Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Top 3 beste zeeaquarium winkel Nederland

Laatst heb ik een rondje Nederland gedaan om folders af te geven voor mijn aquariumpolis.
Kan zeggen dat er geen beste zaak is. Ze hebben allemaal hun eigen ding. Er is wel verschil tussen winkels die zout erbij doen en 100 % zoutwinkels. Van de 100 % zoutwinkels kan je een groter aanbod verwachten. Maar voor de rest ,.. het ligt er maar net aan wat je wilt. Neem De Rifwachter een zaak die zeker de moeite waard is om te bezoeken als je wat meer wilt dan alleen vissen en koralen. Het pand is de moeite waard en je kan je vrouw of kinderen in een restaurant kwijt. Winkelen om de hoek kan ook. Is deze zaak daardoor beter dan b.v. Dabrowski ? Ik denk het niet, wel anders. Het is maar net wat je wilt. Zoek je met spoed onderdelen van Tunze dan maak je de grootste kans dat Coenen in Best deze heeft liggen. Zoek je wat meer aparte sps en lps dan is Dabrowski en Reefcorner een prima keuze. Bij de laatste kan je na het bezoek een lekker Belgisch biertje drinken op het terras van de buren:). Hier in Rosmalen zit een zaak die een relatief klein aanbod zee heeft, maar wanneer ik een bepaalde vis zoek en de groothandel heeft hem op voorraad dan zwemt hij binnen een paar dagen in mijn bak. Voor mij een top zaak. Als ik geen zin heb om naar een winkel te rijden dan bel ik Martijn van Reefcenter en hij komt de bestelling brengen. Ook top. Kan zo nog wel even doorgaan.
Kortom de beste zaak is voor iedereen anders.

Ik vind het jammer dat elk topic dat aangemaakt word met een vraag ALTIJD weer onderuit word gehaald door mensen die hun mening willen delen die totaal niets met de vraag van het topic te maken hebben :(

Top 3 beste zeeaquarium winkel Nederland

Het lijkt mij eens leuk om
de mening van andere forumlezers te krijgen betreffende de verschillende aquariumzaken die er in Nederland zijn.
(Kijkend naar: voorraad, prijs, service). Ik kom zelf uit Tilburg (noord brabant).

Geef a.u.b. gewoon response op de vraag en blijf on topic. Ik (en denk/hoop vele anderen) zit(ten) niet te wachten op wat mensen vinden van het topic.

Ikzelf ben ook erg tevreden over een (helaas niet sponsor van dit forum) winkel in Hasselt.
Goede service / prijs met een mooi aanbod vissen, koralen en derg.
Reef-Corner vind ik ook een hele mooie winkel met goede service en een heel goed aanbod.
CFS heeft een super aanbod vissen.

Na positieve berichten in dit topic over Aquaasan-corals ben ik zeker van plan om hier binnenkort een keer te gaan kijken.

Hoop dat er vanaf nu weer (eigen) meningen worden gegeven over het onderwerp en het niet weer geen eeuwige discussie word over wat iemand vind over het onderwerp :(

groet, Richard

Laatst heb ik een rondje Nederland gedaan om folders af te geven voor mijn aquariumpolis.
Kan zeggen dat er geen beste zaak is. Ze hebben allemaal hun eigen ding. Er is wel verschil tussen winkels die zout erbij doen en 100 % zoutwinkels. Van de 100 % zoutwinkels kan je een groter aanbod verwachten. Maar voor de rest ,.. het ligt er maar net aan wat je wilt. Neem De Rifwachter een zaak die zeker de moeite waard is om te bezoeken als je wat meer wilt dan alleen vissen en koralen. Het pand is de moeite waard en je kan je vrouw of kinderen in een restaurant kwijt. Winkelen om de hoek kan ook. Is deze zaak daardoor beter dan b.v. Dabrowski ? Ik denk het niet, wel anders. Het is maar net wat je wilt. Zoek je met spoed onderdelen van Tunze dan maak je de grootste kans dat Coenen in Best deze heeft liggen. Zoek je wat meer aparte sps en lps dan is Dabrowski en Reefcorner een prima keuze. Bij de laatste kan je na het bezoek een lekker Belgisch biertje drinken op het terras van de buren:). Hier in Rosmalen zit een zaak die een relatief klein aanbod zee heeft, maar wanneer ik een bepaalde vis zoek en de groothandel heeft hem op voorraad dan zwemt hij binnen een paar dagen in mijn bak. Voor mij een top zaak. Als ik geen zin heb om naar een winkel te rijden dan bel ik Martijn van Reefcenter en hij komt de bestelling brengen. Ook top. Kan zo nog wel even doorgaan.
Kortom de beste zaak is voor iedereen anders.

Helemaal mee eens. Daarnaast vind ik ook dat als je ranglijstjes wil maken je alle aquariumzaken bezocht moet hebben om tot een objectief oordeel te komen (zeker als je, zoals Eelcoh stelt het leerzaam wil laten zijn voor mensen die nog niet zo lang in de hobby meelopen). Je kan wel zeggen dat winkel X nr. 1 voor jou is maar als je nooit bij winkel Y bent geweest kan je dat dus eigenlijk niet zeggen.
Ik ben nog nooit bij Brouwers in Roosendaal geweest en kan hem dus niet in mijn favorietenlijstje zetten maar wie weet is dat wel een ontzettende topzaak?
Ik ben 1x bij Dabrowski geweest (in de oude winkel) en vond het zwaar tegenvallen qua aanbod, service en prijs en zal hem dus niet in mijn favorietenlijstje zetten maar bovenstaande reacties geven anders aan... Misschien ben ik op een verkeerd moment gekomen?

Groet,

Marcel

Waarom wordt er geen poll aangemaakt met alle sponsoren? Zodat iedereen zijn favoriet aan kan geven en daaronder de specifieke pluspunten van de betreffende winkel.

Een ranglijst heeft mijns inziens pas zin als er veel reacties zijn.
Pas dan kunnen er enigszins conclusies aan verbonden worden.

Ik heb al heel aantal winkels bezocht en mij toppers zijn (in willekeurige volgorde):
Aquaasan
Dabrowski
De Pijp
Niet-sponsor in de regio.

Elk heeft zijn sterke punten op basis van assortiment en prijs.
Maar belangrijkste is voor mij goede service en ongedwongen sfeer.

Mijn Toppers,

1) Dabrowski Nijmegen -de koffie staat altijd klaar-
2) Tropical Marine Fish -de koffie staat klaar, je kan nog kiezen ook koffie/thee/limonade/water.

3) Ocean en Lake - Zelfbediening van koffie (maar staat wel klaar)

Had het in mijn reactie een paar berichten terug ook al neergezet. Je kan alleen een persoonlijke toplijst geven als je structureel een aantal malen bij de winkels binnenloopt. Dan kun je ze beoordelen op hun consistentie. Ik ben ook wel eens eenmalig bij andere winkels binnen geweest, zat ook best wat leuks bij, maar omdat ik er maar 1 maal ben geweest heb ik ze niet in mijn top lijst gezet.

Was trouwers nog een andere topper vergeten in mijn lijst. Omdat ik in de middle of No-Zeewateraquariumland woon bestel ik mijn hardware, voer, filtermedia, toevoegingen enz enz altijd bij de Stunning Corals webwinkel. Al heel heel veel besteld en altijd goed afgehandeld, veel op voorraad(opvoorraad te zien op de website) en indien niet op voorraad toch altijd snel geleverd. topjes

Hoi.

Moet toch even wat kwijt.

Een beginner zal sneller een winkel goed vinden dan iemand met jaren ervaring.
Een beginner zal, dat wat een winkelier hem verteld als goede/juiste informatie waarderen, als de winkelier het verhaal maar in een mooi jasje stopt.
Kunst van het verkopen zal ik het maar noemen, en geloof me er zijn winkeliers die echt niet weten waar ze het over hebben.

Denk ook hoe meer ervaring je opdoet, hoe meer aquariumwinkels er af gaan vallen.

Dus of een winkel goed of slecht is...............denk niet dat je dat kan zien aan voorraad, prijs of service of hoe mooi het gebouw is.............of omdat er koffie is.

groetjes
twan

Vroeger was bleu ring en seven seas 1 van me top winkels..aquaasan heeft het overtroffen met zijn winkel nu, voor mij puur hij van alles heb! ik vraag het en hij heb het in huis elke keer zeg ik je heb ook alles..

Als je goed kijk heeft die meer dan je denkt en aparte dingetjes..Het is nog eens heel dicht bij huis..:)

Als ik in een winkel komt die duur is en vaak nog 2 keer zo duur is die winkel voor mij al klaar al zal ik er als ik in de buurt kom toch ff koeke!!

ferry tale! en verloop! zijn de winkels waar ik ook graag kom! ;)

sorry vergeet ik reef center met zijn altijd snelle bestelling;)

Laatst bewerkt:
tja hoe kun je nu een ranglijst maken als nietsponsors niet genoemd mogen worden en een slechte sponsor ook niet genoemd mag worden, omdat het risico bestaat dat de sponsors mee lezen en hierdoor een reden zouden kunnen krijgen om de sponsering te stoppen, ongeacht of deze niet in de lijst voorkomt of als" minder goed "wordt ervaren.

Hoi.

Moet toch even wat kwijt.

Een beginner zal sneller een winkel goed vinden dan iemand met jaren ervaring.
Een beginner zal, dat wat een winkelier hem verteld als goede/juiste informatie waarderen, als de winkelier het verhaal maar in een mooi jasje stopt.
Kunst van het verkopen zal ik het maar noemen, en geloof me er zijn winkeliers die echt niet weten waar ze het over hebben.

Denk ook hoe meer ervaring je opdoet, hoe meer aquariumwinkels er af gaan vallen.

Dus of een winkel goed of slecht is...............denk niet dat je dat kan zien aan voorraad, prijs of service of hoe mooi het gebouw is.............of omdat er koffie is.

groetjes
twan

Twan, helemaal mee eens!

Negatief of niet, maar als je echt de beste winkels wilt vinden, zal je 1 persoon met een lijst aan vragen, naar alle sponsoren moeten sturen.
Zodat alle winkels op de zelfde manier beoordeeld worden.
En dan nog is het maar een moment opname.
Want heeft een winkelier last van flap, of een vis met wat stipjes, zal deze dus al niet meer op nummer 1 komen.
Terwijl het er normaal altijd super uitziet. :confused:
Koffie en thee, vind ik in de loop der jaren heel gewoon geworden. (als je ergens lang bent, en veel praat, krijg je wel een droge strot)
Als er iemand bij mij thuis is, laat ik diegene ook niet verdrogen. (tenzij we te enthousiast over de bak staan te praten, en ik het helemaal vergeet. :o)

Mijn vaste winkelier heeft zelfs coca cola voor mij!
Maar daar kom ik niet voor.
Ze hebben me helemaal begeleid, toen ik nieuw was in deze wereld.
Hebben een schat aan kennis, en zijn bereid alles met je te delen, als je maar luistert!

Als er iets stuk gaat, hebben ze het bijna altijd wel op voorraad, en anders geven ze me vervanging mee.
Inmiddels hebben we een band opgebouwd, die verder gaat als alleen de zeewater hobby.
Als we een week niet geweest zijn, beginnen ze zich al zorgen te maken.
(niet dat we elke week wat kopen......., als we maar komen voor de gezelligheid :))

Is dit dan de ultieme zeewater winkel?
Nee!
Ja, voor mij wel, :biggrin: maar niet voor iedereen, en dat is maar goed ook, anders zouden jullie daar ook met zijn allen komen, en is er geen zit plek meer voor mij! :rolleyes:

nu een paar keer geweest bij aquaasan daarvoor ook bij andere zaken geweest maar moet toch zeggen dat aquaasan bij mij op nr 1 staat.
Alles staat er goed verzorgd bij en ook de benodigde kennis is er aanwezig. Dus mocht je eens in de buurt zijn wil ik zeker aquaasan aanraden

iedereen prijst ze winkel die hem het beste ligt.
voor de mensen uit utreg! is dat natuurlijk

DIEBO!

voor iemand die in het oosten is het dabrowski

voor iemand in gouda is dat aqua verloop

en in het zuiden reef center.

en zo ga je maar door.

ieder ze ding!

nu een paar keer geweest bij aquaasan daarvoor ook bij andere zaken geweest maar moet toch zeggen dat aquaasan bij mij op nr 1 staat.
Alles staat er goed verzorgd bij en ook de benodigde kennis is er aanwezig. Dus mocht je eens in de buurt zijn wil ik zeker aquaasan aanraden

Nadeel, als je koraal koop moet je goed nakijken of er geen glasanemonen op zitten.

Nadeel, als je koraal koop moet je goed nakijken of er geen glasanemonen op zitten.

Dat geldt voor alle zaken waar je koralen koopt. Alsmede bij koralen die je van particulieren betrekt.

persoonlijk ga ik graag naar brouwers (rosendaal)
en als verloop een mooie axtie heeft gaan we daar heen.

en een andere winkel waar ik denk iets moois te kunnen halen, daar moet ik toch wel in de buurt voor zijn
ga niet het hel land door rijden. (ben zuunig en mn mazda rijd niet op lucht:biggrin:)

aqua compleet is ook een leuke winkel
en wesdijk vind ik gewoon ruk, ben daar slecht geholpen toen we daar alles kochten:mad:

en CFS breda vind ik niks aan. vind dat te veel op een productie lijken, lijk wel een boederij.

Het is maar net wat je eerste indruk is, vooral bij beginners. Wordt je snel geholpen en goed te woord gestaan dan is die winkel al snel "de beste". En als ik lees dat er door beginners over goede prijzen wordt gesproken, sorry, maar je kunt pas echt een mening vormen als je in meerdere winkels bent geweest en diverse vissen en koralen met elkaar hebt vergeleken want voor de rest van de producten daar zitten nauwelijks verschillen in.

Overigens ik heb wat winkelnamen in dit topic voorbij zien komen waarvan eigenlijk de prijzen van de dieren eens op het forum gepubliceerd moeten worden...kijken of dan de prijzen nog zo goed bevonden worden... :rolleyes:

Wat naar mijn mening een winkel goed maakt is de service na de koop. Als ik een vis koop (lees:vis), en die is na een-twee dagen dood, dan moet daar een goede schikking getroffen worden door de winkelier. En dan heb ik het niet over 20% korting op een nieuwe aankoop, nee gewoon vervanging. En als ik een technisch apparaat koop en daar is wat mis mee binnen de garantie, dan moet dat gelijk, zonder moeite en goed opgelost kunnen worden. Dat maakt in mijn ogen een winkel goed.

En als het gaat om een onlineshop, dan vindt ik de communicatie, zorg voor het pakket, snelle levering en zoals eerder aangehaald "service na de koop" belangrijk.

Ik ben ook heel blij met Aquaasan in de buurt.
Enorm aanbod, zeker kwa steenkoralen en alles staat er altijd prachtig bij. Leuke stekkies en altijd wel iets aparts.
Ik had eens pech met een Red sea test en ik kreeg van Sander direkt mijn geld terug.
Behalve zijn haar, dat soms nog wel wat in de war zit, heeft ie alles altijd tip top in orde :p

Ik was heel tevreden met een zaak (eigenlijk een schuur) in Kerkdriel.
Eerlijk, behulpzaam en goede prijzen/garanties/kortingen (zonder erom te vragen). Helaas stopte deze zaak plotseling.

Mvg,
Roy

Back
Bovenaan