U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
veel succes gewenst...Wat een juweel van een bak!
Binnenkort een dagje vrij nemen om alles op mijn gemak een keer door te lezen ;-)
Dank je Ray,alles goed met Bootch?Geweldig Pieter
gr Ray
Leuk Frode welkom,hoor het wel wanneer.Goed om te lezen dat de koralen weer groeien. Ik kom volgende week graag weer eens kijken Pieter!
Dank Frankie en dat geldt ook voor jou bakStaat er goed bij Pieter zoals altijd topjes
We zijn weer een tijd verder sinds het wieren\DSB filter is verwijderd,de groei zit er goed in en het KH verbruik is enorm gestegen en moet wekelijks bij gebufferd worden om de KH op ongeveer 8 te houden want de kalkreactor en dat is toch een flinke jongen maar houdt het niet bij.
Het bewijs is hier in ieder geval geleverd dat voor steenkoralen de Prolifera wieren groei remmend werkt.
We hebben een alg probleempje gehad maar dat is inmiddels zo goed als opgelost en voor de degene die op Facebook lopen rond te bazuinen dat de bak gecrashed is zou ik willen zeggen kijk even op de webcam.....
Ben benieuwd wat het bij jou gaat doen als je de Caulerpa brachypus gaat verwijderen,denk dat deze een stuk minder gifstoffen afgeven dan de prolifera....Altijd goed: een stijgend kH verbruik.
Ik ga binnenkort eens een testje doen met het verwijderen van mijn Caulerpa brachypus uit het wierenfilter. Eens zien of dat ook hier effect heeft op het kH verbruik.
Zie je, afgezien van herstellende vinnen, nog meer positieve effecten op de gezondheid van de vissen na het staken van de toediening van ijzeroplossing als fosfaatverwijderaar?
Helemaal met je eens. De vorige keer zag ik duidelijk dat je bak er duidelijk beter bij staat dan een paar maanden geleden.De koralen zijn belangrijk maar voor mij is de gezondheid van de vissen belangrijker.....
Dank je Ray,alles goed met Bootch?
Groeten Pieter
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.