Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Wie en hoeveel mensen DUIKEN naast deze hobby ?

Welk duikbrevet bezit je?


  • Total voters
    242
Ik denk dat dit gebeurt in iedere hobby, ieder bedrijf, iedere vereniging.
Dat dit overal wel gebeurd spreek ik zeker niet tegen hoor. Je zal altijd mensen hebben die er geld willen uitslaan welke situatie ook.

Maar was ook meer om de raad te geven zoals sommige hier al gezegd hebben. Haal je brevet in Nederland of Belgie en niet op vakantie maakt niet uit welke vereniging of club.
 
Wel een opmerking , in egypte (dahab) en punta cana heb ik verschillende keren meegemaakt dat mensen met padi open water eerst een check duik moesten maken ondanks hun logboek en wij als nob/cmas na een logboek check meteen meekonden
Dat komt zeker voor maar hoeft niet aan de certificering te liggen , heb het zelf meegemaakt duiker die op de zelfde boor zat als ik moest inderdaad een check duik maken .
Op zijn vraag aan de instructeur waarom hij wel en ik dit niet hoefde te doen ( beide Padi Openwater toen ) kreeg hij als antwoord bij jou staan er alleen maar duiken op vakantie ( tropische zee veel zicht ) in je logboek .
Hij hoeft dit niet hij heeft afgelopen jaar 10 duiken in nederland in zijn logboek staan .
 
Dat komt zeker voor maar hoeft niet aan de certificering te liggen , heb het zelf meegemaakt duiker die op de zelfde boor zat als ik moest inderdaad een check duik maken .
Op zijn vraag aan de instructeur waarom hij wel en ik dit niet hoefde te doen ( beide Padi Openwater toen ) kreeg hij als antwoord bij jou staan er alleen maar duiken op vakantie ( tropische zee veel zicht ) in je logboek .
Hij hoeft dit niet hij heeft afgelopen jaar 10 duiken in nederland in zijn logboek staan .

Hahaha duiker die in de erwtensoep gezwommen heeft🤣🤙🏽

Maar eerlijk is eerlijk. Wij hebben dit in Spanje ook veel gezien, dus er wordt echt wel op toegezien alleen weer regio/bedrijf afhankelijk. Vaak praat dit zich wel rond onder de fanatieke duikers en zo krijgt een bedrijf ook zijn naam en faam. En waar dit niet gebeurt praat zich ook rond en gaan daar niet heen. Verschil in kwaliteit of kwantiteit.
 
Klopt ben nu twee keer in egypte Hurgada wezen duiken en als we daar weer naartoe gaan dan ook weer duiken met dezelfde duikschool .
Weet gewoon dat zij de regels strikt nemen dus dat schept vertrouwen .
Toen we daar waren ook een andere duikschool gezien die op dezelfde plek aan het duiken waren en bezig waren met een introduik twee duikers gezien die leken op een rondzwemmend uitstroomsteentje .
Overal kwamen luchtbellen uit slangen waren gewoon poreus daar zou ik nooit mee gaan duiken .
Zelfs niet met mijn eigen uitrusting die ik altijd bij me heb op vakantie , gebruik eigenlijk dan alleen maar hun flessen en lood .
 
CMAS-NOB 3* duiker/ Divemaster hier met +/- 180 duiken. Alle opleidingen in Nederland gevolgd (zowel bij Padi als bij de NOB). Duikervaring in bijna alle verschillende soorten wateren.
Landen waar ik onder andere gedoken heb:
- Nederland
- België
- Duitsland
- Frankrijk
- Spanje
- Kroatië
- Schotland
- Egypte
- Zuid-afrika
- Caribische-Nederland (Benedenwindse eilanden en in november dit jaar hopelijk ook de Bovenwindse eilanden)
- Indonesië
Ik duik voornamelijk voor de onderwater fauna en flora, daarnaast heb ik een voorliefde voor wrakken. Ik ben een tijd actief geweest bij GSDC Ad Fundum als bestuurslid en als divemaster. Dat doe ik momenteel minder, omdat ik daar simpelweg weinig tijd meer voor heb. Daarnaast ben ik ook geen student meer. Ik duik regelmatig in Nederland. In oktober staat er een trip gepland naar de Oostzee bij Rostock en in november gaan wij naar St. Eustatius.

Momenteel duik ik veel met mijn vaste buddy en mijn huidige vriendin. Wellicht dat we hier met een paar mensen een keer de zeewaterforum duikdag kunnen organiseren. Dat wordt waarschijnlijk dan wel volgend jaar voorjaar, gezien het seizoen voor de natduikers nu een beetje op zijn einde begint te lopen. Zelf duiken ik in Nederland en plekken die bereikbaar zijn met de auto meestal in droogpak en met D12. Ik kan dus het hele jaar doorduiken. In de praktijk ben ik weinig onderwater te vinden van december tot maart.
 
Laatst bewerkt:
Mocht iemand nog interesse hebben , heb nog een duikautomaatset van poseidon cyclon 5000 incl octopus en draadloze flesdruk nitrox computer te koop.
ligt al een tijdje in de kast….
 
Bovenaan