Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Angel's Reef

Hooo Pieter,

een fotoreportage maken wat waarschijnlijk de laatste van de huidige zes meter zullen zijn

Dit voert de druk wel op hoor:) dan maar extra ons best doen.

Groet,
Ron.

Ron,

kom je binnenkort weer met een reportage op je site?

Vind het jammer dat de maandelijkse reportages niet meer verschijnen; heb ze altijd met veel plezier gevolgd.

De stip epedemie is zo goed als voor bij,geen verlies verder aan vissen.Alleen mis ik de Salarias,het monster ongeveer 15 cm groot, kan van ouderdom gestorven zijn.Was vanochtend eens zeer vroeg bij de bak en zag tot mijn verbazing in het blauwe ochtend licht het koppeltje Centropyge aurantia door de bak heen dartelen.Het is zeker 4 maanden geleden dat ik deze voor het laatst gezien heb.Wat een schuwe dieren zijn dat,die heel zelden het open water kiezen.....jammer het zijn zulke prachtige dieren.Deze dieren schijnen van koraal poliepen,weefsel van steenkoralen en van bealging te leven volgens Kiyoshi Endoh,maar ik heb ze nooit kunnen betrappen van het snoepen aan de koralen.

Pieter

Pieter

hey Pieter,

hier zwemt er een logé rond van India, namelijk een centropyge aurantia. hier is hij echter veel stouter. samen met zijn partner in crime, Paracentropyge multifasciata showen ze zichzelf regelmatig en zijn altijd van de partij als er te eten valt.

misschien hebben de jouwe wat drempelvrees tussen het grove keizergeschut.

ik ben eens benieuwd hoe een van jouw oudere rotten en echte stipmagneet, Mr. achilles, het ervan afgebracht heeft tijdens jouw stip-avontuur. je leest meestal dat deze dieren broeihaarden zijn voor stip en eens het in de bak is dat deze vissen zorgen voor de explosie ervan. ik lees hierover niets in jouw berichten dus ik vermoed dat de achilles het er goed heeft vanaf gebracht. is dit correct?

grt

joachim

hey Pieter,

hier zwemt er een logé rond van India, namelijk een centropyge aurantia. hier is hij echter veel stouter. samen met zijn partner in crime, Paracentropyge multifasciata showen ze zichzelf regelmatig en zijn altijd van de partij als er te eten valt.

misschien hebben de jouwe wat drempelvrees tussen het grove keizergeschut.

ik ben eens benieuwd hoe een van jouw oudere rotten en echte stipmagneet, Mr. achilles, het ervan afgebracht heeft tijdens jouw stip-avontuur. je leest meestal dat deze dieren broeihaarden zijn voor stip en eens het in de bak is dat deze vissen zorgen voor de explosie ervan. ik lees hierover niets in jouw berichten dus ik vermoed dat de achilles het er goed heeft vanaf gebracht. is dit correct?

grt

joachim
De achilles is redelijk vrij van stip gebleven Joachim.Het is hier de oudste vis en inmiddels oersterk en de enige van de Acanthurus familie,een tweede zal hij in 6 meter niet dulden.Aangezien er maar gemiddeld 1 op 100 langere tijd in gevangenschap in leven blijft,is deze resistent tegen bijna alles geworden.Heb het nog even nagekeken;aangeschaft febr.2000.Deze vis heeft al van alles meegemaakt,het eerste jaar was het een opgewonden standje met vuurspugende ogen en iedere vis dook voor hem weg,is al een keer bijna blind geweest maar met extra vitamines is alles weer goed gekomen.Het is inmiddels een rustig type geworden,accepteerd alles tot hij uitgedaagd wordt dan is hij onherkenbaar en dat is inmiddels door alle dokters en keizers begrepen....Hij is nog steeds de baas in de bak.

Pieter

ik ga bij deze ook mijn complimenten geven voor deze bak, na veel forumstaren eindelijk een berichtje maar wow wat een mooie bak, afgelopen zaterdag gezellig en vol bewondering zitten staren, ondanks wilde eigenlijk niet weg haha, en de kleinere bak met de zeepaardjes is ook erg leuk om te zienaction kom snel weer kijken

en voor de haarden want die waren ook erg tof hihi

Nog even snel een paar macro'tjes voor dat het echte werk begint van alle prof fotografen.

