Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heerlijk om dat filmpje te bekijken. Over een paar weken moet ik dit weer eens in volle glorie zien Pieter!

Mooi filmpje topjes

Bak doet het uitstekend onder de HQI!!!
Dat klopt Frankie,overdag half HQI en half LED,de mooie zons op en ondergang blijft zo behouden want HQI floept wel in een keer uit om zes uur en dan moet de LED maar de rest doen.
Sommige koralen hebben wel tijd nodig om aan de overschakeling van licht te wennen en dat bedoel ik in positieve zin..

Groeten Pieter.

Staat er schittetend bij pieter.
De overstap naar hqi is echt top voor je bak geweest zo te zien op het filmpje.
Wat staan er prachtige stukken in ;-)kwijl;-)

Groetjes wesley
Dank je Wesley,op kleinere bakken doet LED het geweldig maar op grotere ga je toch wat missen.....

Groeten Pieter

Vind de HQI ook een verbetering, kleuren zien er natuurlijker uit en de uitstraling van de lampen met schittering is op zo´n bak geweldig.

gr. Marcel
Inderdaad Marcel het geeft meer licht,alleen sommige LPS vooral lobo's zijn uit het halverwege naar lager verhuisd want deze dieren doen het beter wanneer ze wat beschaduwd staan.

Groeten Pieter

Heerlijk om dat filmpje te bekijken. Over een paar weken moet ik dit weer eens in volle glorie zien Pieter!
Hey Frode,hoor het wel wanneer je weer komt buurten,alleen de eerste twee weken van Augustus zijn we er niet.......

Groeten Pieter

Wauw.

Eindelijk staat er weer een natuurlijk zonnetje op dit prachtige rif.
Erg mooi die kleuren weer.
Deze kleuren krijg je gewoon niet onder led.

Groetjes
Eric Jan

Ja top pieter eindelijk schijnt de zon weer
En je koralen waarderen dat enorm

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Bedankt Eric Jan en Robert.
Ondanks het warme weer 32 graden afgelopen Zaterdag en de HQI die meer warmte afgeeft dan de LED is de watertemperatuur niet hoger dan 26.2 geworden....
We hebben de stroming van de 2 Tunze Streammasters links een en rechts een van 80.000 liter veranderd waardoor er nu een wave beweging in de zes meter is ontstaan.
Deze draaien op vijftig procent en om de minuut beurtelings op honderd procent,je ziet de koralen en vooral de LPS hierop goed reageren.

Groeten Pieter

Bedankt Eric Jan en Robert.
Ondanks het warme weer 32 graden afgelopen Zaterdag en de HQI die meer warmte afgeeft dan de LED is de watertemperatuur niet hoger dan 26.2 geworden....
We hebben de stroming van de 2 Tunze Streammasters links een en rechts een van 80.000 liter veranderd waardoor er nu een wave beweging in de zes meter is ontstaan.
Deze draaien op vijftig procent en om de minuut beurtelings op honderd procent,je ziet de koralen en vooral de LPS hierop goed reageren.

Groeten Pieter

26.2 graden is niets te warm. Prima toch?! topjes

Mijn bakkie wordt zo'n 28.3 ook met HQI erboven. Voorheen met T5 werd mijn bak warmer, de lampen hingen toen ook veel dichter op het water.

Foto`s

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    47 KB · Weergaven: 90
  • 2.jpg
    2.jpg
    135,9 KB · Weergaven: 89
  • 3.jpg
    3.jpg
    58 KB · Weergaven: 102
  • 4.jpg
    4.jpg
    71,3 KB · Weergaven: 103
  • 5.jpg
    5.jpg
    77,9 KB · Weergaven: 98
Hallo Pieter,

Zo ziet er top uit zo op een mooie zomerse dag! Hebben je geen last van de warmte?

Gr. Jeroen

Schitterende bak Pieter
Harstikke bedankt voor de rondleiding en.de gastvrij heid
Echt een schitterinde opzet met de wieren filters en de NPS bak en refigium

Gr rico

Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk

Kijk dat waren de foto's die je vanmiddag aan het schieten was toen Rico en ik binnen kwamen lopen!
Prachtige plaatjes!

Ook vanaf mijn kant bedankt voor de gastvrijheid vanmiddag Pieter!
Prachtige bakken om te zien en ook een super techniekruimte.
Het was gezellig om even over de hobby te praten en ik ben erg benieuwd naar het nieuwe koppeltje dat in bestelling staat!

Groetjes Youri

Kiek dan :cool:. Ziet er super uit!!! topjes
Frankie de bak is nu 24 uur per dag te volgen op een live cam...zie onderschrift.
Zo kan ik de bak ook tijdens de vakantie volgen en trouwens iedereen.
De bak gaat eind volgende week in handen van Richard en Aquacompleet.

Groeten Pieter

Rico en Youri erg leuk jullie ontmoet te hebben,het bevalt me wel jullie fanatisme met de hobby

Groeten Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan