Sander sch
Senior Forumlid
Ikzelf heb ook altijd bijzonder veel geïnvesteerd in het geluidsniveau van mijn bak die midden in de woonkamer staat en ook veel irritaties gaf in huis. Vooral ‘s avonds rustig op de bank en rond het gebrom op de achtergrond…
RE opvoerpomp en skimmer gekocht, jaren gedraaid met veel te lichte Tunze’s en uiteindelijk alsnog een gat in de muur gekapt en de ganse sump naar buiten verhuisd.
Na lang twijfelen een aangeboden set Maxspect 350 overgenomen om toch wat te doen aan de beperkte stroming. Voor mijn gevoel waren deze niet in orde en heb ik de verkoper meteen gevraagd deze terug te nemen. Zeker omdat de ene nog meer een jagend geluid maakte dan de andere.
Dus de vergelijking is wellicht moeilijk, maar na nog een jaar twijfels toch in overleg met mijn LFS online 2 Reefwaves gekocht bij CFS. Zo kon ik ze bij ontevredenheid op basis van de wetgeving rond online verkoop zonder meer terugsturen. (Mss een goede tip voor je)
Maar tot grote opluchting ben ik zeer tevreden over deze pompen! Ik hoor ze heel stilletjes als ze optrekken tot boven de 60%, maar zij zijn ook het enige aan mijn bak wat iets van geluid maakt.
Daarom wel beter de 45 dan 25 misschien, maar in mijn ervaring niet over twijfelen.
Ik ben heel tevreden met de pompen. Erg duur, maar voor mij zijn ze het waard geweest.![]()
Ontzettend herkenbaar verhaal. Zelf heb ik heel lang met het idee gespeeld om mijn systeem in de inpandige garage te plaatsen en hiermee een inbouwbak achter de muur tussen de garage en woonkamer te creëren. echter toch van dit idee afgezien en een flinke bak in de woonkamer geplaatst. Inderdad vooorzien van RE opvoerpomp en RE afschuimer. De opvoerpomp is geweldig stil. Echter de afschuimer maakt het meeste geluid van mijn hele systeem. Het betreft een supermarine 200 met een RDX pomp. ik twijfel hier ook over om hem te vervangen voor een mini 200. Puur en alleen vanwege het geluid dat hij produceer.
inmiddels heb ik zojuist het complete programma van mijn gyre xf350 omgegooid. Hierdoor komt hij overdag niet meer boven de 50% en heb ik de programma’s zo ingesteld dat er minder de motors minder vaak op en af spoelen. het op en af spoelen veroorzaken ook veel ergernis omdat elke stand net een andere toonhoogte/frequentie lijkt te hebben.
Misschien dat ik na je relaas over de reefwave 45 toch ook overga tot aanschaf van deze pompen. dank
.