Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

The Never Ending Story (continues)

Re: Van een cichlidenbak naar een zeeaquarium

Zelfs dit blauwe koraal leeft en is in betere staat dan hoe ik het ontving.

Bijlagen

• Afbeelding 133 (Medium).jpg
    Afbeelding 133 (Medium).jpg
    76,7 KB · Weergaven: 24
  • Afbeelding 132 (Medium).jpg
    Afbeelding 132 (Medium).jpg
    83,5 KB · Weergaven: 26
  • Afbeelding 131 (Medium).jpg
    Afbeelding 131 (Medium).jpg
    73,5 KB · Weergaven: 30

Ziet er toch goed uit hoor Marjan :goed: !! mvg Manuel!!

Zo dat mocht wel even he :p

Ik heb ook nog een overzichtsfoto, maar daar baal ik weer van dat die nou net mislukt en vaag is, je zou er tranen van in je ogen krijgen ;)

Bijlagen

• Afbeelding 119 (Medium).jpg
    Afbeelding 119 (Medium).jpg
    79,4 KB · Weergaven: 110

Tijd voor een resumé van de start tot heden (ook bedoeld om zelf de gebeurtenissen te blijven herinneren ;) ):

Het overgenomen bestand:
bevatte onnoemelijk veel deel en glasanemonen.
Diverse stenen direct weggekieperd, met de andere stenen de strijd tegen de deel en glasanemonen aangegaan, gewapend met injectiespuit, azijnzuur en een priem.
Heden: alle schadelijke anemonen zijn al enige weken verdwenen, de strijd lijkt gewonnen.

Overgenomen stenen bevatten ook:
verschillende algen en wieren.
De start zijn beloop gelaten, met het geadviseerde reguliere onderhoud en easylife.
Heden: slechts nog een enkel ongewenst algje te ontdekken, waaruit de conclusie mag worden getrokken dat de bacteriele huishouding gestaag vordert en van daaruit hoop dat én de bacterieën nog beter zullen worden én de schoonmaakploeg het werk zullen afmaken.

Overgenomen lagere dieren:
redelijk veel.
Heden: alles leeft nog en groeit en bloeit boven verwachting.

Toegevoegde ´verse´ levende stenen:
blijken van zeer goede kwaliteit te zijn en oogt erg mooi. Enige schimmel was aanwezig, maar is vanzelf verdwenen.
Heden: her en der is leven uit de stenen gekomen en zeer waardeerbaar, hier en daar nog wat alg of wier.

Een tweede deel overgenomen lagere dieren:
komend uit een stabiel draaiend aquarium.
Heden: op 2 dieren na (zie straks de * : negatieve ervaringen), staat ook dit bestand er florisant bij.

Zelf aangeschafte lagere dieren:
Op 2 na (zie ook *), staat alles mooi open en in goede gezondheid.

Schoonmaakploeg:
inmiddels redelijk voltallig.
Diverse heremietkreeften, poetsgarnalen, zandzevende ster, zeehaasje, zeeappels.
Heden: zien er gezond uit, doen het werk ook wel goed (er vanuit gaande dat zij de stip niet zullen wegwerken en alg niet alleen door hen verdwijnt).

Opstart algemeen:
geen enorme pieken gehad, geen overvloedige algen.
Af en toe wat technische vraagstukken die om een oplossing vroegen.
Heden: over het algemeen redelijk gelukt tot op heden en hopend op een goede voortzetting ervan.

Vissen:
het hekele punt.
Tót de laatste aanschaf bij een nietsponsor, was alles welvaren.
Helaas na de laatste aankoop van een aantal vissen in 1 koop, een enorme stipexplosie, die te laat werd onderkend en het leven heeft gekost aan een groot aantal ervan.
Heden: nog geen reden tot gejuich gezien de cyclus van de stip, maar enige hoop is er inmiddels daar de stip zich niet meer als explosie voordoet en er geen verliezen meer zijn geleden.

* Overige negatieve ervaringen:
Zoanthuspokken (ben nog bezig met de strijd daartegen)
Nieuwe aangeschafte montiporaplaat verloren - reden is mij onbekend, zal te maken hebben gehad met o.a. de nog niet voldoende aanwezige bacteriele huishouding, misschien de verlichting/plaats ook en de overgevoeligheid van dit dier bij problemen.
Van het overgenomen bestand de rode tepelanemoon (door pomp) en de doopvont verloren - verzwakt, reden onbekend, excecutie door de poetsgarnalen.

Misschien ben ik het een en ander vergeten binnen dit resumé, maar dit was wat mij even allemaal te binnen schoot.
Persoonlijke noot als laatste: toen ik vanmorgen wakker werd en na een verse bak koffie eens goed in het aquarium keek, dacht ik: zo slecht doe je het helemaal niet, het ziet er best leuk uit dat aquarium van je ;) .

Laatst bewerkt:

Misschien ben ik het een en ander vergeten binnen dit resumé, maar dit was wat mij even allemaal te binnen schoot.
Persoonlijke noot als laatste: toen ik vanmorgen wakker werd en na een verse bak koffie eens goed in het aquarium keek, dacht ik: zo slecht doe je het helemaal niet, het ziet er best leuk uit dat aquarium van je ;) .

En zo is het maar net!! :goed:

Wat is trouwens dit?:

http://www.zeewaterforum.org/forums/attachment.php?attachmentid=64952

Leuke bak heb je!!

Succes verder. (zonder al te veel probleempjes:D )

Back
Bovenaan