Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de tip Frode maar de P serie heeft meer mogelijkheden.Als we toch op led overgaan wil ik wel zo af en toe de wolkenveldjes over de zes meter voorbij zien gaan.

Pieter

Dat kan ik me voorstellen Pieter, maar volgens mij kan er nog een heleboel mee, alleen is niet elke module apart en draadloos te regelen, maar heb je slave- en master-units. En ben je in de kleurkanalen beperkt tot wit en blauw... maar volgens mij is dat genoeg.
Als je er toch 30 nodig hebt...dan hoeven ze denk ik niet allemaal tot in detail apart controleerbaar te zijn. Toch?
15P en 15X kan je al een heleboel mee ...scheelt toch een slok op een borrel...mocht dat belangrijk zijn ;)

Update;in een periode van 2 weken is de zandbodem in 3 etappes vervangen.180 kg eruit en 120 kg nieuw zand erin.
Gevolg,stip in bak bij sommige dus de UV draait een stand hoger.
Het wordt stil(er)in de 6 meter
Uitgevangen zijn;de papagaaivis Scarus quoyo en de vier Veliferums doktersvissen,deze zwemmen voorlopig in het grote wierenfilter.
De Scarus begon er rare gewoontes op na te te houden door o.a. in de hoeken zo hard te slaan dat er soms wel en halve liter zeewater uitplensde...Weg gaat ie nog niet,eerst maar eens afwachten of hij doorgaat met dit gedrag beneden....Wel jammer want het is de eerste geimporteerde in de Benelux en ben eigenlijk zeer gehecht aan dit mooie dier maar om nou een paar keer per dag te gaan dweilen en de ruit schoon te maken gaat me te ver.Verder is het afwachten wat voor invloed deze jongen heeft gehad i.v.m. het totaal niet meer aanwezig zijn van wiertjes,wie weet misschien zwemt ie over een paar weken weer boven. Wat betreft de de dokters daar zwemmen er nog genoeg van rond o.a.3 naso's,3 xanthurums,3 achillissen en 2 picasso's de yellowbelly's en dat blijft voorlopig zo.De Keizers populatie,nu 18 exemplaren gaat wel uitgebreidt worden.
Verder zijn we qua toevoegingen overgestapt op ABC sporenelementen met controller.

Pieter

De Keizers populatie,nu 18 exemplaren gaat wel uitgebreidt worden.
Verder zijn we qua toevoegingen overgestapt op ABC sporenelementen met controller.
ABC: je volgt mij dus ;) Simpeler kan het niet, daarbij nog erg effectief ook! Niet teveel doseren, ik zou beginnen met 1/10 van de aanbevolen dosering. Hooguit strontium kun je dan nog apart toevoegen om het niveau op peil te houden.

Wat de keizers betreft: waar denk je aan?

ABC: je volgt mij dus ;) Simpeler kan het niet, daarbij nog erg effectief ook! Niet teveel doseren, ik zou beginnen met 1/10 van de aanbevolen dosering. Hooguit strontium kun je dan nog apart toevoegen om het niveau op peil te houden.

Dat klopt Tanne,we hebben in de jaren tachtig/negentig van de vorige eeuw op ABC gedraait naar grote tevredenheid en het grote voordeel is de gelijkmatige automatische toevoegingen.De controler is wel verbeterd sinds die tijd.We denken aan een tweede controler om de rest ook te automatiseren.

Wat de Keizers betreft denken we aan;2 jonge goudvlokjes,een kleine Chaetontoplus conspicillatus en de al time favorite maar ozo moeilijk houdbaar een koppel bandits de Apolemichtis arcuatus.Verder staan er nog een paar dwergkeizers op de lijst.

Pieter

Waarom nog strontium toevoegen Tanne? Dit zit toch al in ABC producten?

Waarom nog strontium toevoegen Tanne? Dit zit toch al in ABC producten?
Jazeker Dominique, maar mijn ervaring is dat als je ABC lager doseert dan aanbevolen het peil Sr niet hoog genoeg blijft, daarom kun je (af en toe) wat van een strontiumchlorideoplossing toevoegen.

Mede namens Jake bedankt voor je gastvrijheid!!

Bijlagen

• 470279_10151699197920066_87830590065_23945028_188630621_o.jpg
    470279_10151699197920066_87830590065_23945028_188630621_o.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 92
  • IMG_1827.jpg
    IMG_1827.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 65
  • IMG_1829.jpg
    IMG_1829.jpg
    34,3 KB · Weergaven: 99
  • IMG_1831.jpg
    IMG_1831.jpg
    48,5 KB · Weergaven: 77
om verliefd op te worden !

Maar nu blijf ik me toch afvragen, kan jij aan de achterkant komen ? zo niet...........hoe hou jij dan in vredesnaam die achterwand zo schoon ???????

Pieter,

prachtig gewoon zoals de bak er nu bij staat en dat in combinatie met een vissenbestand om "U' tegen te zeggen.
Ik zie een rode lobo staan, is er nu echt geen enkele keizer die eraan vreet? :rolleyes:
Geen zanclussen schooltje in overweging genomen?

geweldig pieter ook de grote naso,s deze horen echt in deze bak
ongeloofelijk de inzet die jij en richard hebben voor deze top bak
ik hoop nog lang te mogen genieten van deze bak en de kennis die jullie delen
vriendelijke gr robert

Mede namens Jake bedankt voor je gastvrijheid!!
Graag gedaan Tanne,het was zeer aangenaam.Wat betreft de LED verlichting geloof ik Jake wel gelijk heeft dat HQI gemixt met LED het mooiste voor SPS bakken is....we gaan er over nadenken.

Team OHC.

Helemaal te gek ! Prachtige opbouw en die regenboog aan vissen ! Ik moet echt weer een keer bij jullie komen kijken !

om verliefd op te worden !

Maar nu blijf ik me toch afvragen, kan jij aan de achterkant komen ? zo niet...........hoe hou jij dan in vredesnaam die achterwand zo schoon ???????
Eens in de 2 maanden met een schrapper op een lange steel,het rif staat gemiddeld zo'n 15 cm. vanaf de achterwand zodat er wel bij te komen is.Het is wel een klus van een paar uur.

Team OHC.

Pieter,

prachtig gewoon zoals de bak er nu bij staat en dat in combinatie met een vissenbestand om "U' tegen te zeggen.
Ik zie een rode lobo staan, is er nu echt geen enkele keizer die eraan vreet? :rolleyes:
Geen zanclussen schooltje in overweging genomen?
Dank je Bart,de keizers blijven(voorlopig)van alle zachte koralen af.Wat betreft de zanclussen die houd ik hier niet in leven,in het verleden 2 keer een koppel geprobeert maar deze gingen na enkele weken naar de vissenhemel.

Team OHC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan