Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wow, een tijdje niet gekeken in dit dagboek en dan...oeps. Even wennen, maar ik zie een prachtige open basis. Dit moet echt heel erg mooi kunnen worden als de koralen verder gaan uitgroeien.

Ben heel benieuwd wat voor visbezetting jullie gaan kiezen!

Wat betreft de LEDverlichting. Die heb ik juist toegevoegd om wat schittering naast de T5 te krijgen :cool: Maar ja, nu heb ik zelf nooit meer dan 150 Watt HQI boven mijn bak gehad...:)

Dat is wel een hele verandering. Maar wat voor 1.

Super Mooi.

Waar zijn de stromingspompen verstopt?? Zie er geen 1 meer.

Gr ERik

Erik, aan de kopse kanten van de bak enkele tientallen streamers alsook wat RD's. Ook van dichtbij zie je er niets van.

Vanmiddag rijd ik waarschijnlijk even langs, ik ben weer veel te lang niet geweest en ben erg benieuwd hoe xe bak er nu bij staat.

Het vissenbestand ben ik nog niet volledig uit,dit is een heel ander rif dan het vorige.....Er komen in iedergeval GEEN(voorlopig) grote vissen meer in.Er zwemmen nu 3 xanthurums en een Scaru quoyi rond en deze vind ik al te groot maar deze dieren hebben de crasch overleeft dus blijven deze in de bak.De reden is dat er eerst kleine vissen ingezet gaan worden zodat deze rustig aan het rif kunnen wennen.Voorlopig zwemmen er een 25 lipvisjes,een pincet en een dwergkeizertje en een aantal decora's rond en als aanvulling en er is een school van ongeveer 125 nanovisjes de Apagon parvalus(niet de blauwoogjes)besteld.Dit kleine soort schijnt als een soort bol bij elkaar te blijven.Daarna gaan we stap voor stap bekijken wat we verder gaan doen.

Pieter

Het vissenbestand ben ik nog niet volledig uit,dit is een heel ander rif dan het vorige.....Er komen in iedergeval GEEN(voorlopig) grote vissen meer in.Er zwemmen nu 3 xanthurums en een Scaru quoyi rond en deze vind ik al te groot maar deze dieren hebben de crasch overleeft dus blijven deze in de bak.De reden is dat er eerst kleine vissen ingezet gaan worden zodat deze rustig aan het rif kunnen wennen.Voorlopig zwemmen er een 25 lipvisjes,een pincet en een dwergkeizertje en een aantal decora's rond en als aanvulling en er is een school van ongeveer 125 nanovisjes de Apagon parvalus(niet de blauwoogjes)besteld.Dit kleine soort schijnt als een soort bol bij elkaar te blijven.Daarna gaan we stap voor stap bekijken wat we verder gaan doen.

Pieter

Goed weer eens van jullie te horen Pieter :) !! Kvind de kleinere vis keuze een hele goede...zeker een school van 125 A.parvulus,die met het blauwe in de kop en het rode puntje in de staart toch?!
Kdenk dat dit 1 van de echt bij elkaar blijvende visjes is...toch zeker als er nog een paar grotere vissen in de bak aanwezig zijn!!
Ben benieuwd hoeveel je er overhoud...zijn niet de makkelijkste,wel een mooie uitdaging topjes !!
Suc6.....

Erg mooie visjes inderdaad. En wat een schooltje.... Dat is ook weer zo bijzonder dat zie je nergens. Ben benieuwd, wanneer verwacht je ze? Moet binnekort toch in de buurt zijn rij ik wel weer even langs.

Pfff weer overtreffende trap; 125 parvalussen, dat zal een schitterend gezicht geven. Ben benieuwd, als je ze eenmaal hebt, naar de foto's.

Hoe is het met de koralen?

Grt. Mark.

Laatst bewerkt:
Goed weer eens van jullie te horen Pieter :) !! Kvind de kleinere vis keuze een hele goede...zeker een school van 125 A.parvulus,die met het blauwe in de kop en het rode puntje in de staart toch?!
Kdenk dat dit 1 van de echt bij elkaar blijvende visjes is...toch zeker als er nog een paar grotere vissen in de bak aanwezig zijn!!
Ben benieuwd hoeveel je er overhoud...zijn niet de makkelijkste,wel een mooie uitdaging topjes !!
Suc6.....
Silver,ze schijnen nogal transport gevoelig te zijn en de school gaat min. een week in quarantaine tot ze eten....

Dennis,zie je wel een keer op de koffie verschijnen.

Mark,ben ook benieuwd of zo,n school als een voetbal door de 6 meter trekt of op een bepaalde plek blijft hangen.

Paul,mooi plaatje,lijkt wel een zoetwatervisjePowathoeveel heb je er zitten en wat voer je ze?

Pieter

Het is al eerder gezegd, maar ik bewonder je doorzettingsvermogen. Toen ik een paar weken geleden bij een bliksembezoek de bak bekeek, was duidelijk te zien dat er vooruitgang zichtbaar is.

Ik weet zeker dat de bak binnen een jaar minstens op het niveau is waar je voor de verbouwing naar streefde!

Paul,mooi plaatje,lijkt wel een zoetwatervisjePowathoeveel heb je er zitten en wat voer je ze?
Pieter,
ik kocht er toen 4 maar de 1e dag vielen er al 3 om. Die ene overblijver heeft het een paar maanden uit gehouden met later nog 1 erbij gekocht. Ze waren kieskeurig met voer. Klein voer als cyclops pakten ze niet, wel mysis en artemia. Waren waarschijnlijk te eenzaam want in de natuur heb ik soortgelijke vissen ook in grote scholen gezien. Prachtig gezicht.
Hoorde bij De Rifwachter dat uit de Filipijnen de Parvulus minder gevoelig is dan die uit Indonesie.

Nog even snel wat overzicht foto,s
De bak is nog niet helemaal stabiel, maar we hebben zeker niet te klagen.

Bijlagen

• P9260101.JPG
    P9260101.JPG
    203,9 KB · Weergaven: 106
  • P9260100.JPG
    P9260100.JPG
    223,7 KB · Weergaven: 92
  • P9260103.jpg
    P9260103.jpg
    164 KB · Weergaven: 83
  • P9260102.JPG
    P9260102.JPG
    220,4 KB · Weergaven: 97
Hoorde bij De Rifwachter dat uit de Filipijnen de Parvulus minder gevoelig is dan die uit Indonesie.

Ben bang dat er dan iets mis gegaan is met al die herkomst gebieden, onze (ik werk daar) ervaring is dat ze maar vanaf 1 exporteur goed binnenkomen, maar deze komen uit Indonesie, we hebben ze nu een paar keer gehad. Uitval rond de 0 %, een enkele keer 1 dood bij binnenkomst.
Ook het aan het eten krijgen geen probleem, mysis artemia lobstereggs, alles eten ze vrij snel.
Maar het op lange termijn gezond houden blijkt bij veel mensen een probleem. Blijkbaar vallen de mannetjes om na een paar keer eieren in de bek gehad te hebben. Wellicht verzwakken ze door de draagtijd zoveel dat ze het niet overleven. Nadat de mannen bezweken zijn gaan de vrouwtjes er achteraan omdat ze hun eieren niet kwijt kunnen....

Hetzelfde verschijnsel heb ik meegemaakt met de A. margaritophorus, deden het lang uitstekend. Regelmatig mannen met eieren, om een bepaald moment vielen er een paar weg zonder uitwendige symptomen. En daarna ging de rest van het groepje met uitpuilende darmen/eipakketten ook naar de eeuwige jachtvelden...

Ik hoop dat het bij jullie beter zal gaan, er zijn natuurlijk maar weinig mensen die er 125 bij elkaar houden. Zo is de kans een stuk groter dat de mannen meer rust krijgen tussen de broedperiodes door. Ik blijf het volgen...

Groeten,
Tim

Dat ziet er zeker niet slecht uit! Ik moet gauw weer eens komen kijken!

Opvallende move: de lps-koralen, ik hoorde er al over bij AC. Het is sowieso iets heel nieuws voor jullie!

Ik hoop niet dat het verkeerd opgevat wordt. Ik vond de oude inrichting vele malen mooier. demooiste bak die ik gezien heb. Ik vindt deze opbouw buitengewoon onnatuurlijk. Nergens zie je in de natuur z on opbouw van een rif. Ik bewonder zeker jullie doorzettings vermogenthumbs up.

Wat heerlijk dat je weer iets toonbaars hebt in je prachtige zaak ! De ellende die jullie hebben moeten overkomen zal niet mals zijn geweest. Ik ben benieuwd naar de school A. parvulus.
Wat een klus om die achterwand zo smetteloos te houden. Ik denk ook dat een zwarte of donkere achterwand een mooier contrast had gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan