Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wing's Ocean view.

• Topicstarter Topicstarter wingwing
  • Startdatum Startdatum
W

wingwing

Guest
Hallo allemaal,

Bij deze wil ik jullie mijn aquarium voorstellen :)
Deze staat nu 4 Maanden te draaien.

Mijn Aquarium is vroeger gebruikt voor zoetwater, en nu omgebouwd naar zout :goed:
Het is een zeskant, is 80 cm hoog, 80 cm diep, en bevat 450 liter.
De maten zijn wat onhandig, vooral voor het rifbouwen en het plaatsen van koralen, maar ik doe mijn best om er wat moois van te maken, en dat is al aardig gelukt volgens mij :)

De stroming wordt verzorgt door een Hydor 4600 ltr en een Tunze streamer goed voor 1200 ltr.
Verlichting is HQI 150 watt, en 2x 36 watt T5.

Er is een nieuwe sump besteld (MWS) die in de kelder geplaatst moet worden, waar ik dan ook eventuele verdere techniek kan plaatsen.

Mijn koralen bestand bestaat uit verschillende soft en LPS koralen, die het alle goed doen.
Mijn vissenbestand bestaat uit verschillende dokters, lipvisjes, annemoon visjes, Juffertjes, een dwerg keizer en een spitssnuit koraal klimmer die het alle zeer goed doen.
Ik heb begrepen dat ik hiermee wat hard van stapel ben gelopen, dus ga ik me nu wat meer op koraal richten, en de vis laten waar hij is :goed:
Ook zitten er twee poetsgarnalen, één pepermunt garnaal en twee Hermietjes in.

Ik zal snel wat foto's proberen te plaatsen.

Groetjes, Wing.

Hey,Wing

Welkom op dit forum.Je bent al goed gestart zie ik.
Als je iets wil verbeteren, en zeker bij die hoogte, zou ik toch gaan voor meer licht en meer stroming.
Laat de foto's maar komen!!!

hallo wing

tof dat je hier een dagboek begint ben erg beniewd naar de fotos:D

even over je stromingspompen is het mogelijk om er nog een tunze streamer erbij te zetten? want als ik de capaciteit van je twee streamers bij elkaar optel kom ik aan een kleine 13 keer van de inhoud van de bak.
tot een maand geleden had ik ook een ondercapaciteit en ik heb nu een extra steamer erbij gezet en dat is echt een wereld van verschil.

groeten gerben

sorry Gerben en Vava,

Een foutje gemaakt, de Tunze geeft 12000 ipv 1200 :goed:

Volgens mij zit ik aan de 37 x de waterinhoud per uur :D (beide streamers)

In ieder geval bedankt voor het mee denken.

Groetjes, Wing.

Hoi Wing :D

Veel succes met je mooie bak :goed:
Het ziet er al heel goed uit voor zo een jong aquarium, het zal alleen maar mooier worden.

Groetjes, Marcel, Nathalie en Milan.

Wing, hier wat foto's.

Groetjesssss

Bijlagen

• IMG_0822.JPG
    IMG_0822.JPG
    75,7 KB · Weergaven: 53
  • IMG_0833.JPG
    IMG_0833.JPG
    70,2 KB · Weergaven: 15
  • IMG_0836.JPG
    IMG_0836.JPG
    61,4 KB · Weergaven: 11
Mooi!!!

Goed gewerkt op 4 maanden !!!

hoi wiing aangenaam

bij mij schrijf ik met een i

MVG wing

vandaag ff bij aqua kerkdriel gehaalt

2 mooie bloed garnalen, 1 kappergarnaal en weer 2 poetsgarnalen erbij

ben gek op garnalen

en niet te vergeten Zebra bedankt voor de lederkoraal hij staat zo groot opent

als een vissekom

Het wordt hier een heel dagboek vol met Wingwingwingwingwing :D

Wing is van China, maar ik zou niet precies weten waar vandaan.
Ik weet wel dat er guppies in het Riool zwemmen, he Wing :p

We zijn blij dat je leder het goed doet bij je :goed: wacht maar tot hij in volle glorie staat, dan is hij pas echt mooi.

Groetjes, Nathalie.

ja onze riool is vloetrijk aan vissen en garnalen, net als bij centre park maar beetje overdrijven 1000x meer.
trouwens naar mnden wekelijks voeren is onze tepelanemoon gesplits, maar dan in een keer in 3, mischien weer gratis op te halen tepelanenoom
mischien iets voor jou wing uit zoetemeer !
vandaag weer veel foto"s gemaakt komt volgens keer op, als mijn adviseur mij dat kun helpen hierbij

hoi nathlie heb nog een tepelanmoon over ook iets voor jouw of milan zijn bakje ?

er gebeuren veel vandaag in mijn bakkie

eerst splitsing van een anemoon dan poetsgarnaal uit zijn jasje nu weer buttons uit verse steen ontdekt, ben heel trots op.

ben hele nacht opzoekt naar kappergarnaal, maar niks konden vinden.
hoop dat hij nog in leven blijft ivm overzetten.

deze wing is ja precies wat jij denkt te weten

groetjes uit noordbrabant

Wiing zei:
Ja bij mij ook, alleen was Wing al geregistreerd :)
Wat is je afkomst? Denk dat ik het al weet eerlijk gezegd.. :P Ben zelf 3 kwart kantonees, en een kwart nl :)

Grtz. Wing

Back
Bovenaan