Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vissen uit Zuid-Australië

OP
JANSCH

JANSCH

Senior Forumlid
Qua gedrag zou ik denken dat moet kunnen, het zijn langzame eters zoals alle koffervissen en eten hoodzakelijk garnalen, en dan denk ik aan de echte diepzee soort Rhizotrochus spec. deze zijn wat makkelijker te voeren, het is wel iets om te overwegen om uit te proberen.
Maar in mijn bak zitten ook nog 3 grote Chelmonops curiosus deze vertrouw ik wel wat minder bij grof poliepig koraal.

Tanne

Tanne
Rhizo en pincetvissen? Ik denk dat dat wel meevalt. Alleen de verkrijgbaarheid... Heb je wel zoiets geprobeerd? En een groepje ventralis?

OP
JANSCH

JANSCH

Senior Forumlid
Ik zat te kijken naar Chaetodon marleya een koraalvlinder uit Zuid-Afrika zijn momenteel op voorraad maar de prijs is erg pittig, ventralis zou ik ook nog kunnen proberen, maar eerst staat er een verhuizing in de planning, en daarna ga we ff kijken wat de mogelijkheden zijn, en of het allemaal te verkrijgen is.

Tanne

Tanne
Marleyi is inderdaad kostbaar. Ik vermoed dat de tinkeri ook zo koud kan. Mooier en betaalbaarder.
Succes met verhuizen. Blijf je wel in dezelfde woonplaats?

OP
JANSCH

JANSCH

Senior Forumlid
Marleyi is inderdaad kostbaar. Ik vermoed dat de tinkeri ook zo koud kan. Mooier en betaalbaarder.
Succes met verhuizen. Blijf je wel in dezelfde woonplaats?
Ik ga naar Spijkenisse!

OP
JANSCH

JANSCH

Senior Forumlid
Komen allerlei wieren uit de stenen groeien.P1010552.jpg

Tanne

Tanne
Wellicht zeesla (Ulva) waarvan je via Mysis sporen hebt gekregen? Heb je geen grazers in je bak? Eigenlijk is dit wel mooi vind ik.

OP
JANSCH

JANSCH

Senior Forumlid
Zou Makkelijk kunnen dat het met levende mysis is meegekomen, grazers heb ik niet, maar een beetje wieren misstaat ook niet.

mobifix

Pas 40 jaar zoutig bezig
Kijk goed nieuws en dat met deze temperaturen knap hoor !! En super dat je winkelier erzo bij betrokken is 🤜🏼

Tanne

Tanne
Gefeliciteerd met je succesvolle verhuizing! Fijn te lezen dat alles goed gegaan is. Verbaast me niks met Arie's hulp en jouw kennis :)

MvB

ZeewaterForum gebruiker
Mooie bak met mooie bewoners!

Bovenaan