Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vissen uit Zuid-Australië

Schitterend! Hoe is het met je Aracana? En waarom 'redelijk' en niet goed?
 
Schitterend! Hoe is het met je Aracana? En waarom 'redelijk' en niet goed?
Aracana gaan prima! Tanne mijn hele mooie wierenbestand is weg moet nu weer ff langs de Oosterschelde om weer wat te verzamelen.
 
Aracana gaan prima! Tanne mijn hele mooie wierenbestand is weg moet nu weer ff langs de Oosterschelde om weer wat te verzamelen.
Mooi dat het goed met hem gaat. Zo'n tripje is altijd leuk om te doen. Meteen een plons vers water mee?
 
Ik heb een vat van 1000liter in de schuur, deze wordt regelmatig aangevuld door Ed.
 
Gave bak!!
Ik weet dat aquaja een bak heeft gemaakt voor de jong met thermo glas
Misschien een ideetje? Dan heb je geen condenswater meer
 
Ik zit in een lastig pakket, de kamer gaat hier op de schop, en ik zit met deze vissen waar ik goed tehuis voor zoekt, na de renovatie van de woonkamer komt de bak ook niet meer terug, er komt een kleinere bak, en dat kan ik deze vissen niet aan doen.

Dus bij deze peil ik of er interesse is voor deze vissen, eventueel met de bak erbij.

Laat maar wat horen of je geïnteresseerd ben.
 
Wat komt er voor terug? Heb je De Jong Marinelife al gepolst? Misschien iets voor hun kwekerij?
 
Wat komt er voor terug? Heb je De Jong Marinelife al gepolst? Misschien iets voor hun kwekerij?
Is misschien wel het beste optie, ik had het al met Arie (aqua-compleet )erover gehad om ze bij de Jong te brengen, mits ze goed verzorgd worden.

Er komt een bak terug rond de 400 liter, met hoofdzakelijk LPS koralen, en symbiose dieren zoals bv grondel/garnaal, kleine vissen (Gamma deJongi, Discordipinna griessingeri,enz.)
 
Jammer dat je stopt met je bijzondere bak. Niet bang voor een nieuwe huid irritatie?
 
Jammer dat je stopt met je bijzondere bak. Niet bang voor een nieuwe huid irritatie?
Hoi Mark, Ik waag het erop! probeer zo min mogelijk in contact te komen met koralen, dus handschoenen gebruiken en niet een keer vergeten.
 
Is misschien wel het beste optie, ik had het al met Arie (aqua-compleet )erover gehad om ze bij de Jong te brengen, mits ze goed verzorgd worden.

Er komt een bak terug rond de 400 liter, met hoofdzakelijk LPS koralen, en symbiose dieren zoals bv grondel/garnaal, kleine vissen (Gamma deJongi, Discordipinna griessingeri,enz.)
Jou kennende komt er iets moois voor terug. Het zou mooi zijn als jouw vissen voor het kweekproject gebruikt kunnen worden. Denk je dat je de Discordipinna terug ziet in 400 liter?
 
Hoi Mark, Ik waag het erop! probeer zo min mogelijk in contact te komen met koralen, dus handschoenen gebruiken en niet een keer vergeten.
Koralen tang helpt er ook bij om af en toe een koraal te verplaatsen of recht te zetten. Hopelijk niet weer last
 
Zo ff naar de dierenzaak in Spijkenisse geweest, en staat momenteel mijn oude bak met de visbezetting waar ik heel trots op was, gelijk ff een paar foto's gemaakt.
 

Bijlagen

  • IMG_20230810_182225.jpg
    IMG_20230810_182225.jpg
    146,4 KB · Weergaven: 76
  • IMG_20230810_182228.jpg
    IMG_20230810_182228.jpg
    129,8 KB · Weergaven: 74
  • IMG_20230810_182231.jpg
    IMG_20230810_182231.jpg
    116 KB · Weergaven: 73
  • IMG_20230810_182235.jpg
    IMG_20230810_182235.jpg
    99,5 KB · Weergaven: 73
  • IMG_20230810_182310.jpg
    IMG_20230810_182310.jpg
    107,7 KB · Weergaven: 72
  • IMG_20230810_182319.jpg
    IMG_20230810_182319.jpg
    124,9 KB · Weergaven: 73
  • IMG_20230810_182324.jpg
    IMG_20230810_182324.jpg
    92,7 KB · Weergaven: 73
Wauw die chelmonops curiosus zijn zo gaaf he!!! 😍 Zijn deze makkelijker te houden als de rostratus ofniet ?
Eigenlijk hetzelfde in het begin heel lastig, moeten wennen aan vervangend voer in de natuur eten ze hoofdzakelijk wormachtige.

Dus in het begin rode muggelarven, tubifex, en langzaam overwennen naar mysis, artemia, en ook naar levende voergarnalen.

Deze soorten is vrijwel niet meer aan te komen, en je moet ze toch liefst onder de 20 graden houden.

Hier in deze bak zit een stel, en heeft al 2 keer eieren afgezet.
 
Bovenaan