Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Angel's Reef

Was van De week even bliksem bezoek. Maar best prettig dat aisia zo vaak bij jullie is scheelt voor beide toch weer een ritje. Maar met een snelle blik geworpen op de bak blijft ie prachtig! Hoop niet dat jullie dezelfde verliezen krijgen bij de verandering als Marco-w. Had met de verbouwing al zijn acro's verloren.
Dank je Rinus,jouw bak ziet er ook erg mooi uit.

Richard

Was van De week even bliksem bezoek. Maar best prettig dat aisia zo vaak bij jullie is scheelt voor beide toch weer een ritje. Maar met een snelle blik geworpen op de bak blijft ie prachtig! Hoop niet dat jullie dezelfde verliezen krijgen bij de verandering als Marco-w. Had met de verbouwing al zijn acro's verloren.
Hoi Dennis,wij gaan het anders doen dan Marco,we hebben hier geen haast.Er komt beneden 3000 ltr zeewater bij wat eerst in gaat draaien zodat de waterkwaliteit overal het zelfde is.De dieren worden daarna in een periode van weken langzaam overgeplaatst.

Pieter

Lijkt me heel erg verstandig , bij mij kon het niet anders en het is dan ook erg jammer maar het zei zo . Als ik het weer zou doen , zou ik het anders doen . Alles verkopen en gewoon een normale opstart weer beleven , van mijn eerste opstart heb ik ook genoten dus ..

Grt, Marco

Pieter, ook namens mij nog bedankt voor de gastvrijheid. Heb nog niks overlegt met m'n mede studenten..het zal sowieso volgend jaar worden. De bak stond er weer prachtig bij! Was ook zeer onder de indruk van wat er een etage lager stond...

Helaas zijn de foto's die ik gemaakt heb afgelopen zaterdag mislukt....

Ik vond nog wel een foto van de yellowbellies op m'n computer die ik 5,5 jaar terug heb geschoten...vond het wel leuk. Hier waren ze zo groot als een rijksdaalder. Heb nog 170 foto's van toen. :)

Bijlagen

• Dagje uit 22-05-04 106.jpg
    Dagje uit 22-05-04 106.jpg
    162,6 KB · Weergaven: 24

Mijn complimenten voor de schittterende foto's.
Ze zijn oog verblindend....
Ik blijf jullie dagboek zeker tijdens de verhuizing goed volgen, het is een project op zich.

Pieter, ook namens mij nog bedankt voor de gastvrijheid. Heb nog niks overlegt met m'n mede studenten..het zal sowieso volgend jaar worden. De bak stond er weer prachtig bij! Was ook zeer onder de indruk van wat er een etage lager stond...

Helaas zijn de foto's die ik gemaakt heb afgelopen zaterdag mislukt....

Ik vond nog wel een foto van de yellowbellies op m'n computer die ik 5,5 jaar terug heb geschoten...vond het wel leuk. Hier waren ze zo groot als een rijksdaalder. Heb nog 170 foto's van toen. :)
Niets te danken Arjen,het was erg gezellig en hoor het wel wanneer je langs komt met je medestudenten.

Pieter

Mijn complimenten voor de schittterende foto's.
Ze zijn oog verblindend....
Ik blijf jullie dagboek zeker tijdens de verhuizing goed volgen, het is een project op zich.
Dank je Jan,zover zijn we nog lang niet.....Eerst de nieuwe filterruimte in gebruik nemen.Als alles goed gaat en er geen vertragingen optreden dan gaat volgende week het nieuwe filter en afschuimer apart gekoppeld een weekje proefdraaien met water en azijn.380 stroom is vandaag aan gesloten.

Pieter

Even een kleine update van de nieuwe filterruimte.
de afschuimer en het filter zijn aan het proefdraaien.
Leuk dat wat je in een opwelling bedenkt ook nog blijkt te werken.
De opzet van een onderhoudsvrij filter is denk ik wel gelukt.
Bij foto 1 & 2 de kingsize afschuimer.
Bij foto 3 & 4 het filter.
Bij de grote driehoek komt het water binnen en wordt voor ongeveer 70% weer opgenomen door de kingsize afschuimer, door de grote van deze ruimte zal een groot gedeelte van het vuil op de bodem neerslaan, en dat wordt dan 1 x per week tijdens waterwissel schoongemaakt. in vat 2 komt de afschuimer retour en de rest water(30%) van vat 1, dit komt dan weer in vat 3 terecht waar alle lucht van de afschuimer langzaam verdwijnt, dit schone water komt weer in vat 4 terecht, waar het weer opgepomt wordt naar het aquarium.
Eigelijk een combinatie tussen een koifilter en de oude bioloog.

mvg Richard

Bijlagen

• PC130181.JPG
    PC130181.JPG
    168 KB · Weergaven: 16
  • PC130180.JPG
    PC130180.JPG
    64,9 KB · Weergaven: 12
  • PC130179.JPG
    PC130179.JPG
    67,3 KB · Weergaven: 15
  • PC130178.JPG
    PC130178.JPG
    128,5 KB · Weergaven: 15

Laan we vooral de trotse eigenaar niet vergeten.
En ja er komt nog een bordes en een trapje bij de afschuimer.
Het hele geval heeft een inhoud van 285 liter.
Dit is al meer dan de gemiddelde aquarium.

Bijlagen

• PC130182.JPG
    PC130182.JPG
    70,7 KB · Weergaven: 32

Tja... Wat moet je dan nog zeggen? :eek::eek::eek:

Ongelooflijk! Ik ben heel benieuwd of het nieuwe filter ook in de praktijk gaat doen wat verwacht wordt, ik denk van wel. Wanneer wordt het geheel aangesloten op het systeem?

En dan nu nog een raar gevalletje. Scarus Quoyi
Deze mooie jongen is een beetje ondeugend aan het worden.
Heel af en toe heb die de eigenschap om toch van een koraaltje te snoepen.
Is dat om dat die toch wat(??) te kort komt of,
Komt het dat hij toch zijn volwassenheid heeft bereikt en dit af en toe op zijn menu staat.
Nu is het de grote vraag behouden of afschijven en bestempelen als niet reefsafe.

mvg Richard

Bijlagen

• OHC 14.jpg
    OHC 14.jpg
    17,5 KB · Weergaven: 399
  • PC130184.JPG
    PC130184.JPG
    213,1 KB · Weergaven: 20

Je opwellingen blijken toch vaak goed te zitten Richard.
icon14.gif
icon14.gif

Tja... Wat moet je dan nog zeggen? :eek::eek::eek:

Ongelooflijk! Ik ben heel benieuwd of het nieuwe filter ook in de praktijk gaat doen wat verwacht wordt, ik denk van wel. Wanneer wordt het geheel aangesloten op het systeem?
Als alles goed gaat het komende weekend,eerst een weekje indraaien met oud zeewater en veel azijn.Het filter wordt nog afgesloten met een op maat gemaakt deksel.

Pieter

En dan nu nog een raar gevalletje. Scarus Quoyi
Deze mooie jongen is een beetje ondeugend aan het worden.
Heel af en toe heb die de eigenschap om toch van een koraaltje te snoepen.
Is dat om dat die toch wat(??) te kort komt of,
Komt het dat hij toch zijn volwassenheid heeft bereikt en dit af en toe op zijn menu staat.
Nu is het de grote vraag behouden of afschijven en bestempelen als niet reefsafe.

mvg Richard

laten zitten...... wat een beauty!!

ja ja,maar als bij een Acro in een avond,van ruim 30 cm ongeveer 60 toppen er uit geritst worden ga je toch twijfelen...........hoe mooi ook.De grote Keizerspopulatie hier,zijn lieve jongetjes hierbij vergeleken.

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan