D
Deleted member 29480
Guest
Als het een nieuw aquarium is kan tin ook van het glas komen wat voortkomt uit het productieproces.
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Dan heeft iedereen met een nieuwe bak dus problemen met tin?Als het een nieuw aquarium is kan tin ook van het glas komen wat voortkomt uit het productieproces.
Elke montipora, Montipora forest fire, Montipora confusa zijn kapot gegaan.Eigenlijk weet je helemaal niets want je weet ook niet in welke vorm tin voorkomt in je bak en welke waarde überhaupt gevaarlijk is. Hoe staat de bak erbij? Problemen?
Ik heb ook CaribSea Life Rock en géén verhoogd tin (inmiddels 3 testen verder sinds de opstart in september)Had het hier ook verhoogde tin caribsea live rock 45kg eruit nieuw dood steen erin. Tijd laten draaien kleine waterwissel nieuwe test tin weg.
Dan heeft iedereen met een nieuwe bak dus problemen met tin?
Zitten we elkaar allemaal te papegaaien?
Pvc en glas worden altijd al gebruikt..
Heb ik inderdaad ook al gelezen als de aquarium bouwer de verkeerde kant aan de binnen kant zet dat je voor een periode verhoogde tin hebt.Bedankt voor je positieve bijdrage!
Dat alle producten altijd al gebruikt worden lijkt mij wetenschappelijk niet een hele betrouwbare uitleg en lijkt eerder op "papagaaien".
Bij de productie van veel soorten glas wordt tin gebruik en dat kan zeker achteraf in het water terecht komen. Dit is wel afhankelijk van het soort glas, welke kant van de glasplaat aan de binnenkant van het aquarium zit en mogelijk nog andere afhankelijkheden.
Je twijfelt nu of dit komt door de verhoogde tin waarde (althans dat neem ik aan), maar (en iemand moet mij maar corrigeren als ik het fout heb) volgens mij weet niemand exact wat tin doet en wanneer het schadelijk is en bij welke verhoogde waarde en zijn er aquarium waarin tin gemeten wordt die het gewoon goed doen zonder er nadelige gevolgen van te bemerken. Is het misschien mogelijk dat het kapot gaan van de koralen aan iets heel anders ligt zoals bijv een plaagdier? Veel montipora gaan bijv dood door naaktslakken die men niet ziet, totdat ze er eens op gewezen worden.Elke montipora, Montipora forest fire, Montipora confusa zijn kapot gegaan.
Meerdere acros die kapot gegaan zijn.
PO4 Max 0.02
NO3 Max 2.5
KH 8
Waardes nooit hierboven gegaan.
Blindelings Real Reef Rock vrij stellen van de oorzaak is zeker niet wetenschappelijk.Bedankt voor je positieve bijdrage!
Dat alle producten altijd al gebruikt worden lijkt mij wetenschappelijk niet een hele betrouwbare uitleg en lijkt eerder op "papagaaien".
Bij de productie van veel soorten glas wordt tin gebruik en dat kan zeker achteraf in het water terecht komen. Dit is wel afhankelijk van het soort glas, welke kant van de glasplaat aan de binnenkant van het aquarium zit en mogelijk nog andere afhankelijkheden.
Klopt, en daarna zijn er nog veel meer geweest die problemen hadden die voor de introductie van RRR niet voorkwamen.Hobbyisten die al jaren hier op het forum zitten weten misschien wat ik bedoel, zelf kan ik het niet zo snel terug vinden: maar jaren geleden zijn er 2 prachtige aquarium inhouden volledig gecrashed door Real Reef Rock kan ik me herinneren en 1 persoon heeft eens van alles laten testen en gedaan. Was dat niet jacodg o.a. die tegen echt grote problemen aanliep door het RRR?
Owja, idd! Dat lood weet ik nog. Kwam waarschijnlijk van de verf toch?jaco had een verhoogde lood en kobalt gehalte van RRR.
Ik onderstreep dit bericht.het is misschien geen leuke beslissing, maar meer dan waarschijnlijk is jou RRR de bron van de verhoogde tin waardes... het nu vervangen lijkt idd de meest interessante oplossing, toch als je even kijkt op langere termijn...
en ineens ben je in een positie om uit te testten of het wel degelijk daar aan ligt.... aparte (oude) bak, RRR erin en stromingspompje erop... tin waardes checken, kijken wat er van komt...
dan kun je deze discussie (is trouwens niet de eerste keer dat RRR al dan niet als oorzaak word naar voor geschoven) misschien voorzien van een duidelijk antwoord.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.