Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben je niet bang dat de Achillesen altijd een stip factor blijven? Of wil je daarna geen vis meer bij zetten?

Ik denk trouwens dat je nog zo 200 a 300 parvulessen bij moet zetten om in jou formaat bak een grote school te creeeren:cool:. Zou wel uniek zijn!!
Ken wel meer vissen met een verhoogd risico Michael.....Ken ook enkele topbakken waar het geprobeerd is om 5 a 6 Achillesen rond te laten zwemmen en waar het mislukt is....alleen waren deze bakken geen 6 meter lang,naar mijn mening heeft een achilles lengte nodig om uit te kunnen zwemmen en eigenlijk is 6 meter nog veel te kort,aangezien ze op de branding bij Hawaii vandaan komen.Er heeft er hier een 8 jaar rond gezwommen.Het zijn vissen"vooral de volwassen exemplaren"met een aparte gebruiks aanwijzing,je moet er aandacht en tijd aanbesteden,ze kunnen zeer snel verzwakken.Het enige probleem is om in dit aantal goede gezonde jonge vissen van gelijke grootte te vinden...

Wat betreft de Parvalusjes,een uitbreiding zijn we aan het overwegen.

Pieter

Kleine achillessen en gezond en dan nog meer dan 2 vinden is zoals je zegt moeilijk. Misschien een schooltje acanthurus guttatus? Vind dit zelf schitterende vissen.

Kom binnenkort wel weer even binnen wandelen. het is weer heel lang geleden dat ik je bak heb gezien.;)

Groetjes Michael

Kleine achillessen en gezond en dan nog meer dan 2 vinden is zoals je zegt moeilijk. Misschien een schooltje acanthurus guttatus? Vind dit zelf schitterende vissen.

Kom binnenkort wel weer even binnen wandelen. het is weer heel lang geleden dat ik je bak heb gezien.;)

Groetjes Michael
De Achillessen zijn besteld Michael,nu maar afwachten.....Altijd welkom hier he,dat weet je.

Pieter

200 Parvalussen zijn gearriveerd,nu maar hopen op niet te veel uitval...maakt de school op 335 stuksuitsteeekend

Ook zijn de 6 Acanthurus achilles binnengekomen,gaan voorlopig in de 4 mtr. bak beneden om op te sterken.....ook maar hopen dat dit goed gaatPowat.

Gisteren de hele dag op stap geweest met Joe Yaiullo en vriendin(van het Atlantis Aquarium New York)en zijn vriendin.We zijn uitgenodigd voor een tegenbezoekPowat

Pieter

200 Parvalussen zijn gearriveerd,nu maar hopen op niet te veel uitval...maakt de school op 335 stuksuitsteeekend

...

Fillempie :cool:

Dank je Ben.Is er al verbetering bij Aldo zijn bak?

Frode,eerst even een goede camaraman zien te vindenPowatIn een doos zat 106 en in de andere 103 stuks....dat zijn heel wat zakjes open knippen.Uitval;8 stuks.Dat vindt ik zeer acceptabel,supergezond zijn ze en eten al zeer goed.Een betere score dan de vorige parvalusjes,waar de uitval een iets groter was,nl. 15 stuks.Als het rondzwemt zoals nu ben ik niet zo bang meer voor uitval.

Porsie,het lijkt hier wel een zoetwaterbak met kardinaaltjesPowatEr kunnen er nog wel 1000 in voordat je iets ga zien in de 6 mtr .....

De 6 achillessen is andere koek.....Ze zwemmen beneden relaxed rond.Het zijn mooie jonge exemplaren van een centimeter of 7 en eentje is er wat groter.Ze hebben al kennis gemaakt met de aanwezige 2 yellow belly's.

Pieter

Ook zijn de 6 Acanthurus achilles binnengekomen,gaan voorlopig in de 4 mtr. bak beneden om op te sterken.....ook maar hopen dat dit goed gaatPowat.

Gisteren de hele dag op stap geweest met Joe Yaiullo en vriendin(van het Atlantis Aquarium New York)en zijn vriendin.We zijn uitgenodigd voor een tegenbezoekPowat

Pieter

Hoi Pieter, wat moet dat prachtig mooi zijn die apogons. Straks helemaal als die Achillessen erbij zitten. uitsteeekend

Joe blijft nog een extra nachtje. Hij moet nog even bijkomen van dat spektakel dat ie gisteren heeft mogen aanschouwen. ;) Hij is erg onder de indruk van de 'Belgian and Dutch reefs'.
Hij wil daar misschien in de toekomst een symposium over organiseren.
Ze gaan bij Atlantis world een hotel bouwen. Ik hoop dat ze ook kamers krijgen met uitzicht op de rif bak. :p

...

