Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
De opbouw van zo,n rif is veel meer werk dan ik verwacht had maar langzaam gaat het rif vorm krijgen.Om de balans er in te krijgen moet hier en daar nog wat verbouwd worden dus foto,s volgen wanneer de opbouw echt af is.Het mooie is nu wel dat de vissen qua zwemruimte zowel de voorzijde en de achterzijde van het rif benutten.We hebben wel een stuk of vijf grote acro,s verspeeld,het is niet anders na zo,n grote ingreep.

Pieter

Schitterend aquarium en zeer fraaie opbouw. Nooit geweten dat er zoiets moois in vlaardingen te zien is, aangezien ik regelmatig in daar ben.

Veel schoonfamilie in vlaardingen wonen, dus als het mag kom ik graag een keertje dit spectakel in het echt aanschouwen.

Ps. waarvan is jullie blauwe achterwand gemaakt? verf?

grtz Ralph

Ik ken mezelf...soms ben ik te vlug....ik heb de foto's nu wat nader en beter bekeken en inderdaad, wordt mooi eens de koralen wat uitgegroeid zullen zijn.
Ik blijf dit volgen.

Grtz Marc

Gisteren in Vlaardingen geweest om persplex op te halen. Gelijk maar de gelegenheid genomen om de bak te bekijken. Pieter was druk bezig om de laatste koralen te plakken. De nieuwe opbouw is niet te vergelijken met de oude opbouw en de foto's geven niet de juiste indruk van hoe de bak nu is. Ik vind de opbouw zeer geslaagd en de koralen hebben nu genoeg ruimte om uit te groeien. Ook is het leuk om te zien hoe de vissen zowel voor als achter het rif langs zwemmen.
Pieter mijn complimenten voor al werk wat de laatste tijd is verzet om de bak in de huidige staat te krijgen en nog mijn hartelijke dank.

Groeten,
Gerrit

Gisteren even wezen kijken bij Pieter met de vereniging na een bezoekje aan Burger`s zoo.

Natuurlijk is de bak nog niet op punt (kan ook niet na zo een ingreep die pas gebeurt is)maar als je er voorstaat en je kijkt een jaar vooruit zie je een hele aparte mooie bak tevoorschijn komen.

Dat iemand nog aan zo iets durft te beginnen is al een unicum de dag van vandaag:)ik heb thuis maar de helft en zie het soms al niet meer zitten om nog iets te doen aan de bak na het werk;)

De LED verlichting mag er zijn maar als ik eerlijk ben gaat de bak nog een stuk vooruit gaan met wat extra hqi erbij maar dit wordt nog allemaal in optie genomen denk ik.

Nog even van gedachten kunnen wisselen met Tanne,Martine bedankt om de mensen van drank te voorzien,we zien jullie kortelings wel weer:)

Nog een paar pic`s tenslotte zodat we binnen een jaartje eens kunnen vergelijken.
Pieter bedankt om ons na de werkdag nog te willen ontvangenaction

Bijlagen

• pieter 025 [1600x&#49.jpg
    pieter 025 [1600x&#49.jpg
    143,5 KB · Weergaven: 142
  • pieter 022 [1600x&#49.jpg
    pieter 022 [1600x&#49.jpg
    150,3 KB · Weergaven: 119
  • pieter 024 [1600x&#49.jpg
    pieter 024 [1600x&#49.jpg
    132,9 KB · Weergaven: 121
  • pieter 023 [1600x&#49.jpg
    pieter 023 [1600x&#49.jpg
    133,2 KB · Weergaven: 114
Het kan aan mij liggen maar het oogt veel rustiger ;)

Begin het met elke update die ik zie de bak mooier worden :)

Hoi Pieter, Tanne ,
Ook wij bedanken ons voor de hartelijke gastvrijheid van zaterdag !
Ik sluit mij bij de woorden van Luc aan, het is iets heel aparts wat je heb staan.
Over smaak en opbouw ga ik mij niet uiten, omdat het een unicum is. Het zal zeker veel aandacht trekken in binnen en buiten land wat hier ook de bedoeling van is, en dat is jullie ook gelukt op zo korte tijd zo een aparte opbouw klaar te maken, Nu alles nog laten rusten en ervan genieten.
Groetjes Erik

Schitterend aquarium en zeer fraaie opbouw. Nooit geweten dat er zoiets moois in vlaardingen te zien is, aangezien ik regelmatig in daar ben.

Veel schoonfamilie in vlaardingen wonen, dus als het mag kom ik graag een keertje dit spectakel in het echt aanschouwen.

Ps. waarvan is jullie blauwe achterwand gemaakt? verf?

grtz Ralph
De achterwand is van blauwe persplex.

Pieter

Gisteren even wezen kijken bij Pieter met de vereniging na een bezoekje aan Burger`s zoo.

Natuurlijk is de bak nog niet op punt (kan ook niet na zo een ingreep die pas gebeurt is)maar als je er voorstaat en je kijkt een jaar vooruit zie je een hele aparte mooie bak tevoorschijn komen.

Dat iemand nog aan zo iets durft te beginnen is al een unicum de dag van vandaag:)ik heb thuis maar de helft en zie het soms al niet meer zitten om nog iets te doen aan de bak na het werk;)

De LED verlichting mag er zijn maar als ik eerlijk ben gaat de bak nog een stuk vooruit gaan met wat extra hqi erbij maar dit wordt nog allemaal in optie genomen denk ik.

Nog even van gedachten kunnen wisselen met Tanne,Martine bedankt om de mensen van drank te voorzien,we zien jullie kortelings wel weer:)

Nog een paar pic`s tenslotte zodat we binnen een jaartje eens kunnen vergelijken.
Pieter bedankt om ons na de werkdag nog te willen ontvangenaction
Bedankt Luc,het was weer zeer gezellig en trouwens een leuke groep aquarianen.Anja nog bedankt voor de heerlijke bonbons,mijn dank gaat ook uit naar de Limburgse vereniging voor het prachtige plantstuk.

Pieter

Hoi Pieter, Tanne ,
Ook wij bedanken ons voor de hartelijke gastvrijheid van zaterdag !
Ik sluit mij bij de woorden van Luc aan, het is iets heel aparts wat je heb staan.
Over smaak en opbouw ga ik mij niet uiten, omdat het een unicum is. Het zal zeker veel aandacht trekken in binnen en buiten land wat hier ook de bedoeling van is, en dat is jullie ook gelukt op zo korte tijd zo een aparte opbouw klaar te maken, Nu alles nog laten rusten en ervan genieten.
Groetjes Erik
Dank je Erik,erg leuk je gesproken te hebben.Voor het mooie zijn jullie eigenlijk te vroeg hier op bezoek geweest.

Pieter

Tanne,
Bedankt voor de foto's mooi om te zien.

Als ik even voor de mensen hier op het forum een vergelijk mag maken kijk eens naar de Filmpjes en foto's in het Aquarium van Robertus.
Eerst ook behoorlijk klein en schattige koraaltjes. Nu 10/11 maanden verder een super rif.

Bedenk dat eens hier op een grote van 6meter!!!

Ik denk erg mooi.
(hoewel ik het, in dit vergelijk "kleine" aquarium van Robertus wel heel erg mooi vindt)

Succes en ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's.
(of filmpje natuurlijk!)
Dank je Edwin voor de scherpe formulering,alles heeft zijn tijd nodig.....zeker in de zeewaterwereld.

Pieter

Hoi.

Ik ben het wel met scaramouche eens.

Het lijkt wel of er veel minder koraal in staat.

Hoe gaan jullie de 6 meter achterwand schoon houden?

mvgr
twan
......Daa hebben we een hele mooie wisser voor,gemonteerd op een pvc buis.

Pieter

Wat een monster klus ! Diep respekt voor wat jullie in zo'n korte tijd voor elkaar hebben gekregen.
Prachtige nieuwe opbouw. Alsof de koralen boven het zand zweven. Als die stukken verder uitgroeien wordt dat een ongekend schouwspel.

groet
jw
Dank je JW,we gaan proberen om de zandbodem,die zichtbaar is in de hele bak zoveel mogelijk kaal te laten en plaatsen er geen stenen en/of dieren op.

Pieter

Gisteren in Vlaardingen geweest om persplex op te halen. Gelijk maar de gelegenheid genomen om de bak te bekijken. Pieter was druk bezig om de laatste koralen te plakken. De nieuwe opbouw is niet te vergelijken met de oude opbouw en de foto's geven niet de juiste indruk van hoe de bak nu is. Ik vind de opbouw zeer geslaagd en de koralen hebben nu genoeg ruimte om uit te groeien. Ook is het leuk om te zien hoe de vissen zowel voor als achter het rif langs zwemmen.
Pieter mijn complimenten voor al werk wat de laatste tijd is verzet om de bak in de huidige staat te krijgen en nog mijn hartelijke dank.

Groeten,
Gerrit
Dank je Gerrit,ben heel benieuwd wat jij ervan gaat maken......

Pieter

Begint er weer prachtig uit te zien..enaccord
ik zie ook dat er minder streamers gebruikt worden?? Of zijn ze gewoon weer goed weg gewerkt.
Of met deze opbouw minder noodzakelijk?

Ik kom over een paar weekjes wel weer even koekeloeren!! :cool:

groeten Bas

Begint er weer prachtig uit te zien..enaccord
ik zie ook dat er minder streamers gebruikt worden?? Of zijn ze gewoon weer goed weg gewerkt.
Of met deze opbouw minder noodzakelijk?

Ik kom over een paar weekjes wel weer even koekeloeren!! :cool:

groeten Bas
Er zit in totaal 380.000 ltr stroming in Bas,alles is zoveel mogelijk weggewerkt.

Pieter

Zijn alle koralen al boven??

En is het geworden zoals je het voor ogen had, voordat je er aan begon?

Ik kom gauw kijken eens kijken ,en zal dan zeker mijn camera meenemen als je het goed vindt.
thumbs up

Dank je Edwin voor de scherpe formulering,alles heeft zijn tijd nodig.....zeker in de zeewaterwereld.

Pieter

Absoluut Pieter,
In de zeewater wereld zijn tijd geduld en rust in grote hoeveelheden benodigd.
Ik heb gisteren mijn nieuwe aquarium bij AquaReefTech gehaald en ik hoop dat ik op lange termijn een beetje in de buurt kan komen van de schoonheid van jullie top aquaria.

Overigens vindt ik het bijna onbegrijpelijk hoe snel het herstel van de kleur van de koralen plaats vindt. Ik kan natuurlijk op de foto's niet helemaal oordelen maar het lijkt erop dat de meeste koralen al weer behoorlijk op het oude kleur niveau zijn.

Maar ook de opbouw wordt steeds mooier
Super
Mijn complimenten het wordt heel mooi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan