Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Vierkant aquarium, project nummer 3 :)

Vandaag weer lekker wezen "shoppen".

Ben thuisgekomen met:

3 x chromis
3 x tuka
2 x krabbenoog gobie
5 x strombus slak

Ook een mooi stuk lichtroze plaat montipora heb ik meegenomen, m'n vriendin werd er verliefd op :D

En ook nog 2 nieuwe HQI lampen, de aquamedic 16.000 uitvoering, morgen is kijken of ik dan eindelijk de gelige kleur voor goed uit m'n bak kwijt kan raken :)

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    109,2 KB · Weergaven: 14
  • 2.jpg
    2.jpg
    137,8 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:
Hoi Ronald, ik hoop dat je geen miskoop gedaan hebt met die 16.000kelvin.
je had er beter twee blauwe T5 bij geplaatst. Je gaat een hoop licht verliezen en daar door zullen je koralen niet meer gaan groeien onder dat blauwe licht. Ik hoop dat ik mis zit, maar uit ervaring weet ik dat er niet veel groeit onder blauwe HOI lampen. Gr. Erik.

Bas Arentz zei:
prachtige vissen! ben je nog van plan indien deze het goed gaan doen er een paar bij te zetten?
Als ze het goed maken zullen er denk ik nog wel wat anthias soorten bij komen.
Weet dat dit niet de slimste soort is om mee te beginnen maar wil het toch proberen. Ze eten in ieder geval al goed :)

De tuka's eten ondertussen goed mee.

Zelfs artemia gaat er al in, ben er erg blij mee.

Overigens heb ik gisteren wel een doseerpomp gekocht en ga dit weekend iets bedenken zodat er de gehele dag (of in ieder geval als het licht aan is) er geleidelijk voer de bak in komt.

mooi zo:goed: ben blij voor je dat het goed gaat met de Tuka's hopen dat je er heeeeel lang plezier van zult hebben;)

maarre ben eignlijk wel benieuwd naar een paar mooie foto's van je bak:D

Ik dacht juist dat voornamelijk blauw licht opgepakt wordt door de koralen (maar ook ik kan ernaast zitten).
De hoeveelheid blauw valt me trouwens reuze mee, de 14k hqi die ik heb geeft mele malen blauwer licht dan deze nieuwe 2 die 16k zijn (en die 14k is ook pas 2 weken oud).

Zie hier op de foto, de foto is van de waterspiegel want een foto van licht maken ziet er niet uit.

Je ziet dus 4x t5 aqua science duo
1 x hqi 150 watt 14k (aqua connect 14000 plus)
2 x hqi 150 watt 16k (aqua medic aqualine 16000)
Vind het zelf wel appart dat dus 16k witter is als de 14k

Erik's Reef zei:
Hoi Ronald, ik hoop dat je geen miskoop gedaan hebt met die 16.000kelvin.
je had er beter twee blauwe T5 bij geplaatst. Je gaat een hoop licht verliezen en daar door zullen je koralen niet meer gaan groeien onder dat blauwe licht. Ik hoop dat ik mis zit, maar uit ervaring weet ik dat er niet veel groeit onder blauwe HOI lampen. Gr. Erik.

Bijlagen

• licht.jpg
    licht.jpg
    168,4 KB · Weergaven: 12
En de waterwaardes van vandaag:

KH: 6
PH: 8,0
NH4: 0
NO2: 0
CU: 0
NO3: 1
PO4: 0
CA: 460
MG: 1040

De KH moet ik denk ik toch maar proberen te gaan verhogen.
De MG zou ook ietsje hoger mogen..

Ik ben m'n MG nu aan het verhogen met tropic marin Bio magnesium.

Ondertussen nog een 3 leuke aankopen gedaan...

Bijlagen

• 3.jpg
    3.jpg
    180,7 KB · Weergaven: 24
  • 2.jpg
    2.jpg
    232,3 KB · Weergaven: 23
  • 1.jpg
    1.jpg
    165 KB · Weergaven: 19
bull zei:
:eek: prachtige stukkies weer ronnie :goed:..
Dankje Bull,

Hier weer even een overzicht fototje..

Ik ben overigens zwaar aan het overwegen om de verlichting aan te passen.
Ik zit te denken aan 3 x 54 watt t5, dan 2 x 150watt hqi en dan weer 3 x54 watt t5.

Bijlagen

• 5.jpg
    5.jpg
    265,4 KB · Weergaven: 94
Nou, de verlichting is omgegooid, is nu in totaal 4x 54 watt t5 geworden en 2xhqi 150 watt. Ben er zeer tevreden over, even afwachten hoe de dieren erop reageeren..

Tevens wat mooie roze oortjes erbij :)

Bijlagen

• roze.jpg
    roze.jpg
    147,3 KB · Weergaven: 15
Heel mooi aquarium :goed:

Heb zelf ook een MCE600 op een klein bakje staan maar wist niet dat hij hiertoe in staat was.

benzer zei:
Heel mooi aquarium :goed:

Heb zelf ook een MCE600 op een klein bakje staan maar wist niet dat hij hiertoe in staat was.
Ja, hij doet het schitterend, 2 x in de week een volle bak...

Wat versta jij onder een klein bakje?

80 x 40 x 50, heel wat kleiner dus :)

Ben je nog van plan een tweede MCE600 in de bak te hangen?

Ronald81 zei:
Ja, hij doet het schitterend, 2 x in de week een volle bak...

Wat versta jij onder een klein bakje?

Hey een stadsgenoot!

Erg leuke bak Ronald, vooral je inrichting van het steen vind ik mooi, erg veel ruimte voor koralen en goede dieptewerking. Nu ik dit dagboek gevonden heb blijf ik het volgen.

Marc.

benzer zei:
80 x 40 x 50, heel wat kleiner dus :)

Ben je nog van plan een tweede MCE600 in de bak te hangen?
Voorlopig nog niet, alles lijkt goed te gaan dus wacht daar nog even mee.

Wel ben ik bezig met een flowbox om te kijken om er toch een sump(je) onder te zetten, hopelijk is deze morgen binnen en gaan we in de winkel testen hoe of wat.

Tevens heb ik vandaag een testset van een ander merk gehaald voor m'n MG en calcium, dit omdat mijn MG laag bleef en ik wel bufferde maar deze niet omhoog kwam, en wat blijkt, de JBL test set geeft nog steeds 1040 aan en de testset van tropic marin geeft 1380 aan.

Back
Bovenaan