Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vond je oude bak mooier. Maar ieder z'n gading, natuurlijk. Ik vind die zes meter te lang om voor zo'n opbouw te kiezen, maar da's een zuivere persoonlijke mening.

Blijf dit volgen opdat het mss nog te vroeg is om te oordelen (nog geen vissen in ed). Ik zet beide toch nog fkes naast elkaar. Grtz Marc

Bijlagen

• naso2..jpg
    naso2..jpg
    18 KB · Weergaven: 70
  • naso&..jpg
    naso&..jpg
    32,4 KB · Weergaven: 677
Laatst bewerkt:
Damn das een hele verandering!! Wel een heel ander gezicht, ben benieuwd hoe het geheel er uit eindelijk uit gaat zien

Voor een beetje een idee kijk het aquarium van Robertus eens.
In het begin met de kleinere koralen mooi maar nog wat open. Nu na 10maanden een super rif.
Ik denk dat als we naar de foto's nu kijken we nog geen idee kunnen krijgen hoe mooi deze 6 meter er na 10 maanden uitziet.

Ik denk dat het de verbeelding zal overtreffen.

Het wordt alsmaar mooier.

Succes bij de laatste loodjes.

Vandaag weer langsgeweest, ik ben je eeuwig dankbaar Pieter!!! Ik heb Klaus gemaild met de vraag wat beter is: opsturen of de Mini op de Duitse Autobahn uittesten, ik ben benieuwd :)

Pieter en Richard waren druk aan 't bouwen, voor een bak waar nog maar net twee weken water, stenen en koralen in zitten ziet 't er al best leuk uit ;-)

Serieus, ik weet zeker dat de bak met z'n huidige/toekomstige inrichting de bak 'oude stijl' zal overtreffen.

Tanne, ik weet niet waar je Pieter dankbaar voor ben maar als jij gaat mailen over het opsturen of rijden van iets denk ik al wat jij graag wil. Als ik de tijd had wist ik het met mijn auto ook wel! Dan had ik voor al de aanpassingen en specificatie's door te nemen t.b.v. mijn schuimer heel graag door Duitsland gereden!

Maar hoewel ik het aquarium natuurlijk niet live heb gezien ben ik het hierin helemaal met je eens. Indien er geen rare uitval dingen gebeuren kun je hier een pracht groei in het rif gaan waarnemen waarbij je een enorm ruimtelijk en natuurlijk rif gaat zien. Het koraal gaat namelijk straks zelf het rif vormen. Ieder koraal zal zijn eigen vorm kunnen bepalen en de vissen kunnen enorm veel schuil en zwem ruimte gaan benutten.
En hoewel mijn opbouw ook enorm luchtig is en blijft mag ik hopen dit ooit te kunnen evenaren (weliswaar in een kleinere vorm natuurlijk).

Tanne, ik weet niet waar je Pieter dankbaar voor ben maar als jij gaat mailen over het opsturen of rijden van iets denk ik al wat jij graag wil. Als ik de tijd had wist ik het met mijn auto ook wel! Dan had ik voor al de aanpassingen en specificatie's door te nemen t.b.v. mijn schuimer heel graag door Duitsland gereden!

Edwin, het is niet wat jij denkt. Gisteren hield mijn opvoerpomp er ineens mee op. Jarenlang heeft hij probleemloos gewerkt, nu ineens niets meer. Pieter was zo vriendelijk me uit de brand te helpen. Nu moet alleen m'n huidige pomp nog gerepareerd worden...

En wat jouw bak betreft: engelengeduld, goed steen, cement en tie-raps voor tijdens het uitharden doen wonderen ;) Ik heb er alle vertrouwen in!

Laatst bewerkt:
Tanne,
Ik denk wel dat ik het bijna goed had ik dacht aan de afschuimer pomp maar opvoer pomp is ook een vitaal deel.
En ik dacht hieraan omdat je naar Duitsland moest. (en eventueel als mindere optie het opsturen van het onderdeel). Tanne je bent gisteren bij de 6 meter geweest?! Heb je nog mooie foto's voor ons?

Liefst een paar close up natuurlijk!

Tanne,
Ik denk wel dat ik het bijna goed had ik dacht aan de afschuimer pomp maar opvoer pomp is ook een vitaal deel.
En ik dacht hieraan omdat je naar Duitsland moest. (en eventueel als mindere optie het opsturen van het onderdeel). Tanne je bent gisteren bij de 6 meter geweest?! Heb je nog mooie foto's voor ons?

Liefst een paar close up natuurlijk!
Geen foto's helaas... Maar geloof me, het wordt mooi. Ik had teveel haast, als Pieter me niet kon helpen kon Arie van Aqua Compleet me van een leenpomp voorzien. Maar omdat die een net andere aansluiting heeft, had ik dan het leidingwerk moeten aanpassen. Ik had weinig keus, zeker met de komende warme dagen wil je niet zonder koeler werken...

Vandaag nogmaals bij OHC langs geweest... Pieter, dank weer! Alles werkt zoals 't zou moeten!

Speciaal voor Edwin (anderen mogen ook kijken ;)) drie wat meer gedetailleerde foto's gemaakt. Uiteraard is alles nog in opbouw, maar het begin is er :)

Bijlagen

• IMG_1354..JPG
    IMG_1354..JPG
    243,8 KB · Weergaven: 81
  • IMG_1353..JPG
    IMG_1353..JPG
    243,3 KB · Weergaven: 73
  • IMG_1352..JPG
    IMG_1352..JPG
    228,9 KB · Weergaven: 81
Zo te zien ziet het er heel chique uit!!
Mooie open ruimte!

Grt,

Martin.

Hoi.

Ik ben het wel met scaramouche eens.

Het lijkt wel of er veel minder koraal in staat.

Hoe gaan jullie de 6 meter achterwand schoon houden?

mvgr
twan

Dat gaat poetsen worden. In iedergeval 6 meter ruit extra. Wel mooi zo luchtig maar mis nog veel grote formaties. Als het even rustiger is kom ik langs. Succes. Hulde voor de hoeveelheden werk die jullie hebben verzet.

Het grootste gedeelte d.w.z.4 van de 600 w.LED lampen hangen er boven,nog 2 te gaan.......Het Keizersvolk is vandaag overgezet naar de zes meter samen met enkele Doktersvissen.Alle ingebrachte vissen dartelen door het rif alsof er voor hun niets veranderd is.....

Pieter

Dat is goed om te horen pieter!

Wat een werk zijn jullie aan het verzetten zeg.
Ben erg benieuwd naar de update foto's!

Wat een monster klus ! Diep respekt voor wat jullie in zo'n korte tijd voor elkaar hebben gekregen.
Prachtige nieuwe opbouw. Alsof de koralen boven het zand zweven. Als die stukken verder uitgroeien wordt dat een ongekend schouwspel.

groet
jw

Tanne,
Bedankt voor de foto's mooi om te zien.

Als ik even voor de mensen hier op het forum een vergelijk mag maken kijk eens naar de Filmpjes en foto's in het Aquarium van Robertus.
Eerst ook behoorlijk klein en schattige koraaltjes. Nu 10/11 maanden verder een super rif.

Bedenk dat eens hier op een grote van 6meter!!!

Ik denk erg mooi.
(hoewel ik het, in dit vergelijk "kleine" aquarium van Robertus wel heel erg mooi vindt)

Succes en ik ben benieuwd naar de nieuwe foto's.
(of filmpje natuurlijk!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan