Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zijn zeker geen geintjes.....:mad:
Maar ik ben erg blij te lezen dat jullie kanjers van de hobby weer vrolijk verder gaan...;););)

groet, Jan

Heren heren.

Ik vergat er bij de zegen dat we gaan stoppen met zuren.

. . . GEINTJE . . .

en we gaan er ondanks alle tegenslagen weer fris tegen aan.
We gaan er weer een mooie bak van maken.

stoppen,, stoppen,, wie gaat er nou stoppen met zoon mooie hobby.

mvg Richard

Was me dat even schrikken als ik las dat jullie zouden stoppen, hoeveel van ons zouden dan met tranen in de ogen hebben gestaan. Ik ben blij dat je er een grap van maakt en wil doordoen, veel stel ik niet voor maar als ik je een plezier kan doen met een vis dan graag, hoe klein ook het kan helpen (heb hier een zeilvindocter die mijn bak aan het uitgroeien is en kerngezond staat, gewoon is van stress te hebben (met drie kleine kinderen :() en gerust wel eens een andere bak wil helpen bevolken); ik weet dat je aan speciale dieren bent maar wie weet zijn er die hetzelfde gedacht hebben en één van de belangrijkste bakken van de BENELUX willen steunen die het nu zo moeilijk heeft (zelf heb ik tweemaal alle vissen verloren aan de stip, weinig aan te doen en het spook van opgeven waard dan rond, maar NEVER EVER GIVE UP topjes)
mss wat voorbarig maar nu holand het goed doet in de wereldbeker, laat ze dan ook bij de besten zijn op wereldniveau wat betreft zeewateraquaria. HUP HOLLAND

Vandaag ben ik maar eens zelf gaan kijken. Het aquarium ontwikkelt zich langzaam maar zeker, maar een belangrijk deel van het schouwspel waar ik al jaren lang nu en dan van kom genieten ontbrak: de grote zwermen vis. Ik begreep dat het plan is het aquarium een aantal weken te laten rusten, zodat als er eind augustus weer nieuwe vissen bij komen alles weer is zoals het moet zijn.

Ik weet zeker dat het weer goed zal komen, maar ik snap dat Pieter en Richard wel even moeten slikken als ze de bak zien.

Pieter, je weet inmiddels wat het medicijn is tegen zo'n aquariumdip, geniet nu eerst van een welverdiende vakantie!

Heren heren.

Ik vergat er bij de zegen dat we gaan stoppen met zuren.

. . . GEINTJE . . .

en we gaan er ondanks alle tegenslagen weer fris tegen aan.
We gaan er weer een mooie bak van maken.

stoppen,, stoppen,, wie gaat er nou stoppen met zoon mooie hobby.

mvg Richard

Ik twijfelde of jullie het meende...kon me het eigenlijk wel voorstellen dat je over stoppen denkt, gelukkig was het een geintje :) !!
Nou geen geintjes meer he Riesku....grappemaker :p !! Nog gefeliciteerd met de kleine....kwis niet dat je daartoe in staat was (geintje) :p action !!

Beste Pieter, Richard,

Na even van het forum afwezig geweest te zijn door werkgerelateerde perikelen, attendeerde Dakine me gisteravond op de ramp die zich bij jullie heeft voltrokken...
Heb het zojuist doorgelezen en kan het haast niet geloven dat die prachtige, unieke visverzameling grotendeels verdwenen is door die rotziekte...
Wel heel knap dat jullie besloten hebben om door te gaan; dit getuigt van doorzettingsvermogen, "cohones" en passie voor de hobby. Respect is hier op zijn plaats.

Heel veel sterkte!

Om de boel toch af en toe even uit het stof te halen..
Het aquarium gaan redelijk.
De kleur zit er goed in.
Door de waarschuwing van(( moeder natuur)) hebben we nu toch een periode ingelast van een maand of 2 om de bak weer even tot rust te laten komen.

Bijlagen

• _DSC0033..JPG
    _DSC0033..JPG
    76,7 KB · Weergaven: 9
  • _DSC0016..JPG
    _DSC0016..JPG
    61,3 KB · Weergaven: 10
  • _DSC0034..JPG
    _DSC0034..JPG
    87,3 KB · Weergaven: 8
  • _DSC0015..JPG
    _DSC0015..JPG
    83,4 KB · Weergaven: 9
  • _DSC0014..JPG
    _DSC0014..JPG
    101,1 KB · Weergaven: 9
nog een aantal macro,s

Bijlagen

• _DSC0021..JPG
    _DSC0021..JPG
    61,9 KB · Weergaven: 5
  • _DSC0023..JPG
    _DSC0023..JPG
    74,8 KB · Weergaven: 6
  • _DSC0017..JPG
    _DSC0017..JPG
    85,1 KB · Weergaven: 6
  • _DSC0024..JPG
    _DSC0024..JPG
    88,6 KB · Weergaven: 8
  • _DSC0012..JPG
    _DSC0012..JPG
    61 KB · Weergaven: 6
Nog een kleine overzicht van de nieuwe opzet.

En Luc, het is zoals je al zij de koralen zijn iets feller van kleur zins ze geen belasting meer van de vissen.
Het steen en de bodem zijn nog nooit zo schoon geweest.
Je ziet nu wel dat de koralen iets te kort komen, het filter en eiwitafschuimer zijn extra groot uitgevoerd
ivm de gewezen visbezetting. Dus we zijn nu redelijk met de nodige elementen aan het strooien.
We moeten weer even een gulden midden weg zien te vinden.
Na de vakantie gaan we even goed nadenken wat voor een vis bezetting er in komt.
We moeten in iedergeval de titel veranderen, Angels reef is niet meer...

mvg Richard

Bijlagen

• _DSC0083..jpg
    _DSC0083..jpg
    120,6 KB · Weergaven: 198
  • _DSC0074..jpg
    _DSC0074..jpg
    124,6 KB · Weergaven: 141
  • _DSC0087..jpg
    _DSC0087..jpg
    158,4 KB · Weergaven: 157
Het heeft allebei wel wat.

Met de nieuwe opzet, denk ik zelf dat het veel mooier is als deze een beetje volgroeid is.

Bijlagen

• sOHC%2003..jpg
    sOHC%2003..jpg
    47,6 KB · Weergaven: 218
ziet er goed uit! volledig op led nu?

Helaas arjen

Het is op zich goed te doen, qua kleur en groei hadden we niet te klagen met LED verlichting.
maar als je 1000 watt HQI gewend ben dan wil en heb je eigelijk geen andere keuze meer.
Als je voornamelijk SPS koralen heb dan heb je al een statische bak met weinig beweging,
als je dan ook nog die schittering kwijt raakt door met LED verlichting te gaan werken. Neeeeee
Het was gewoon weg niet mooi, wel goed, maar niet mooi.
Dus we zijn weer bij de oude verlichting. 8x 400 3x 1000watt HQI 14.000kelvin.

mvg Richard.

Mooie opbouw. En nu maar weer groeien. topjes

Weer een mooi rif gebouwd, dat gaat zich heel mooi ontwikkelen.

En waar hebben jullie die led units gelaten dan? Hangen die er extra tussen? Binnekort rij ik weer eens langs als ik in de buurt ben.

ziet er goed uit! volledig op led nu?

Helaas arjen

Het is op zich goed te doen, qua kleur en groei hadden we niet te klagen met LED verlichting.
maar als je 1000 watt HQI gewend ben dan wil en heb je eigelijk geen andere keuze meer.
Als je voornamelijk SPS koralen heb dan heb je al een statische bak met weinig beweging,
als je dan ook nog die schittering kwijt raakt door met LED verlichting te gaan werken. Neeeeee
Het was gewoon weg niet mooi, wel goed, maar niet mooi.
Dus we zijn weer bij de oude verlichting. 8x 400 3x 1000watt HQI 14.000kelvin.

mvg Richard.

Richard,
Ik denk ook heel hard na over LED maar heb deels dezelfde conclusie getrokken.

Ik zit er echter toch over te denken om over te schakelen naar Pacific sun units met daartussen twee HQI units met een iets kleiner vermogen welke ik alleen tijdens mijn aanwezigheid (of in jullie geval zou ik de winkel tijden hanteren) aan zet. Tevens behoud ik natuurlijk ook nog een paar extra T5 units. Hierdoor zal ik toch iets aan energie besparing kunnen bereiken.

Ik denk namelijk dat het wel eens zo ver zou kunnen komen (en misschien al is) dat door de specifieke mogelijkheid van LED units welke het juist spectrum voor de koralen aanbieden (dus niet specifiek voor ons kijk genot) we met LED's een betere groei kunnen verkrijgen (misschien is dit te radicale uitspraak maar ik geloof hier echt in)

succes met de keuze van wanneer en welke visjes er weer in gezet worden.

Overigens laat Angel's reef maar Angel's reef het bloed kruipt...... dus in de toekomst zie ik toch weer gebeuren dat het bij jullie vol met Angel's zwemt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan