U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Nee, je afschuimer haalt geen NO3 en PO4 uit je water.Duidelijk verhaal heren, dus hij haalt eigenlijk geen nitraat en fosfaat zelf weg? Feitelijk als ik dus met een te grote afschuimer werk en een minimale doorstroming is de opbrengst minder?
Mijn systeem is 300 liter bruto dus hooguit 250 netto en heb de bubble king double cone 180 er op staan onder het mom als je het doet dan maar goed, maar mijn opvoerpomp staat minimaal haha ik heb mijn nitraat vrij hoog dus vandaar dat ik in deze hoek wat ging zoeken.
Het is zoals Patrick zegt. In het geval van BBK kan je de voorgeschreven liters best respecteren.Die Bubble King is overkill.
In tegenstelling tot de meeste fabrikanten, geeft Royal Exclusive weldegelijk de juiste capaciteit van de afschuimers.
Deze is voor 500 liter. Ook al zal je de pomp wat zachter zetten, dan nog zal deze afschuimer moeite hebben om alles uit het water te halen, simpel omdat er te weinig troep in het water zit waar hij z'n schuim mee kan maken. Het is allemaal best een gebalanceerd proces, er zomaar iets op zetten werkt vaak niet optimaal.
Je gedachtegang om nitraat naar beneden te krijgen via je afschuimer is wel een goede, immers welke zooi er afgeschuimd wordt, wordt niet meer omgezet naar nitraat.
PS.
Wel gave honden in je foto!
Denkfout.Wat tegenstrijdige berichten, maar ik mis ook een belangrijk onderdeel in dit verhaal; je tank voorzien van voldoende zuurstof, welke weer in verhouding staat met Ph waarde.
OkéDenkfout.
Beluchten leidt tot uitdrijven van CO2, en dát is van invloed op de pH.
Doe je dit in een gesloten onderkast, recirculeert de (CO2-rijke) lucht en helpt het niet veel.
Hetzelfde geldt omgekeerd natuurlijk ook voor O2 inbreng (geen invloed op pH-waarde trouwens).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.