donald duc
Senior Forumlid
prach:goed: tige aanwinsten
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Beste JP,JP zei:Ronald,
in hoeverre komen de kleuren van de foto's overeen met de waarneming van het menselijk oog? De opmerking van Peter kunnen we dan direct taxeren.
Dat klopt Arjen, had je niet gedacht he. Nee even zonder dollen Arjen, je bent van harte welkom. Maar de eerste die komt is Raymond dat heb ik hem beloofd. Omdat ik deze week door ziekte hem helaas moest afbellen, moet ik op korte termijn eerst met hem een afspraak maken. Of misschien een idee dat jullie samen komen. Mail me anders je tel nummer maar door dan kunnen we wat afspreken. Maar nogmaals je bent van harte welkom.ArjenT zei:Dat klinkt als een uitnodiging!!!!![]()
Ha die Dennis, wat bedoel je hier nu weer mee. Mijn aquarium zit op slot hoorMrBojangles zei:Wanneer ben je niet thuis ??![]()
Das nou jammer....dan wil ik wel een keertje langskomen om al dat moois van dichtbij te beschouwen. Ik sluit netjes achteraan de rij aanRonald Verbeek zei:Ha die Dennis, wat bedoel je hier nu weer mee. Mijn aquarium zit op slot hoor![]()
![]()
Pierre zei:Misschien dat nadron dat hier eens haarfijn uit wil leggen ???
Denk dat er een hoop mensen zijn die zich dit afvragen namelijk.
Het betreft drie potten van Tropic Marine
Bio calcium
Bio magnesium
Bio strontium
De uitleg van de werking ervan laat ik aan de experts nodig, voor de ervaringen is het aan de gebruikers.
Hoi India,India zei:Ronald,
Dit is een uitermate mooi zeeaquarium, hiervoor mijn wardering.
Maar, hoe bekom je die kleuren en hoe kan je die behouden? Kan je daarover iets meer vertellen. Hoeveel ververs je, welk zout gebruik je, gebruik je enkel maar die drie potten van Tropic Marine e.z...
Ronald; merk je het verschil in zoutgehalte, je had eerst toch 1024, als ik naar je Ca waarde kijk is deze aan de hoge kant. Ik zou dit niet iedereen aanbevelen om ook na te streven.Ronald Verbeek zei:
Zout gehalte heb ik echt strak 1026 met een goede geijkte meter en gemeten met een temperatuur van 25 graden.
Mijn zoutgehalte meet ik 2 keer in de week en 1 keer na het verversen.
Ca waarde is bij mij altijd tussen de 480 en 540 mg/l.
.
Hoi Jan,Jan Harbers zei:Ronald; merk je het verschil in zoutgehalte, je had eerst toch 1024, als ik naar je Ca waarde kijk is deze aan de hoge kant. Ik zou dit niet iedereen aanbevelen om ook na te streven.
Klopt helemaal Ronald......eigenlijk een ding tegelijk, heb je iets meer zekerheid. Belangrijkste is dat de dieren het goed doen!! En dat lukt jouw wel.Ronald Verbeek zei:Hoi Jan,
Klopt, ik merk inderdaat het verschil in mijn zoutgehalte. Ik merk het voornamelijk aan mijn Montipora's en Stylopora's die staan echt veel mooier uit. Maar sinds ik mijn zoutgehalte op deze hoogte gebracht heb, gebruik ik ook de sporen elementen van 1, 2, en 3.
Het vervelende is dat je altijd twee of meerdere dingen tegelijk doet, zodat je niet voor 100% kunt zeggen waar het nu door komt. Eigenlijk zou je dus dan weer een tijdje moeten stoppen met toevoegen om het zeker te weten.
Ca waarde is inderdaat aan de hoge kant, maar meestal ligt die waarde rond de 480. Ik ben daarom ook druk aan het denken en meten en afstellen om deze waarde toch weer op een mooie hoogte te krijgen.
Ik heb het verkeerd neergezet, mijn koeler laat ik pas aangaan als het water 27 graden is. Mijn koeler staat al vanaf begin september uit.JP zei:Maw, je koeler werkt bijna continu??
Die komen niet overeen, en in werkelijkheid zijn ze zelfs nog mooier.Ronald Verbeek zei:Beste JP,
Die komen niet overeen, en in werkelijkheid zijn ze zelfs nog mooier.![]()
Er zijn vele mensen die altijd maar weer twijfelen aan de kleuren die ik in mijn bak heb, velen heb ik ook inmiddels bij mij op bezoek gehad die dat niet konden geloven. Laat de mensen maar spreken die mijn bak in het echt gezien hebben. Voor de mensen die problemen met kleuren hebben op hun scherm kunnen ook is kijken of ze de instellingen van hun monitor wel goed hebben staan.
JP, Arjen T en PeterDB komt allen, en neem u camera mee hmmmm dat rijmt ook nog. Ben benieuwd wat jullie er voor plaatjes mee maken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.