Bijlagen

• PB260151.JPG
    PB260151.JPG
    102,9 KB · Weergaven: 6
  • PB260148.JPG
    PB260148.JPG
    114,1 KB · Weergaven: 7
  • PB260149.JPG
    PB260149.JPG
    130 KB · Weergaven: 6
  • PB260158.JPG
    PB260158.JPG
    154,5 KB · Weergaven: 8
  • PB260159.JPG
    PB260159.JPG
    122,4 KB · Weergaven: 5

Dank je Liesje altijd welkom,mooie foto's Richard,bedankt nog Aiisa voor de goede en snelle leveringen.

De werkzaamheden aan de nieuwe filterruimte verlopen uitstekend,Richard moet nog even zo,n 80 mtr pvc pijp verwerken:rolleyes:en in December kan het nieuwe systeem draaien.Aangezien de nieuwe afschuimer veel meer ga doen gaan we het advies van Tanne opvolgen;om grote bacterieen sterfte en problemen te voorkomen gaan we vlak voor de start de zandbodem verversen en tijdens het in gebruik stellen van het nieuwe systeem bacterieen preparaten toevoegen.

Pieter

Pieter, dank je wel voor je gastvrijheid gisteren. Alles zag er weer zeer goed uit, de nieuwe filterruimte wordt top, het nieuwe filter is uniek!

Pieter, dank je wel voor je gastvrijheid gisteren. Alles zag er weer zeer goed uit, de nieuwe filterruimte wordt top, het nieuwe filter is uniek!
Geen dank Tanne,graag gedaan.Als het filter werkt zoals we denken is het volledig onderhoudsvrij.

Pieter

SORRY
als ik je moet teleurstellen, maar hij is onderhoudsarm.
Er zal zeker nog het 1 en ander af en toe moeten gebeuren.
Maar zoals het er nu naar uit ziet, zal dat niet echt veel zijn.
Misschien de toekomst voor alle filters.
Hoe het 1 en ander in elkaar zit en of het echt goed gaat werken, is afwachten.
Maar ik heb er alle vertrouwen in.
groetjes Richard.

Geen dank Tanne,graag gedaan.Als het filter werkt zoals we denken is het volledig onderhoudsvrij.

Pieter[/QUOTE]

Wat een toppers zijn jullie om steeds weer verder te willen in deze hobby, terwijl je al hoog in de top staat.

Ziet er top uit Pieter.
Hele mooie foto´s Richard.action

Ron,

kom je binnenkort weer met een reportage op je site?

Vind het jammer dat de maandelijkse reportages niet meer verschijnen; heb ze altijd met veel plezier gevolgd.

Dank je wel. Ik zit niet stil. Let maar eens op de volgende uitgaven van Ons zeeaquarium :)
Er zullen ook weer mooie reportages en bakbezoeken op de site verschijnen.

Groetjes,
Ron.

Pieter en Richard, weer gastvrij als vanouds!

Ik heb alvast enkele plaatjes van de foto's, die een paar uurtjes eerder gemaakt werden, uitgezocht, de serie komt van de week naar je toe,

Groetjes,

Ron.

Bijlagen

• small6mtr 04.JPG
    small6mtr 04.JPG
    145,6 KB · Weergaven: 56
  • small6 mtr 06.JPG
    small6 mtr 06.JPG
    143,9 KB · Weergaven: 55
  • small6mtr 02.JPG
    small6mtr 02.JPG
    145,6 KB · Weergaven: 51
  • small6mtr 01.JPG
    small6mtr 01.JPG
    148 KB · Weergaven: 81
  • small6 mtr 05.JPG
    small6 mtr 05.JPG
    149,7 KB · Weergaven: 55

prachtig prachtig prachtig!!!

Schitterend Ron,onze grote dank.Foto's tot in de perfectie.Het was weer even gezellig,ben benieuwd naar de rest......

Pieter&Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan