Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

zes meter's Angel's reef

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor mij persoonlijk de mooiste keizer die ik ooit heb gehad Pieter,goed besluit om je verzameling keizers af te sluiten denk ik.
Dank je Luc,ook zes meter heeft zijn grenzen,denk dat de visbezetting zo wel compleet is en er komt niets meer bij,het moet ook nog uitgroeien......Heb een mail gehad van een goede Duitse vriend van je; Manfred Trusheim hij komt op een zondag langs hier.Ken hem nog niet persoonlijk.

Groeten Pieter

Dank je Luc,ook zes meter heeft zijn grenzen,denk dat de visbezetting zo wel compleet is en er komt niets meer bij,het moet ook nog uitgroeien......Heb een mail gehad van een goede Duitse vriend van je; Manfred Trusheim hij komt op een zondag langs hier.Ken hem nog niet persoonlijk.

Groeten Pieter

Da's een hele eer! In 2009 ben ik samen met Luc en Robertus bij hem geweest. Schitterend aquarium, zeer gastvrije ontvangst en een zeer aardig, deskundig en bescheiden persoon. Leuk!!

Weer een paar foto`s.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    64,5 KB · Weergaven: 150
  • 2.jpg
    2.jpg
    60,1 KB · Weergaven: 137
  • 3.jpg
    3.jpg
    66,4 KB · Weergaven: 135
  • 4.jpg
    4.jpg
    60,6 KB · Weergaven: 137
En nog een paar.

Bijlagen

• 5.jpg
    5.jpg
    79,2 KB · Weergaven: 95
  • 6.jpg
    6.jpg
    65,4 KB · Weergaven: 85
  • 7.jpg
    7.jpg
    84,5 KB · Weergaven: 91
Mooi hoor Pieter,
Zie dat de oxy's het nog goed doen en de koralen ook. Dat blijf ik toch één van de mooiste dingen vinden van zo'n grote bak.

Altijd smullen, foto's van jouw bak! Goed te zien dat de rostratum het goed doet!
Het gaat niet goed met hem Tanne,hij zwemt al weken op het zelfde plekje zonder tenminste dat ik het ziet te eten,hij heeft ook een ingevallen buikje dus een twijfel geval....maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Het gaat niet goed met hem Tanne,hij zwemt al weken op het zelfde plekje zonder tenminste dat ik het ziet te eten,hij heeft ook een ingevallen buikje dus een twijfel geval....maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Dat is erg jammer. Zou hij wellicht 's nachts eten? Als dat zo zou zijn, is het misschien een idee om de komende weken 's nachts vlokkenvoer met een voerautomaat te geven. Ik zie mijn tinkeri ook 's nachts rondscharrelen door de bak...

Dat is erg jammer. Zou hij wellicht 's nachts eten? Als dat zo zou zijn, is het misschien een idee om de komende weken 's nachts vlokkenvoer met een voerautomaat te geven. Ik zie mijn tinkeri ook 's nachts rondscharrelen door de bak...
Ga ik proberen Tanne alleen ik twijfel of het zin heeft want meestal is ie s'avonds laat al verdwenen in zijn schuilplaats zoals alle dokters op de naso's na.De plek waar hij overdag rond hangt(rechts boven in het midden van de bak) staat ook de minste stroming waardoor hij probeert om zo min mogelijk energie te gebruiken.

Ga ik proberen Tanne alleen ik twijfel of het zin heeft want meestal is ie s'avonds laat al verdwenen in zijn schuilplaats zoals alle dokters op de naso's na.De plek waar hij overdag rond hangt(rechts boven in het midden van de bak) staat ook de minste stroming waardoor hij probeert om zo min mogelijk energie te gebruiken.
krijg je nou geen stijf piepje wat een aquarium het is leuk bedoelt

Mooi hoor Pieter,
Zie dat de oxy's het nog goed doen en de koralen ook. Dat blijf ik toch één van de mooiste dingen vinden van zo'n grote bak.
Dank je Frode,alleen de foto's zijn niet scherp,binnenkort maar weer de spiegelreflex gebruiken.....

Heel mooi Pieter ! Prachtige grote kolonies hebben jullie daar !

Ziet er super uit! Alles lekker door elkaar gegroeid!

Gr. Jeroen

Ziet er super uit! Alles lekker door elkaar gegroeid!

Gr. Jeroen
We proberen de koralen niet in elkaar te laten groeien,de meeste worden wanneer dit dreigd te gebeuren een stukje verplaatst,grijpen we niet in dan wordt het later erg lastig en krijg je de mooie vorm niet meer terug.

groeten Pieter

prachtig die kolonies , maar dat wist je natuurlijk al pieter.
hoeveel oxy's zwemmen er nu daar rond ?
We hebben hier nog maar een Oxy zwemmen Glenn,nl de eerste de Frode oxy,die heeft zijn meegenoten niet geaccepteerd.

groeten Pieter

Afgelopen Zondag zijn er hier drie Duitsers op bezoek geweest speciaal om het keizerskoppeltje de conspicillatus te bezichtigen,na een bod wat niet geweigerd kon worden zijn deze jongens uitgevangen en zwemmen nu in een grote bak omgeving Stuttgart rond.

Groeten Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan