Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pieter stopt pas als hij met pensioen gaat in het OHC denk ik Tanne,weet niet als het al zover is :)

Zou zeker jammer zijn maar die dag komt eens voor iedereen.

Stoppen? Je hebt 't er alweer een flinke tijd niet over gehad. Het zou erg zonde zijn!

Wat ik er mee bedoel is dat aangezien me leeftijd de bak beeindigd wordt binnen 3 , 5 of max 7 jaar of....Pensioen zit er toch niet in voor een zelfstandige ondernemer.... en Tanne jij kan nog makkelijk 35 jaar mee in deze hobby:cool:.

Voorlopig draait de plankton fabriek weer mee,nog even de cultuur opstarten en er kan weer automatisch 8 ltr. per dag weer worden toegevoegd.
Door de toevoeging in de vier meter bak in filterruimte van lipvissen, de bruine vijlvis en pitvisjes geen glas, deelanemonen of meer te bekennen,de planaria is inmiddels ook aardig gereduceerd...Als het even kan zijn biologische bestrijdingsmiddelen altijd beter dan chemische,al is het maar om je macro/micro leven te beschermen.Eindelijk gaat na een aantal maanden de komende week de dimfunctie van de orpheks dif's eens aangesloten worden,er is al een test gedaan en het werkt op de profilux.

Pieter

Laatst bewerkt:
Gelukkig maar...

Ik ben blij dat het eindelijk werk zo als het bedacht is.
Het is alleen veel meer werk dan ik gedacht had.
Denk dat ik nog even een dikke 100 meter stuurstroom kabel moet aansluiten.
Had het kunnen weten, moet ook leren denken als een amerikaan, alles GROOT en VEEL.

Eindelijk gaat na een aantal maanden de komende week de dimfunctie van de orpheks dif's eens aangesloten worden,er is al een test gedaan en het werkt op de profilux.

Pieter[/QUOTE]

Wat ik er mee bedoel is dat aangezien me leeftijd de bak beeindigd wordt binnen 3 , 5 of max 7 jaar of....Pensioen zit er toch niet in voor een zelfstandige ondernemer.... en Tanne jij kan nog makkelijk 35 jaar mee in deze hobby:cool:.
Mooi, ik ben weer gerustgesteld voor de komende jaren. En inderdaad kan ik nog wel even mee:)

Ik kom gauw kijken naar de dimbare DIF-XP's :)

Heb de bak onlangs ook eens mogen bezichten en het ziet er echt wel indrukwekkend uit!
bedankt voor de gastvrijheid en hou hem maar nog een tijdje draaiende daar!

Iedereen weer bedankt voor de reactie'stopjes

We hebben sinds een maand of vier een groepje Fuseliers(Caesio cuning)zwemmen,deze vissen zijn niet geschikt voor kleiner aqua's want ze kunnen best groot worden maar vindt ze zelf bizar mooiqua kleur,licht blauw en een gele bovenzijde.Ze zijn in enkele maanden gegroeid van 4 naar 8 cm.Het interessante is dat deze dieren zich aanpassen naar de grootte bak,van de zelfde zending zitten er ergens nog een paar in een kleine verkoop bak en deze zijn nog geen milimeter gegroeid.... =kleine ruimte,minder voer=geen groei.Nu weet ik ook wel dat dit voor hoop vissen opgaat maar voor deze soort zie je namelijk goed dat bij geen groei ook de gezondheid gaat afnemen.Binnenkort eens foto's van deze weinig voorkomende soort.

De twee Piccasso's yellow belley's,al 8 jaar hier rondzwemmend van af dubbeltjes maat hebben sinds enkele dagen een flinke ruzie met elkaar,begrijp hier niets van na zo'n lange tijd,we kijken het nog een paar dagen aan want het gaat er af en toe best wel heftig aan toe,komt er geen verandering zullen we toch aan uitvangen moeten gaan denken.

Pieter

Hallo pieter en gehele team,

Nog bedankt voor jullie gastvrijheid.
Het is alweer enkele weken geleden maar de bak stond er toen schitterend bij.
Leuk en leerzaam om je lichtnivo's te hebben mogen meten.Ook voor mij was dat leerzaam.
Volgens mij genoten jullie zichtbaar van de bak.De kleuren worden als maar beter.
Zo'n grote aanpassing aan de inrichting en verlichting gaat niet zonder zorgen, de boog kan niet altijd gespannen zijn.
Nu komt de tijd van genieten.En aandacht voor je klanten.

Met vriendelijke groet,

Andre en Roy Gijsen

Is het niet eens tijd voor een update:confused::)
Foto's komen er binnenkort aan Peter...De dimfunctie van led werkt nog niet,misschien de komende week.IN de vier meter bak in de filterruimte is een schooltje van zeven Acanthurus olivaceus ingezet.Ze zijn nu nog knalgeel en niet groter dan een zes centimeter.

Foto's komen er binnenkort aan Peter...De dimfunctie van led werkt nog niet,misschien de komende week.IN de vier meter bak in de filterruimte is een schooltje van zeven Acanthurus olivaceus ingezet.Ze zijn nu nog knalgeel en niet groter dan een zes centimeter.

ahh gaaf pieter!! van dat schooltje wil ik ooit wel foto's zien mooie dokters zijn het en vreedzaam:) nog nooit gezien 7 stuks..
gr
sander

Laatst bewerkt:
Hallo pieter en gehele team,

Nog bedankt voor jullie gastvrijheid.
Het is alweer enkele weken geleden maar de bak stond er toen schitterend bij.
Leuk en leerzaam om je lichtnivo's te hebben mogen meten.Ook voor mij was dat leerzaam.
Volgens mij genoten jullie zichtbaar van de bak.De kleuren worden als maar beter.
Zo'n grote aanpassing aan de inrichting en verlichting gaat niet zonder zorgen, de boog kan niet altijd gespannen zijn.
Nu komt de tijd van genieten.En aandacht voor je klanten.

Met vriendelijke groet,

Andre en Roy Gijsen
Het was weer aangenaam je weer even te ontmoeten André,we hebben de stap naar led gezet en nu maar afwachten hoe het rif ontwikkeld.....

Van 6000 watt naar 2000 watt led vindt ik toch te weinig voor een mooie belichting qua kleuren van de vissen,we hebben er 1500 w.t5 bijgehangen,hierdoor krijgen de goldflake keizers weer hun echte goudkleur terug.

Laatst bewerkt:
Wat ik zo schitterend vind ann jullie dagboek zijn idd de "amerikaanse" benadering van maten en aantallen, 1500w T5 geweldig je kan je dat als kleine man nauwelijks voorstellen,
ik volg jullie dagboek keer op keer en ik ga toch eens een tripje plannen naar jullie schitterend aquarium, proficat

Van 6000 watt naar 2000 watt led vindt ik toch te weinig voor een mooie belichting qua kleuren van de vissen,we hebben er 1500 w.t5 bijgehangen,hierdoor krijgen de goldflake keizers weer hun echte goudkleur terug.

Ik kan me er iets bij voorstellen :cool:

Moet ik weer een keer foto's maken :rolleyes: :p ;) :biggrin:

Pieter en Richard, ik vond exact het zelfde en heb nu pas echt de verlichting die ik zocht.
Ik zelf heb naast mijn 900 watt led nog 336 watt T5 bij gehangen wit en blauw.
De laatste keer dat ik even bij jullie binnen was miste ik ook de hoeveelheid licht.
Ik ben benieuwd, mijn koralen zijn de laatste 2 weken sterk aan het verbeteren..

Fijne dagen...

ook hier maar weer 480 w t5 erbij gehangen om met kerst termen te spreken vond het toch een beetje stille nacht heilige nacht oogt gelijk een stuk beter en korale hebben weer groei punten na 3weken

fijne dagen martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan