Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Allereerst iedereen bedankt voor de support,we waarderen het echt.
De huidige schade tot nu toe;
3 Hydnophora's een van 60 cm,een van 40 cm en een 35 cm diameter verwijderd.
Het moederdier de grootste was ongeveer tien jaar oud.
Deze zeer netelende dieren hebben altijd planaria met zich meegedragen omdat dit koraal de enige safe haven in de bak was en geen enkele vis het waagde om toe te happen in het netel gif.
Zelfs na een osmothyse schok kwamen de planaria weer terug.
Tot dat de vlindervissen de Austriacussen in gezet werden en de planaria vakkundig verwijderd werden.
Niet lang daarna begonnen deze koralen te verslechteren,toeval of toch een symbiose?

Een Acro tafel groen 45 cm diameter,acht jaar oud.
Een Acro tafel beige 40 cm diameter,tien jaar oud.
vijf kleinere Acro tafels.
Alle Montipora op een rode plaat na.
Een hamerkoraal 40 cm diameter,acht jaar oud.
Vier kleinere hamertjes.

Vijf grote Acro tafels zijn een twijfelgeval,waarvan we niet weten of ze het gaan redden.

Tot nu toe ondernomen stappen;
de koralen en het steen eens goed afgeblazen met een pomp.
De heft van de zandbodem vervangen.
Ververst met drie duizend liter synthetisch zeezout en gelijk het zoutgehalte terug gebracht van 1026 naar 1024 sg.
Afgelopen donderdag is er vier duizend liter vers natuurlijk zeewater aangevoerd.
Twee duizend liter nadat deze op 23gr was en wat aangelengd was met synthetisch zout,zijn een Vrijdag avond ververst.
De andere twee duizend liter gaat er Dinsdag avond in en dan is het maar afwachten....
Zo is de hobby niet leuk meer!

De vissen zijn kern gezond en met de dag hongeriger.

Groeten Pieter

Laatst bewerkt:
Hoi Pieter,

balen zeg dit te lezen van je dip ik hoop dat je alles weer in topvorm krijgt!

Succes

gr jeroen

Hoe je je moet voelen Peter wens ik niemand... sterkte en moede om door te gaan! Jouw verlies is echt enorm, maar jouw bak blijft sowieso uniek! Prachtig collectie vissen ook! Je zal nieuwe mooie koralen laten uitgroeien. Laat de tijd zijn werk doen qua je pijn ook...

Jammer pieter en Richard.
Hebben jullie er een verklaring voor gevonden??
Ik hoop van harte dat de koralen het redden maar als ze eenmaal aangetast zijn wordt het toch moelijk
En misschien nog wel moelijker met die waterwissels
Waarom deze keuze
Ik wens jullie alle succes en hou ons op de hoogte
Gr robert

Verstuurd van mijn GT-I9505 met Tapatalk

Hoe staat het inmiddels met de bak? Ben wel heeeeel benieuwd.

Heren bedankt voor jullie reactie's,dit wordt zeer gewaardeerd.

DE STEKKERS ZIJN ER UIT !!!!!

........al enige weken van de vier meter plexiglas bak in de filterruimte,deze bak heeft nooit goed gedraaid.
Het vermoeden rees al enige tijd dat dit buiten de KH dip van tijdens de vakantie in begin Augustus een medeveroorzaker was van het slecht functioneren van het systeem.
Deze bak ,niet gemaakt als aquarium maar als object voor een filmopname blijkt een veel te zachte plexiglas te zijn,waarbij met het schoonmaken met speciaal aller fijnste schuurlinnen voor deze bakken een wittige walm in het water vrijkwam terwijl de doorkijk mat bleef,met andere woorden het materiaal was ongeschikt voor deze doeleinden en zorgde voor een langzame vergiftiging.

Na het afkoppelen en de vele waterverversingen begint de boel weer teherstellen,vooral het verse zeewater heeft de bak goed gedaan.
Het midden rif heeft het drama redelijk overleeft maar het linker en rechter gedeelte waar de grote Hydnophora's stonden hebben wel flinke averij opgelopen.
Sinds begin Augustus zijn er geen nieuwe koralen bijgekomen en voorlopig laten we het zo en staan de koralen een iets verder uit elkaar om de ruimtes te vullen,de vissen zijn trouwens kerngezond.

Binnenkort weer foto's.....

Groeten Pieter.

Aaahh, krijg bijna een rolberoerte van de 'grap' van je.
Goed te vernemen dat een mogelijke boosdoener is gevonden!

Op naar herstel. We leven mee!

hey wat ik lees, das balen man, zo'n mooie stukken die verloren zijn,
als het idd van de te zachte plexi is is dat heel jammer, maar als dit de oorzaak is kan je er iets aan doen en kan het alleen maar weer beter gaan,
ik hoop dat alles nu magnifiek gaat met je koralen en dat de vissen het blijven uitstekend doen want ons gezinnetje wil deze mooie bak echt eens zien: life :p:p

Gelukkig ga je door Pieter:o:) en heb je het probleem gevonden!! komt allemaal goed je 6 meter ocean..

veel geluk!!

gr
sander

Maar weer even een paar foto`s.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    96 KB · Weergaven: 109
  • 2.jpg
    2.jpg
    91,7 KB · Weergaven: 112
  • 3.jpg
    3.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 113
  • 4.jpg
    4.jpg
    78,5 KB · Weergaven: 117
En nog een paar.

Bijlagen

• 5.jpg
    5.jpg
    79,2 KB · Weergaven: 91
  • 6.jpg
    6.jpg
    71,8 KB · Weergaven: 97
  • 7.jpg
    7.jpg
    66,8 KB · Weergaven: 98
Deze bak is en blijft indrukkend om te zien, een absolute topper topjes.

Toch Pieter, vind ik de verlichting die je voorheen boven je bak had mooier, maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan