Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat mijn zoon Jurre ook een paar foto's heeft gemaakt. Bovenstaande was een greep uit de 130 foto's die we hebben bewaard van dit bezoek.

Pieter nogmaals bedankt voor de gastvrijheid, de inspiratie, en de zakjes cement waarmee ik nu aan de slag kan voor mijn nieuwe bak. Om over die andere gift nog maar niet te spreken. Ze liggen er mooi bij ;)

Nog eentje toe:
DSC_9799.jpg

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat mijn zoon Jurre ook een paar foto's heeft gemaakt. Bovenstaande was een greep uit de 130 foto's die we hebben bewaard van dit bezoek.

Pieter nogmaals bedankt voor de gastvrijheid, de inspiratie, en de zakjes cement waarmee ik nu aan de slag kan voor mijn nieuwe bak. Om over die andere gift nog maar niet te spreken. Ze liggen er mooi bij ;)

Nog eentje toe:
Bekijk bijlage 273840
Schitterend gedaan Frode,BEDANKTtopjesVooral de dieptewerking,KLASSE

Pieter

Inderdaad mooie foto's Frode:)De bak ook natuurlijk Pieter en Richard:biggrin:

Blijven jou keizers van die rode lobo af Pieter?

Kom kortelings eens langs,ga zodra ik tijd heb eens kijken bij Arie naar zijn led opstelling,misschien hebben jullier er tegen dan ook eentje hangen,zie ik hem gelijk op een echte bak.

Pieter

Pieter

Graag gedaan he, jij bedankt ;)

Een volgende keer moeten we misschien alleen even die spotjes uit zetten, zie dar die toch wel wat storend in beeld zijn gekomen op een aantal foto's. :o

Inderdaad mooie foto's Frode:)De bak ook natuurlijk Pieter en Richard:biggrin:

Blijven jou keizers van die rode lobo af Pieter?

Kom kortelings eens langs,ga zodra ik tijd heb eens kijken bij Arie naar zijn led opstelling,misschien hebben jullier er tegen dan ook eentje hangen,zie ik hem gelijk op een echte bak.
Voorlopig blijven de Keizers van de lobo en acans af,alleen de jonge Imperator zie k zo af en toe schuin er naar kijken,denk wanneer deze volwassen is dat hij toe gaat happen maar dan zien we wel weer. De vorige vrat zelfs alle oren uit de bak eenmaal volwassen geworden.De golflake en de septentrionalis hebben allebei gezelschap gekregen van een jong soortgenootje van een centimeter of vier welke direkt werden geacepteerd,nu maar afwachten of het koppels worden.Naast de twee Naso elegans van een centimeter of dertig zwemt nu een jonkie van zo'n zes cm. vrolijk mee,prachtig om te zien....

Pieter

Pieter: kun jij mij vertellen of e de stukken alleen met reefbound heb vast staan of dat er ok met gaten en PVC is gewerkt.

Ik heb wat problemen bij mij i.v.m. de stevigheid van de verlijming (en andere items maar dit staat in een ander topic)

Aangezien er bij jullie op de bruggen toch wel een heel gewicht aanwezig en dit in combi met een enorme overspanning is moet het allemaal goed verlijmd kunnen worden en waarom het bij mij dan na een jaartje los komt?

Hoe is de ervaring met de Apogon parvulus? Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik een schooltje laat zwemmen bij mij, Tenslotte is het groepje Apogon leptacanthus momenteel van 30 naar 18 aan het gaan en of ik nu weer 60 blauwe ogen wil zien of dat ik het bij dit groepje hou en de over stap naar een schooltje Apogon parvulus ga maken. alles een beetje afhankelijk van de ervaringen.

Frode: mooie foto's je kunt goed de groei van het rif zien t.o.v. de eerdere foto's.

Deze foto's heeft zoon Jurre gemaakt, en die wil hij graag even met jullie delen:

DSC_9833.jpg
DSC_9850.jpg

Pieter: kun jij mij vertellen of e de stukken alleen met reefbound heb vast staan of dat er ok met gaten en PVC is gewerkt.

Ik heb wat problemen bij mij i.v.m. de stevigheid van de verlijming (en andere items maar dit staat in een ander topic)

Aangezien er bij jullie op de bruggen toch wel een heel gewicht aanwezig en dit in combi met een enorme overspanning is moet het allemaal goed verlijmd kunnen worden en waarom het bij mij dan na een jaartje los komt?

Hoe is de ervaring met de Apogon parvulus? Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik een schooltje laat zwemmen bij mij, Tenslotte is het groepje Apogon leptacanthus momenteel van 30 naar 18 aan het gaan en of ik nu weer 60 blauwe ogen wil zien of dat ik het bij dit groepje hou en de over stap naar een schooltje Apogon parvulus ga maken. alles een beetje afhankelijk van de ervaringen.

Frode: mooie foto's je kunt goed de groei van het rif zien t.o.v. de eerdere foto's.
Alle rotsformatie's zijn in elkaar gezet met reefbond Edwin zonder PVC buis.Ruim cement gebruiken is heel belangrijk voor de constructie van het rif en het lieftst in de bak zonder water.Naar mijn gevoel heeft Reefbond een wat grovere samenstelling waardoor het wat makkelijker te verwerken is.Zoals je weet,maar dat is met alle sneldrogende cementsoorten,is de verwerkings periode heel kort maar doe je het goed dan is de cementconstructie net zo sterk als de steen zelf .Wat betreft de Apagons zou ik het bij leptacanthus houden dat is toch een sterker soortje dan de parvalus.

Pieter

Prachtig prachtig! Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik mijn twijfels had bij jullie opbouw. Het was dan ook een hele opgave om de vorige opbouw te overtreffen. Ik hou van open maar vond dit toch wel heel erg open. Als ik nu het resultaat zie ben ik gewoon sprakeloos! Het is echt een inspiratie voor mijn bak geworden. Prachtig werk jongens! Ik zou deze bak dan ook graag eens in het echt komen bewonderen als dit kan. Ik neem binnenkort wel eens contact op via pb! Succes verder, ben benieuwd hoe deze er binnen x aantal tijd zal zijn uitzien!

Pieter,

Ik probeerde je net een pb te sturen, maar je inbox zit vol. Dan maar via deze weg:

Ik ben morgen en overmorgen in Vlaardingen aan het werk en zou graag van de gelegenheid gebruik maken om nog even bij je langs te komen 1 dezer dagen als het uitkomt. Ik hoor het wel.

Grt, Mark

Hopen dat ik van mijn eigen bak straks ook van die mooie plaatjes kan schieten :p

Bedankt weer voor de reactie'stopjes.

Ook hier gaat de stroomrekening zwaar tellen met de 1000 watters en zijn er plannen om op led over te stappen.We denken aan 30 stuks Maxspect mazarra p,plug and play systeem wat er toch wel superprofesioneel uit ziet.Eerst eentje uittesten...

Pieter

Bedankt weer voor de reactie'stopjes.

Ook hier gaat de stroomrekening zwaar tellen met de 1000 watters en zijn er plannen om op led over te stappen.We denken aan 30 stuks Maxspect mazarra p,plug and play systeem wat er toch wel superprofesioneel uit ziet.Eerst eentje uittesten...

Pieter

Van die mazarra komt een voordeligere versie op de markt he, de X. functionaliteit lijkt meer op de S-versie, maar de lichtopbrengst zou vergelijkbaar worden met de P. http://reefbuilders.com/2012/03/21/mazarra-x/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan