Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is het veranderd zeg sinds we er in april zijn geweest. Is het zandfilter met de paardjes er ook nog nu je die 4 meter met dsb hebt staan.

De bak is top Richard maar de foto's kunnen misschien iets beter:p

Zo een simpele bak als die quarantaine bak heeft trouwens ook wel iets vindt ik.
Mee eens,de eerste foto's benaderen de werkelijkheid niet maar het is goed bedoeld.De drie Achillessen gaan erg goed en totaal geen agressie tegenover elkaar en zwemmen vaak in schoolverband.De 5 loricula's scholen elke avond in de midden van de bak samen en laten driftig hun paringsdansjes zien.De Imperator zo jong als ie is begint al langzaam om te kleuren naar zn' volwassen kleed wat hem zo indrukwekkend maakt.

Pieter

Wat is het veranderd zeg sinds we er in april zijn geweest. Is het zandfilter met de paardjes er ook nog nu je die 4 meter met dsb hebt staan.
Het oude 2 delige filtercompartiment,inhoud 1000 l.staat nog steeds op het systeem aangesloten.Het linkergdeelte is nog steeds het DSB met wieren waar regelmatig geoogst wordt.De zeepaardjes hebben het goed naar hun zin tussen al dat leven,vanmorgen nog tientallen pasgeborenen tussen de wieren.We voeren nog wel elke dag mysis bij omdat we bang zijn dat ze anders toch iets te kort komen.Het rechter filtercompartiment wordt 24 u.p.d. verlicht en is gevuld met alleen zeewater en daar draait op de stroming een grote bol zeer fijn wier in de ronte,deze zie per week groter worden en daarvan word om de 3 weken een gedeelte van geoogst.

Pieter

Het oude 2 delige filtercompartiment,inhoud 1000 l.staat nog steeds op het systeem aangesloten.Het linkergdeelte is nog steeds het DSB met wieren waar regelmatig geoogst wordt.De zeepaardjes hebben het goed naar hun zin tussen al dat leven,vanmorgen nog tientallen pasgeborenen tussen de wieren.We voeren nog wel elke dag mysis bij omdat we bang zijn dat ze anders toch iets te kort komen.Het rechter filtercompartiment wordt 24 u.p.d. verlicht en is gevuld met alleen zeewater en daar draait op de stroming een grote bol zeer fijn wier in de ronte,deze zie per week groter worden en daarvan word om de 3 weken een gedeelte van geoogst.

Pieter

Hoi Pieter

Merk je nu dat je veel stabieler bent met de meerdere DSB en wieren die nu meedraaien op de bak in de huidige staat,
Of heb je deze extra filtermethode nu juist nodig omdat je veel minder steen in de 6 meter bak hebt liggen als in de oude situatie.

Groet
Eric-Jan

Hoi Pieter

Merk je nu dat je veel stabieler bent met de meerdere DSB en wieren die nu meedraaien op de bak in de huidige staat,
Of heb je deze extra filtermethode nu juist nodig omdat je veel minder steen in de 6 meter bak hebt liggen als in de oude situatie.

Groet
Eric-Jan
De DSB en wieren zijn puur bedoeld om de waterwaardes beter op peil te houden en het micro-macro leven een boost te geven,alleen je moet verschikkelijk veel geduld hebben voordat het systeem op deze wijze stabiel is.We zijn wel teruggegaan in het totale watervolume nl.van 1100l naar 9500l door minder inhoud in de 4 mtr.plexi bak,verwijderen van het filter van de deep blue en de ronde bak.Het gehele systeem wordt jaarlijks met 50 kg vers levend steen geent.Waterverversing blijft op 1000l per week gehandhaafd.

Pieter

1000 liter verversen per week ?
Je ververst bijna 50% per maand ik mag toch aannemen dat met de filtersystemen die er staan je dit niet voor vervuiling hoeft te doen.
Ik vindt het mooi om te zien dat steeds meer de zandbodems en wieren terugkomen mischien nemen we straks zelfs wel weer afscheid van de schuimers omdat deze toch te veel goede dingen verwijderen.

ziet er geweldig uit .

Het aquarium begint aardig volgroeit te raken en nu kunnen we vergelijken. Er steekt nu inderdaad meer structuur in. TOPaquarium. Hij was vroeger al zo mooi, maar nu nog mooier.......

Grtz Marcvlaardingen I.jpgvlaardingen II.jpg

Laatst bewerkt:
De bak staat er fantastisch bij als ik het zo mag zeggen!!! ook mooie foto's Richard
thumbs up
Ik kom graag weer eens langs om weer eens wat van jullie elan te absorberen......

1000 liter verversen per week ?
Je ververst bijna 50% per maand ik mag toch aannemen dat met de filtersystemen die er staan je dit niet voor vervuiling hoeft te doen.
Ik vindt het mooi om te zien dat steeds meer de zandbodems en wieren terugkomen mischien nemen we straks zelfs wel weer afscheid van de schuimers omdat deze toch te veel goede dingen verwijderen.
Verversen blijft een noodzaak hier i.v.m met het zware voeder regime.50 % verversen per maand is toch niet zoveel?Ik ken systemen waar meer dan 100% p.m. ververst wordt...

Pieter

Ik kom met moeite aan 100% per jaar :rolleyes: maar ja, we moeten dan ook niet gaan vergelijken ;)
Ben je de eerste week van het nieuwe jaar open? Ik wil deze bak nu wel eens in het echt zien:cool:

goeden dag wat een werk hebben jullie vericht. ik heet henk en ben pas begonnen met een zeeaquarium 4mnd moet nog veel leren mijn bak is 1300x1000x700 als jullie tips hebben hoor ik het graag alles is welcom in zeeland zitten er niet zo veel ik blijf jullie volgen bvd

Vraag : Wat zijn de afmetingen (graag de wh) van die quarantainebak aub ? Blijft die gele school dokters daarin of is dit slechts voorlopig in afwachting van de grote bak.

grtz Marc.

Laatst bewerkt:
vind het echt een klasse bak :cool: zal voor mij nog wel even dromen zijn haha

Frode,stuur maar eens een PB voor en afspraak

Peter,Henco,Debora en nieuweling bedankt voor julie reactiestopjes

Erik bedankt voor het FILMPJE, super gedaanthumbs up

Marc,de plexi bak is 400x100x40 cm en de gele dokters blijven hierin.....

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan