naso
Senior Forumlid
Dank je Silver,leuk dit van jou te horen.Wat hebben jullie weer wat geweldigs weggezet.....chapeau!!!!
Groeten Pieter
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dank je Silver,leuk dit van jou te horen.Wat hebben jullie weer wat geweldigs weggezet.....chapeau!!!!
Klopt Ralph,om die reden hebben we op dak een giga koeler van LG staan die op het gemak de 11000 liter koelt....29 graden?? Ik denk dat de barletorum anthiassen en wat garnalen dat niet overleven bij Pieter...
Er brand hier niets met deze temperaturen in de showroom Frode...Tja...er staat daar binnen nog wel wat meer warmte af te geven natuurlijk. Of staan de openhaarden en gaskachels zomers niet aan
Ps...mijn bak komt nu overdag met alleen led ook boven de ingestelde temperatuur. De verwarming hoeft deze maanden dus nauwelijks mee te draaien. En bij een aquarium in de huiskamer gaat een deel van de warmte 's winters natuurlijk ook gewoon in het huis...misschien niet de meeste efficiënte vorm van verwarming, maar het scheelt wel iets in de stookkostenKoeling heeft dat voordeel nooit...
Een koele kelder of warmtewisselaar in de bodem zou misschien kosteneffectief kunnen zijn?
Er brand hier niets met deze temperaturen in de showroom Frode...
We nemen de extra warmte afgifte van de HQI maar voor lief,het is altijd wat he........
Groeten Pieter
Dank je Eelco,we zijn eigenlijk terug naar de basis,biopallets en sporenelementen eraf,HQI erbij en regulair verversen met goed zout....Dat is al echt weer een volle bak.
super mooi.
![]()
Dank je Marcel,jouw bak is voor mij zeer inspirerend.Indrukwekkend Pieter, koralen zijn al mooi aan het ingroeien, die luchtige opbouw voorkomt wel vuil ophoping maar de vissen daarentegen hebben wel minder schuil mogelijkheden maar het gaat prima zo te zien.
Jammer dat het zo ver is van hier, zou dit spektakel wel eens in het echt willen zien.
gr. Marcel
Altijd welkom als je vader eens tijd heeft.....Super mooi weer geworden... Zal me vader eens contacten om weer eens een bezoekje te komen brengen... [emoji3]
We kunnen hier de grond niet in Frode,dit pand is uit 1892 en er is geen kruipruimte en een dikke betonvloer,dit pand staat op koeienhuiden en niet op palen,anders had er al lang een koeling in de grond gelegen......Dat lijkt me slim Pieter.
Tja, elk voordeel heeft zijn nadeel...als je het maar onder controle kunt houden
Een titanium leiding in één van de filterbakken, verbonden met een leiding in de grond, zou misschien een kosteneffectieve koeling kunnen opleveren?
Dat is inderdaad een paarse gorgoon tak Erik.Pieter eerste filmpje vanaf de zijkant. Zijn de takken van de gorgoon nu paars/blauw?
2de fimpje. Prachtig.
Dat veldje heliogungia's leeft dat annemionvisje in 1 van de heliogungia's?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.