisloos en misschien 1x p/m het houten blokje vervangen.

mvg Richard

Wat voor Tunze schuimerke staat er op Pieter ?

Laatst bewerkt:
Dat is wel een hele grote stap hoor Pieter, ik denk dat je wat voorzichtiger moet afbouwen ;)
Hey Frode,wel een hoop werk minder

Nog even over de Oxy,het is een aandoenlijk poliepen pikkertje met heel interessant gedrag,soms moet je naar hem zoeken maar hij zwemt dik rond tussen zijn favoriete acro's .
Schade zie ik niet aan de koralen sterker nog,de koralen lijken er gezonder door te worden.....
Overweeg om een of meerdere er bij te gaan plaatsen.

Pieter

De tunze 9002
Nu is hij redelijk stil.

Naar mijn mening kan je voor deze kleine bakjes beter de ouderwetse tunze afschuimer gebruiken met houten luchtsteen.

mvg Richard

Ik doe niet anders dan houten blokjes gebruiken. Lekker stil en toch veel schuim (afhankelijk van luchtpomp)

m.v.g. Glenn

De tunze 9002
Nu is hij redelijk stil.

mvg Richard

Wat voor ander pompje ??

textDe Frode-oxy heeft een partner erbij gekregen en er is nog een extra koppel Oxymonacanthus longirostris ingezet,nu maar even kijken wat het gaat worden......Voorlopig is de Frode-oxy aan het uitzoeken welke partner het leukst is.

Pieter

Laatst bewerkt:
De Frode-oxy heeft een partner erbij gekregen en er is nog een extra koppel Oxymonacanthus longirostris ingezet,nu maar even kijken wat het gaat worden.....nu maar even afwachten wat het gaat worden.Voorlopig is de Frode-oxy aan het uitzoeken welke partner het leukst is.

Pieter

Kijk die oxy is in een walhalla terechtgekomen.. ;)

textDe Frode-oxy heeft een partner erbij gekregen en er is nog een extra koppel Oxymonacanthus longirostris ingezet,nu maar even kijken wat het gaat worden......Voorlopig is de Frode-oxy aan het uitzoeken welke partner het leukst is.

Pieter

Wat leuk om te lezen Pieter, tja, het zijn prachtige visjes. En in zo'n bak... :cool:

Zodra de verlichting hangt plaatsen we direkt foto's Frode.Dit kan nog enkele weken aanlopen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een gebruikers review m.b.t. de huidige Orphek pendants. Het leek mij toch wel geschikte verlichting (misschien niet voor een huiskamer aquarium maar wel voor grote systemen met voldoende ophanghoogte).

Is de aanstaande verlichtingswissel, toch weer een grote ingreep in zo'n korte tijd, ingegeven door tegenvallende koraalgroei of heeft het te maken met de lampen zelf (duurzaamheid /ondersteuning vanuit de fabrikant?

Als je de ervaring wil/mag delen, dan is dat zeker interessante informatie voor degenen die de aanschaf van Orphek's overwegen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een gebruikers review m.b.t. de huidige Orphek pendants. Het leek mij toch wel geschikte verlichting (misschien niet voor een huiskamer aquarium maar wel voor grote systemen met voldoende ophanghoogte).

Is de aanstaande verlichtingswissel, toch weer een grote ingreep in zo'n korte tijd, ingegeven door tegenvallende koraalgroei of heeft het te maken met de lampen zelf (duurzaamheid /ondersteuning vanuit de fabrikant?

Als je de ervaring wil/mag delen, dan is dat zeker interessante informatie voor degenen die de aanschaf van Orphek's overwegen.
Moet je het antwoord hierover even schuldig blijven Anthony,kom er over een paar weken uitgebreidt op terug.

Groeten
Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan