Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik durf het bijna niet te vragen en te zeggen, maar ik raap hierbij de moed toch maar bijeen:

is er een specifieke reden geweest om twee van zulke 'verzameleilanden' te maken? Vind je dat daadwerkelijk mooi Pieter? Ik vind het zo veel en onnatuurlijk ogen en eigenlijk helemaal niet des zes meter's :o.

Het zijn prachtige stukken, maar je hebt geen ongelijk MarjanH. Persoonlijk zouden we deze ook niet samen plaatsen, maar wie zijn we voor daarover te beslissen.
Ieder zijn mening en wil, los van dit... het is een top bak. Gr Filip

Mooi filmpje, het ziet er erg mooi en goed verzorgd uit. Wel ff een vraagje mbt de keizers. Heeft u nooit last dat ze aan koralen gaan pikken? Bij mij en ook bij een vriend van mij gebeurde dat nogal eens dus eigenlijk hebben we, hoe jammer we dat ook vinden, bedacht geen keizers meer in onze bakken te laten zwemmen.

Ik durf het bijna niet te vragen en te zeggen, maar ik raap hierbij de moed toch maar bijeen:

is er een specifieke reden geweest om twee van zulke 'verzameleilanden' te maken? Vind je dat daadwerkelijk mooi Pieter? Ik vind het zo veel en onnatuurlijk ogen en eigenlijk helemaal niet des zes meter's :o.
Goed dat smaken verschillen anders word het zo rommeltje.....wat dat betreft vind ik het zelf erg mooi,de Acans moeten nog gaan groeien en een dichtgegroeid kleuren veld gaan vormen,wat is hier niet mooi aan?

Groeten Pieter

Goed dat smaken verschillen anders word het zo rommeltje.....wat dat betreft vind ik het zelf erg mooi,de Acans moeten nog gaan groeien en een dichtgegroeid kleuren veld gaan vormen,wat is hier niet mooi aan?

Groeten Pieter

Doet misschien pijn aan de ogen :p ;)

Mooi filmpje, het ziet er erg mooi en goed verzorgd uit. Wel ff een vraagje mbt de keizers. Heeft u nooit last dat ze aan koralen gaan pikken? Bij mij en ook bij een vriend van mij gebeurde dat nogal eens dus eigenlijk hebben we, hoe jammer we dat ook vinden, bedacht geen keizers meer in onze bakken te laten zwemmen.
Hier zijn nog niet zolang geleden alle keizers uit gevangen omdat we een mix wilden van SPS en LPS koralen.
We hadden het geluk dat het koppeltje Clarionnensis wat hier rondzwom konden ruilen bij de groothandel voor een gekweekt koppel.
Deze nog zeer jonge exemplaren,gekweekt op Bali,afkomstig van ingevoerde paartjes van voor de kust van Mexico waar ze in een beschermd reservaat voorkomen,hadden voordat ze in deze bak kwamen nog nooit een koraaltje op een andere vis gezien.
Dus wat betreft is het maar afwachten of ze gaan slopen maar voorlopig gedragen ze zich voorbeeldig.
Andere keizers durf ik hier niet meer in te zetten....tenzij de LPS er weer uitgaat.

Groeten Pieter

Dat is waar, ieder z'n ding natuurlijk en ik wilde ook verder niets af doen aan de schoonheid van dit prachtige aquarium. Ik persoonlijk vind alleen de twee verzamelplekken wat onnatuurlijk ogen door de enorme hoeveelheid die er geplaatst staat. Een aantal stukken minder en de andere juist laten uitgroeien zou ik mooier en natuurlijker hebben gevonden.

No hard feelings door mijn geplaatste vraag en mening hoop ik?

Dat is waar, ieder z'n ding natuurlijk en ik wilde ook verder niets af doen aan de schoonheid van dit prachtige aquarium. Ik persoonlijk vind alleen de twee verzamelplekken wat onnatuurlijk ogen door de enorme hoeveelheid die er geplaatst staat. Een aantal stukken minder en de andere juist laten uitgroeien zou ik mooier en natuurlijker hebben gevonden.

No hard feelings door mijn geplaatste vraag en mening hoop ik?
Absoluut geen hard feelings Marjan,daarvoor ken ik je op dit Forum al veels te lang.

Opmerkingen komen hier genoeg binnen zoals"Ben al honderden keren wezen duiken maar ben nog nooit zo,n opbouw tegen gekomen,zo onnatuurlijk",of"Zo alles bij elkaar die koralen het lijkt wel een verkoopbak" of"Als dit de toekomst wordt van een zeeaquarium houden dan flikker ik vandaag nog mijn Aquarium uit het raam" zo kan ik er nog wel een stuk of tien opnoemen maar het doet me niet veel ieder aquarium is zijn eigen geesteskindje.

Bij een kleiner Aquarium had ik het zelf zo ook niet gedaan maar op 6 meter heb je veel meer mogelijkheden om eyecatchers te realiseren bijvoorbeeld als jij op 4 meter afstand van jouw Aquarium zit dan overzie je in een oogopslag de hele bak en dat ga je bij 6 meter niet lukken dus moet je je focus ieder keer verleggen en dan zijn zulke verzamelplekken wel mooi.Persoonlijk zie ik het als een try out hoe het zich gaat ontwikkelen,ben zelf heel nieuwsgierig want zo heel lang ga ik niet meer mee in het Aquariumwereldje..........

Je kan iets natuurlijk laten ogen maar in feite is geen enkel Aquarium natuurlijk,we zetten wat steen en een aantal koralen bij elkaar en scapen hiermee wat we denken wat er op lijkt volgen onze hersenspinsels,in feite heeft dat niets maar dan ook niets met de natuur te maken.

Over het natuurlijk "ogen"is er naar mijn inzicht maar een bakje wat enigzinds in de buurt kwam en dat was de bak van Frode enige jaren geleden met de stenen prachtig overgroeid met groene sterpoliep in glooiende overgangen wat een heel Japanse uitstraling had,simpel maar heel mooi.

Groeten Pieter

Fijn om te vernemen Pieter! Ben ik toch weer gerust gesteld, want het spookte wel nog in mijn achterhoofd.

Ik schrik wel een beetje van de andere reacties die je opsomt. Zo heb ik de 6 meter in ieder geval nooit bekeken, ik vind het een prachtig geheel (zowel nu als ten tijde van de voorgaande opbouw).

Waar ik niet aan gedacht heb ook is de lengte van en kijkafstand/gezichtsveld op het aquarium. Dat is dom geweest van mij, want je hebt helemaal gelijk. Een 6 meter doet je natuurlijk heel anders kijken.

Bovendien: je hebt eigenlijk wel helemaal gelijk, ook wat het onnatuurlijke indelen van onze thuisaquaria betreft. We halen bij lange na niet het echte in huis. (ik zeker niet, want ik heb zelfs geen enkele snorkel of duikervaring en moet het enkel van foto's van anderen hebben).

Tot slot: ik hoop toch wel dat je nog heel wat jaartjes actief blijft hoor!! En wanneer het even kan, dan kom ik graag weer eens met mijn jongste kijken en hoop ik mijn mening over de verzameleilanden ook direct bij te kunnen stellen [emoji2]

foto update.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    72,8 KB · Weergaven: 74
  • 2.jpg
    2.jpg
    82,2 KB · Weergaven: 78
  • 3.jpg
    3.jpg
    82,2 KB · Weergaven: 77
  • 4.jpg
    4.jpg
    73,6 KB · Weergaven: 83
  • 5.jpg
    5.jpg
    70,8 KB · Weergaven: 84
En nog een paar.

Bijlagen

• 6.jpg
    6.jpg
    78,7 KB · Weergaven: 88
  • 7.jpg
    7.jpg
    83,6 KB · Weergaven: 83
  • 9.jpg
    9.jpg
    67,5 KB · Weergaven: 90
nog een paar.

Bijlagen

• 11.jpg
    11.jpg
    102,9 KB · Weergaven: 92
  • 12.jpg
    12.jpg
    63,8 KB · Weergaven: 97
  • 13.jpg
    13.jpg
    65,2 KB · Weergaven: 100
  • 14.jpg
    14.jpg
    69,1 KB · Weergaven: 93
  • 15.jpg
    15.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 84
Prachtig!!!

Grt,

Ziet er goed uit Pieter (as always) topjes

De kleuren zijn ook weer beter, niet zo dof als onder alleen led.

superstukken, goeie smaak Pieter topjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan