Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Tim's RSM250

Zaterdag heb ik een nieuwe vis gekocht na lang zagen van mijn vrouw :-)
Ze wou perse een gele dokter dus ben ik maar naar de winkel gegaan en een mooie Zebrasoma Flavescens gekocht.

Hij is nog schuw maar ik veronderstel dat dit na een weekje wel beter zal zijn.

Vandaag ga ik drie anthiases kopen of pseudanthiassen ben niet zeker welke het nu juist zijn ik denk Pseudanthias squamipinnis.

Mijn nieuwe visjes in een feeding frenzy. :-)

PS heeft er iemand interesse om een paar tepel anemonen over te nemen ?

5 euro of een leuk stekje. Ze zijn ongeveer15 cm doorsnede en zeer mooi van kleur

Bijlagen

• P1030284.jpg
    P1030284.jpg
    162 KB · Weergaven: 31
  • P1030286.jpg
    P1030286.jpg
    174,4 KB · Weergaven: 10
  • P1030288.jpg
    P1030288.jpg
    152,6 KB · Weergaven: 10
  • P1030295.jpg
    P1030295.jpg
    72,9 KB · Weergaven: 12
  • P1030296.jpg
    P1030296.jpg
    110 KB · Weergaven: 10
een glas een beetje schuin in de bak plaatsen , en er een beetje voer in doen ;)

;)

Ziet er super uit na zo een korte periode! Veel succes!

Je hebt mooie koralen staan die ik ook wel wil hebben in mijn bak.

wat zijn de waterwaardes

Hey Tim,

Hartelijk bedankt voor het goede ontvangst en het mooie gorgoon stekje, altijd leuk om op een bak een gezicht te kunnen plakken.

Misschien inderdaad even handig als je je waardes post hier, en dan vooral Nitraat, fosfaat, calcium en kh... Zouden goed moeten staan want je voldoet in alle geval aan alle voorwaarden :)

Groet

Filip

Ben sinds eergisteren een vrouwtje van mijn pseudanthiassen kwijt :(

Ik had een schooltje van vier pseudanthias squamipinnis. Ik geef ze twee keer per dag eten een half blokje diepvries mysis en tegen de avond een half blokje diepvries artemia of terug een blokje mysis en om de drie dagen geef ik ook elos zooplankton.

Zou de vis dood zijn en zo ja van de honger ?

Of kunnen deze vissen zich soms lange tijd verstoppen ?

Ondertussen zijn de rode stukjes flap verdwenen maar in de plaats daarvan heb ik op twee weken tijd heel veel bruine alg gekregen en zijn de helft van mijn acro's kapot gegaan.

De andere helft hangt aan een zijden draadje.

Heb dus een plotse PH val gehad omdat mijn kalkreactor was stilgevallen.

PH gezakt naar amper 7.3 kh net geen 4 en calcium op 280.

Ben nu bezig bufftrace toe te voegen om al deze waarden terug op te drijven.
Dit blijkt goed te werken. nu hoop ik enkel dat mijn nog levende acro's het overleven en hopelijk hun kleur terugkrijgen.

Back
Bovenaan