Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Tilburgs zeeaquarium 1188 liter van Roelsil

Ik zag dat je je water zelf gaat oppompen, met welke pomp en omvormer ( 12v-220v) doe je dit? Ik zou dit namelijk zelf ook willen proberen maar krijg steeds te horen dat de omvormers het niet lang uithouden.

mvg,
Tim

Ik gebruik een goedkope dompelpomp van VOS. Deze komt van van Cranenbroek en levert 5000 liter per uur. Maar als ie meer dan een meter boven het water uit moet pompen gaat het debiet wel veel omlaag. Verbruik is 250 watt.
De omvormer is van Maxgear, type max 201, 300 watt en komt van Broekhuizen.
Om de 1650 liter die we nu meegenomen hebben op te pompen hebben we bijna een uur nodig gehad. zonder problemen.
Wel laat ik de motor draaien zodat de accu niet leeggetrokken word.

gr.Roel
Ik zag dat je je water zelf gaat oppompen, met welke pomp en omvormer ( 12v-220v) doe je dit? Ik zou dit namelijk zelf ook willen proberen maar krijg steeds te horen dat de omvormers het niet lang uithouden.

mvg,
Tim

oei dat gaat er knappies uit zien.
lekkere ruime bak.

En vandaag zijn de bestelde schakelpanelen aangekomen.:) 3 Stuks met ieder 6 schakelbare kontaktdozen die weer elk belastbaar zijn tot 10 amp.

waar heb jij die vandaan??

foto op eerste pagina
onder de afschuimer

Behandel je het water eerst voordat je het in het aquarium doet?
En dan doel ik meer op filteren .... over kool of iets dergelijks.

Hey roel,

en wat ga je in de bak houden, behalve je dolfijntje? :biggrin:
Een gemengd rif of toch meer vis (keizers)

mvg Bas

Hey Roel,
Ziet er gelikt uit allemaal.
Waar heb je de steunen waar je de rolmotor mee hebt opgehangen vandaan gehaald?
Of zelf gemaakt mss?
Groetjes
Dominique

Weer een stapje verder, het aquarium is inmiddels ingericht. De stenen van het vorig aquarium erin en de vissen. Het zand hebben we maar niet overgedaan dat was te smerig.

Bijlagen

• 064.jpg
    064.jpg
    115,8 KB · Weergaven: 46
  • 064a.jpg
    064a.jpg
    101,1 KB · Weergaven: 33
  • 067.jpg
    067.jpg
    109,5 KB · Weergaven: 35
Wat een super mooi project, dit kan gewoon niet meer mis gaan.

Hé Roel,
Superinrichting, ik zou er nu al niks meer aan doen, behalve een frisse zandbodem. Maximaal 20 koralen en die volledig laten uitgroeien tot volwassen kolonies. Zeer veel zwemruimte trouwens op deze manier ...

Of ... denk jij hier anders over.
Moet echt eens tijd maken om langs te komen.

Houden zo, mooie grot-vorming, ziet er stukken beter uit dan een "muur" van steen en koraal :goed:
Meestal zie je de vissen dan tussen de stenen en het glas heen en weer zwemmen, nu zullen ze alle ruimtes kunnen benutten.

We zijn zelf ook wel tevreden over het resultaat en willen het zo laten.:).
Inderdaad veel zwemruimte en ook genoeg plaats om te schuilen vooe de vissen.
En wat de koralen betreft, dat is even aankijken waar de Keizers vanaf blijven. Het ziet ernaar uit dat de Druifjes en Hamertjes naar een andere bak moeten gaan verhuizen. De Narvarchus heeft er net iets teveel interesse voor.:rolleyes:

En je bent altijd welkom hier Michel.

Hallo Theo,

Die Keizers heb ik al, deze zaten al in de vorige bak. En we willen proberen toch een aantal koralen te houden bij de Keizers. Alleen gaan de koralen waar ze te veel aan zitten naar iemand anders, omdat ze het anders niet zouden overleven. Tot nu toe gaat dat zo redelijk goed. Maar ja, dat kan zomaar veranderen als ze eenmaal goed de smaak te pakken hebben.

gr.Roel
Hallo Roel

Mooi opgebouwd systeem, beetje jammer om er nu al keizertjes in te zetten. Mogelijk even wachten tot er meer koralen in staan en dan een gokje wagen want de aandacht wordt dan verdeeld door het grotere aantal koralen en de kans dat de keizer gewenst blijft is dan ook groter.

Veel succes.

Groetjes, Theo

Back
Bovenaan