Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Angel's Reef

Pieter,

Erg indrukwekkend lijstje! Persoonlijk heb ik eerlijk gezegd mijn twijfels over de ballinae, hij is misschien wel té zeldzaam, bij onderzoek zijn er 12 gezien... In elk geval in een deel van het gebied waar hij voorkomt is het een beschermde soort. Hij is trouwens erg mooi :)

Is trouwens de Centropyge interrupta niet een heel mooie uitbreiding voor het schitterende lijstje?

Ik kom gauw je schitterende conspiccilatussen bewonderen! Hoe lang denk je ze nog in quarantaine te gaan houden?
De ballinae gaat heus wel keer aangeboden worden Tanne.De Centropyge interrupta of te wel de Japanese Pygmy Angelfish komt naar mijn weten voor bij de kustwateren van Japan en Midway,waar de watertemperatuur onder de 20 graden is.Alleen zeer jonge exemplaren zouden misschien een kans maken,mooi zijn ze in ieder geval.Waarschijnlijk gaan de conspicillatussen volgende eek de intrede in de grote bak maken.....als alles goed gaat.

Pieter

Blijven dromen
Als ik zo een beetje het internet doorpluis dan is deze vis(Ballinae) zins 1978 niet meer gevangen en het laats in gevangenschap gehouden door r.c.Steene.
Dus de Boylei was al onbegonnen werk maar deze kan je denk ik op je dikke buik schijven...
maar je moet altijd wat te dromen over houden... toch..
mvg Richard

En ik moet toe geven ik vindt hem wel ongelofelijk mooi, maar hij red het toch niet bij de Boylei...

En als we alle plannen uit gaan voeren die op stapel liggen dan heb je dadelijk een compleet angel paradijs...
En dan komt de magische 10.000 liter toch wel heel dicht bij.

Van deze week is het nieuwe filter ,inhoud 1500 ltr. en de watervoorraadbak inhoud 2000 ltr. gearriveerd.De wand wordt nu gezet van de extra filterruimte,wat er bij komt is 3.50x4.50 mtr.Eind nov. moeten de werkzaamheden zijn afgerond en kan alles gaan draaien......Dan gaat het bestaande filter en alle pompen verwijderd worden en kunnen er in de bestaande filterruimte extra bakken geplaatst worden.Daar zal het dan fluisterstil worden:biggrin:

Volgende week komt de nieuwe H&S afschuimer binnen.Type p30,diameter 45 cm en 220 hoog.pomp 30.000 ltr.Dat wordt een aardig luchtbellenpompje.

Pieter, Richard en Roos wij willen jullie nog bedanken voor de gezellige ontvangst en het showen van de bakken. Het was weer fenomenaal al die schoonheid !

groet
jw

Bijlagen

• IMG_5954.JPG
    IMG_5954.JPG
    326,3 KB · Weergaven: 26
  • IMG_5962.JPG
    IMG_5962.JPG
    272,5 KB · Weergaven: 33

De laatste nieuwe aanwinst, kingsize afschuimer.
Alles is in voorbereiding voor de nieuwe filterruimte.

Bijlagen

• 400-P30.jpg
    400-P30.jpg
    36,8 KB · Weergaven: 24

De bak gisteren na te lange tijd weer in het echt gezien en ja wat kan ik zeggen. Blijft bizar! Ook heeft Richard verteld wat er allemaal gaat veranderen en dat is helemaal bizar maar Pieter en Richard kenende word het super!

Weer bedankt voor het ontvangst

Groetjes michael

Inderdaad Michael... Enorme schuimer, en nog veel grotere plannen! Peter 6 meter wordt dan Pieter 10.000 liter :)

Als deze hobby een sport zou zijn, lijkt het een wedstrijdje met Chingchai... Ongelooflijk! :eek:

Richard: veel plezier de komende tijd (met beide projecten ;))

Hoi Tanne

Het aquarium van Chingchai was mijn al bekent.
En ik moet toegeven dat het mijn zelf wel aanspreekt.
Ik heb wel wat andere idee'n om het toch wat anders en natuurlijker te maken
maar toch heeft het wel wat.

Met het project van OHC,dat gaat wel goed komen, dat heb ik zelf in de hand.
Met het andere project, daar is mijn meisje al 7 maanden heel druk mee, ik heb daar geen invloed meer op.

groetjes Richard

Allereerst Jan Willem,nog bedankt voor de foto's en het gezellige bezoek samen met Martin,weer een gezicht achter een beroemde naam:goed:Over niet al te lange tijd komen we(Roos en ondergetekende)het Amsterdamse weer eens opzoeken.Blijft een aparte stad:biggrin:

Michael,zo zullen we je in het vervolg maar weer gaan noemen want volgens mij ben je Hooligan afroflDat krijg je met de jaartjes:biggrin:Jouw Site is veel bizarder,mn complimenten,ga hierop bij jouw op terugkomen:goed:

Tanne, trek je ouwe kloffie binnenkort maar aan.......rofl

Pieter

Tanne, trek je ouwe kloffie binnenkort maar aan.......rofl
Belofte maakt schuld. En die los ik graag in! Ik hoor wel wanneer het moment daar is :)

vandaag bezoek uit het schone landje belgie.
De Antwerpse zee aquarium club AZAC
Het was af en toe even wennen aan het taaltje, maar alle zeer vriendelijk en beleefd.
Het verenigings leven is daar nog zeer hoog, en de opkomst was verbluffend.
48 man en vrouw een hele dag gezamelijk op stap voor je hobby.
Daar kunnen we in Nederland alleen maar van dromen.

Mvg OHC

Bijlagen

• PB070114.JPG
    PB070114.JPG
    262,1 KB · Weergaven: 42
  • PB070115.JPG
    PB070115.JPG
    249 KB · Weergaven: 50

Michael,zo zullen we je in het vervolg maar weer gaan noemen want volgens mij ben je Hooligan afroflDat krijg je met de jaartjes:biggrin:Jouw Site is veel bizarder,mn complimenten,ga hierop bij jouw op terugkomen:goed:

Pieter

Pieter, Ik ben tegenwoordig alleen maar hooligan op zondag middag;):D Leuk clubje heb je op visite gehad maar goed wat wil je met zo'n schitterende bak!

Groetes Michael

Alleen al een droom dat je zo mooi en informatief verenigingsblad kan maken.

Bijlagen

• PB070116.JPG
    PB070116.JPG
    275,2 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan