Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Tilburgs zeeaquarium 1188 liter van Roelsil

Eén van de Lamarcks is nu aan het omkleuren naar "man". Op de foto is al goed te zien dat de bovenste zwarte streep niet meer doorloopt naar de staart (die is nu helemaal wit geworden) zijn onderste vinnen zijn zwart geworden en op zijn kop begint al een gele streep te vormen.

061.jpg

062.jpg

Mooie vissen zijn dat! Ik vind het maar appart dat die vissen zo even om kunnen wisselen van geslacht! Mede daarom is deze hobby zo mooi:cool:
Je aquarium mag er ook wezen!

Eergisteren hebben we de grasgroene lipvis uit het aquarium gehaald omdat hij de Halichoeres hortulanus steeds bleef opjagen, zodat hij telkens maar 20 sec. boven het zand uit bleef. Gisteren heeft de Halichoeres hortulanus zich de hele avond laten zien. Hier een paar foto's
064.jpg
063.jpg

Toch een mooie vis als ik hem hier zo op de foto zie ! topjes
En nog tevreden met de powercone ? een super afschuimer hè uitsteeekend
Groetjes Erik

Zaterdag weer wat gekocht. Een Cirrhitichthys Aureus (Koraalklimmer) en een mooi stukje Hersenkoraal.

Bijlagen

• 293.jpg
    293.jpg
    81,3 KB · Weergaven: 5
  • 292.jpg
    292.jpg
    83,8 KB · Weergaven: 5
  • 294.jpg
    294.jpg
    77,1 KB · Weergaven: 11
De Siganus Guttatus(goudvlek konijnvis) stond te koop en was in principe verkocht maar moest alleen nog gevangen worden. Gister had ik 'm eindelijk te pakken en dus meteen de nieuwe eigenaar gebeld. Die kon niet meteen komen en achteraf was dat maar goed.

De vis was erg gestrest na het vangen en de stress is 'm ook fataal geworden. Hij bleef de hele tijd ontzettend snel ademen en na een uurtje of twee stierf ie.:(
Erg vervelend en jammer van zo'n mooie en grote vis.
Om een idee van de grootte te krijgen, een foto van de vis in een Red Sea emmer. Hij was 25 à 26 cm.

Bijlagen

• konijnvis.jpg
    konijnvis.jpg
    148,6 KB · Weergaven: 21
Dat favia'tje heeft zijn beste tijd helaas gehad, tenzij je met gericht voeren in leven weet te houden. Zie er compleet verhongert en zooxanthel-loos uit.

Hey roel,

mag ik jou wat vragen?

Jij hebt een IBC tank toch?

Weet jij ongeveer wat het kost om op en neer te rijden en 800 liter bij ons af te gooien voor de grote bak, hij staat nu te draaien met leidingwater en azijn.
Anders ben ik straks een week met mijn osmose app. bezig en meer als een emmer zout kwijt.

Dat favia'tje heeft zijn beste tijd helaas gehad, tenzij je met gericht voeren in leven weet te houden. Zie er compleet verhongert en zooxanthel-loos uit.

Ik hoop niet dat je gelijk krijgt Michel. Het koraal maakt op mij geen slechte indruk. Maar ik heb met dit soort koralen nog niet veel ervaring.

gr.Roel

De T5 verlichting is ook weer wat verandert. Er hangen nu 2 blauwe gieseman lampen van 22.000K, een ATI purple plus en een AM deep blue boven.
En de kleuren bevallen zo erg goed, de vissen en koralen kleuren zo heel mooi.
Helaas is de kleur niet goed op de foto te krijgen.

gr.Roel

Hey roel,

mag ik jou wat vragen?

Jij hebt een IBC tank toch?

Weet jij ongeveer wat het kost om op en neer te rijden en 800 liter bij ons af te gooien voor de grote bak, hij staat nu te draaien met leidingwater en azijn.
Anders ben ik straks een week met mijn osmose app. bezig en meer als een emmer zout kwijt.

Hoi Jessica,

Ik heb inderdaad zo'n tank, deze staat in de garage met m'n voorraad verversing water.
Ik vind het geen probleem als iemand af en toe 50 liter of zo over wil nemen maar ik heb geen zin om voor iemand speciaal te gaan rijden voor water. Ik haal het water in losse vaten achter in m'n auto en moet het thuis weer overpompen in de tank. Ik kan de tank nl niet meenemen omdat ik die vol niet meer uit m'n auto kan halen. En ik ben alles bij elkaar ongeveer 5,5 uur bezig met op en neer rijden, pompen en thuis overpompen.
Als ik jou was zou ik eens informeren bij http://marviszeeaquaria.weebly.com/ . Zij zijn ook sponsor hier op het forum en verkopen ook Noordzee water.

gr.Roel

Ik hoop niet dat je gelijk krijgt Michel. Het koraal maakt op mij geen slechte indruk. Maar ik heb met dit soort koralen nog niet veel ervaring.

gr.Roel

Hoi Roel,
Ik gun het je wel, maar wanneer dit soort vlezige koralen dergelijke fluorkleuren laten zien dan zie je feitelijk niet meer dan het skelet (=wit) en wat pigmenten (in dit geval rozig).

Ik weet niet of een abonnement hebt op Ons zeeaquarium, maar in één van uitgaven staat een artikel met daarin een foto van een uitblekende Trachyphyllia. Dier gekocht bij ReefCorner, verkeerde toen nog in goede conditie, in mijn aquarium kregen prachige fluorkleuren de overhand, totdat ik doorkreeg dat hij feitelijk al zijn zoöxanthellen had uitgestoten... reden onbekend (dit is een natuurlijk verschijnsel en kan diverse oorzaken hebben). Gericht bijvoeren heeft niet mogen helpen en lukte uiteindelijk ook niet meer. Helaas.

Ik wens je veel sterkte met het stuk en hoop voor je dat hij weer (meer) kleur krijgt.

Hey Roel,

Ik dacht dat jij een losse tank op aanhanger had.

dank in ieder geval voor de tip en ik snap dat dat inderdaad onbegonnen werk is.

heb je misschien zin om eens langs te komen en mee te kijken voor een mooie scape?

De poetsvis is totaal niet bang voor de koraalduivel, vorige week was hij zelfs in zijn bek aan het poetsen, helaas had ik toen geen fototoestel bij de hand.
Kijk........
084.jpg
083.jpg
086.jpg
085.jpg

Back
Bovenaan