Frode,eerst even een goede camaraman zien te vindenPowatIn een doos zat 106 en in de andere 103 stuks....dat zijn heel wat zakjes open knippen.Uitval;8 stuks.Dat vindt ik zeer acceptabel,supergezond zijn ze en eten al zeer goed.Een betere score dan de vorige parvalusjes,waar de uitval een iets groter was,nl. 15 stuks.Als het rondzwemt zoals nu ben ik niet zo bang meer voor uitval.

...

Ik wil je bak al jaren een keer komen bewonderen...maar met kleine kinderen en drukke weekeinden is dat er nog niet van gekomen. Ga thuis toch eens een balletje opgooien om binnen enkele weken eens te komen kijken...met camera ;)

attachment.php

Brandkoraal? (Millepora sp.)

Zo ja? Gaaf! Is een neteldier dat in een andere Klasse valt (Hydrozoa) dan vrijwel alle andere koralen die we houden (Anthozoa).

Vandaag even snel langs geweest. De zaak stond vol met klanten dus ik heb maar heel even met Pieter en Roos gekletst. De bak stond er weer schitterend bij. Heel anders dan eerder, maar wel zeer mooi.

Ik kan me voorstellen dat dit over een jaar een beauty is als nooit tevoren.

Pieter: succes met je stekje!

attachment.php

Brandkoraal? (Millepora sp.)

Zo ja? Gaaf! Is een neteldier dat in een andere Klasse valt (Hydrozoa) dan vrijwel alle andere koralen die we houden (Anthozoa).
Oranje Distichopora. Wel erg mooi, maar ook erg lastig..

Even een reactie over de Achillus'sen: Ik heb ze in San Francisco (Professioneel dierentuin aquarium) ineen school van zeker 20 zien zwemmen, het kan dus wel. OK deze bak was dan wel weer veel groter maar toch.
Hoe is het gegaan met die Jack in the box met zwarte kop die op de foto van een paar restaat? Bij mij verdwijnen deze altijd spoorloos. Bij jullie wel gelukt?

jan de Groot

de jongste van het stel is even aan het helpen.
jong geleerd, oud gedaan.

Bijlagen

• PB070274.jpg
    PB070274.jpg
    139 KB · Weergaven: 25
Vandaag even snel langs geweest. De zaak stond vol met klanten dus ik heb maar heel even met Pieter en Roos gekletst. De bak stond er weer schitterend bij. Heel anders dan eerder, maar wel zeer mooi.

Ik kan me voorstellen dat dit over een jaar een beauty is als nooit tevoren.

Pieter: succes met je stekje!

Oranje Distichopora. Wel erg mooi, maar ook erg lastig..
Tanne,nog bedankt voor het mooie koraaltjetopjes

Even een reactie over de Achillus'sen: Ik heb ze in San Francisco (Professioneel dierentuin aquarium) ineen school van zeker 20 zien zwemmen, het kan dus wel. OK deze bak was dan wel weer veel groter maar toch.
Hoe is het gegaan met die Jack in the box met zwarte kop die op de foto van een paar restaat? Bij mij verdwijnen deze altijd spoorloos. Bij jullie wel gelukt?

jan de Groot
Jan,de praktijk zal het uitwijzen of het goed zal gaan met de Achillessen,ze zullen eerst nog moeten opsterken i.v.m de confrontatie met de andere dokters.De Jack zit er nog steeds in,verhuisd wel regelmatig..

Aangezien er ik aan loop te denken om de blauwe achterwand te vervangen door een zwarte i.v.m. minder zichtbare aanslag omdat deze inwendig in de 6 meter zijn aangebracht en het schoonhouden nogal een lastige klus is.....NU komt Joe van het NY aquarium met het idee om de wanden te vervangen met Kytex,wat op diverse diktes vekrijgbaar is.Dat is een mat slagvast flexibel materiaal waar eenvoudig krasjes of beschadigingen te verwijderen zijn.Joe gebruikt het al jaren en schijnt er er erg over tevreden te zijn.Iemand hier ervaring met dit materiaal?

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan