Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

vijlvis ervaring ??

Deze eet geen glasanemonen, maar eet verder bijna alles.
Bij mij was hij reefsafe, kan goed springen, sprong bij mij over een rand van 15 cm de bak uit :( erg jammer, ik vond het een leuke vis

De vijlvis absoluut niet reefsave! Ik heb er enkele jaren geleden zelf ook een gehad,en nam binnen de kortste keren mijn zeeëgel te pakken:( Ook de lagere dieren heeft lekker van kunnen snoepen. Als ik jouw was? Begin er niet aan. En laat ze lekker zitten.

Wij hebben een Acreichthys tomentosus(Zeegras - vijlvis) die dus wel
glasanemonen eet. En voor de rest ook alles met rust laat, hij is nu uit logeren bij mijn schoonvader.

Maar ik heb toevalig mazzel, maar er zijn ook mensen die andere ervaringen hebben met deze.

Hallo Glenn,

Hebben ook een, Zeegras-vijlvis en deze heeft in een zeer korte tijd alle glasanemonen (55/60 stuks) opgevreten, dus heeft nu zn werk gedaan alleen heeft t nu voorzien op onze Trachypylia (staat nu dus afgeschermd)
Wil em uitvangen en gratis wegdoen, maar krijg em niet uitgevangen, maar zeker een nuttig diertje eet ook goed met de rest mee.

groetjes Joyce

Ik heb hem nu 8 maanden bij mij is hij reefsafe, eet ook met de pot mee
Ik heb best veel buttons maar daar kijkt hij niet naar om
En er is geen glasanemoon meer tebekennen,en ik had er vrij veel

Ik voer wel elke dag artemia en mysiss en droogvoer

Wij hebben er in totaal 3 gehad. 1 in de 1.000 liter bak en die was heel braaf:biggrin: Maar we hadden er ook 2 in deze bak,maar die vonden de duncanopsammia wel lekker,dus die mochten niet blijven.Ik denk dat het is zoals met zoveel vissen; bij de een gaat het wel goed en bij de ander niet.
Het zijn wel hele leuke vissen.

een prachtig visje.Ik heb de "gewone " versie. Bij mij eet hij wel buttons, gelukkig heb ik er teveel...;)

groetjes
Kris

Let wel op met stromingspompen!
Deze vis is geen sterke zwemmer en kan zo vast komen te zitten tegen een stromingspomp en overleefd dit niet lang.

Helaas is dit mijn ervaring, maar verder een mooie rustige, iets verlegen vis.

Groet.

Erik

is heel leuke vis en rustig, schrikt van niets en eet alles mee, droogvoer, diepvries en zelfs spiering speel ie binnen, kortom alleseter

Bijlagen

• DSC_05531.jpg
    DSC_05531.jpg
    265,1 KB · Weergaven: 11
nog vergeten bijschrijven, worden wel serieuze loebassen hoor, deze van ons is al een goede 18 cm groot op ongeveer 10 maanden

Back
Bovenaan