Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

The Never Ending Story (continues)

Re: Van een cichlidenbak naar een zeeaquarium

Ik denk dat jouw verlichting zorgt voor de paars roze kleuren overal, kzie het op bijna elke foto terug.
Het roze/paars is hier als je voor het aquarium zit niet zo extreem als op de foto´s, maar de kroepoek bijvoorbeeld is ook zonder de verlichting echt zo rose en de leders echt dat aparte kleurtje bruin. Maar op de een of andere manier fotografeer ik dus ook verkeerd en ik heb net gekeken, blijken er allemaal menuutjes te zijn voor tl licht, hallogeenlicht, daglicht, onderwaterlicht, etc...weet ik dat...:rolleyes:

Maar verder geeft mijn verlichting wel inderdaad een hele andere kleur ook in het echt dan bij de meeste van jullie aquaria. Dat komt omdat ik als één van de weinige ben gestart met de marine white en marine blue lampen van Arcadia, omdat ik die nog nieuw had liggen.
Het levert een behoorlijke intense kleur op als ik dat met de meest gangbare verlichting vergelijk en zet me wel aan het twijfelen inmiddels :(

Pas wel op met je rifwachters, deze lusten als ze groot zijn wel eens een garnaaltje of ander schaaldiertje.
Dat heb ik inmiddels begrepen ja, wist het in eerste instantie niet, maar ik zal er bij overige aanschaffen nu wel heel degelijk rekening mee houden.

Wel prachtige vissen.
Ik ben er weg van:) . Op de foto is de kleinste van de 2 te zien. Deze is echt zwart in mijn ogen. De grotere is prachtig bordeaux rood. Vandaag kwamen ze al wat meer uit het rif en ik heb weer uren zitten kijken.

Ook uit het ´verse´ steen komt inmiddels van alles tevoorschijn, dus uren kijkplezier en het huishouden ligt hier al een aantal compleet op z´n gat :D .

Ziet er goed uit Marjan:goed:

Oeioeioei, dat is wel heel snel gegaan...als alles nu gezond blijft en er geen (blauw)algenproblemen ontstaan dan mag je in je handen knijpen. Ik zou de bak nu ruim de tijd geven om zich te ontwikkelen en jezelf beperken tot regulier onderhoud en genieten van wat je hebt.

Misschien af en toe gericht een dier toevoegen ivm gewenste schoonmaak activiteiten of weghalen bij problemen.

Maar tot nu toe ziet het er goed uit, en je foto's zijn prima :goed:

Wat ontdekkingen. Alleereerst deze slak die onder een stukje begroeit steen/schelp huist.

(dacht eerst dat er een brokje steen viel)

Bijlagen

• zeeaquarium 003 (Medium).jpg
    zeeaquarium 003 (Medium).jpg
    106,6 KB · Weergaven: 47
  • zeeaquarium 004 (Medium).jpg
    zeeaquarium 004 (Medium).jpg
    121,5 KB · Weergaven: 38
  • zeeaquarium 015 (Medium).jpg
    zeeaquarium 015 (Medium).jpg
    101,1 KB · Weergaven: 44

En deze fraaie spiraalkokerworm en waaierworm (waaierworm is bovenste, spiraalkokerworm onder).

De spiraalkokerworm is binnen de ringen oranje en de buitenste puntjes zijn paars/blauw. Erg mooi.
De waaierworm is wit/geel.

Ook nog wat mosseltjes (de kleine zalmkleurige dingetjes)?

Bijlagen

• zeeaquarium 110 (Medium).jpg
    zeeaquarium 110 (Medium).jpg
    100,8 KB · Weergaven: 55
  • zeeaquarium 111 (Medium).jpg
    zeeaquarium 111 (Medium).jpg
    106,3 KB · Weergaven: 40

Oeioeioei, dat is wel heel snel gegaan...als alles nu gezond blijft en er geen (blauw)algenproblemen ontstaan dan mag je in je handen knijpen. Ik zou de bak nu ruim de tijd geven om zich te ontwikkelen en jezelf beperken tot regulier onderhoud en genieten van wat je hebt.
Het is ook (te?) snel gegaan. Maar is mede veroorzaakt doordat we natuurlijk een complete inhoud gekregen hebben en daarmee gestart zijn. Dit bevatte al diverse koralen en vissen. Dus de start in dit geval is al anders denk ik, dan wanneer je alleen met vers levend steen begint. Het onderhoud startte daarmee volledig vanaf dag 1 en sprake van eerst steen/water te laten rijpen viel daardoor al weg.
De aankoop van een Henkie en de gele dokter leek me wel redelijk verantwoord (of zat ik er met die gedachtengang al naast) ivm de algengroei en het grazen wat zij dan weer doen.
De enige toevoeging die ik te vroeg vond en hopelijk niet verkeerd heb gedaan, is het koppel rifwachters.

MarjanH zei:
Ook uit het ´verse´ steen komt inmiddels van alles tevoorschijn, dus uren kijkplezier en het huishouden ligt hier al een aantal compleet op z´n gat :D .
Whahahaha :p komt me bekend voor.
Als je eenmaal begint te kijken zit je eraan vast.

Wat metingen met Salifert van zojuist (10.45 uur):

Zoutgehalte 1025
Temp 25,6
PH 8
Kh 12,8
P04 0
Mg 1320
Ca 430
N03 tussen 0 en 2
N02 tussen 0 en 0,1

Verder zojuist de fosfaatkiller (van Salifert) ingeschakeld.

Ziet er goed uit...wat goed is komt snel :D !! mooie steen ook :goed: !! suc6 verder blijf het volgen!! mvg Manuel!!

Mooie bak gaat dit worden, met een mooi strandje :goed:

Veel plezier met je rifwachter, ik geniet er ook van als de mijne 's avonds komt kijken. Eten ze goed met de pot mee? De mijne niet, vandaar dat deze ook een paar keer per week een grote pier krijgt. Dat is mooi om te zien, hap-slik-weg..

Ik heb wat nieuw vers levend steen afgelopen week toegevoegd en er groeit van alles op dit prachtige steen. Goede kwaliteit mijns inziens.

Bijlagen

• Afbeelding 073 (Medium).jpg
    Afbeelding 073 (Medium).jpg
    77,6 KB · Weergaven: 34
  • Afbeelding 074 (Medium).jpg
    Afbeelding 074 (Medium).jpg
    73,4 KB · Weergaven: 27
  • Afbeelding 077 (Medium).jpg
    Afbeelding 077 (Medium).jpg
    85,9 KB · Weergaven: 29

Door de ruil van een aquarium wat ik niet gebruikte, voor lagere dieren met Coos, heb ik o.a. deze nieuwe aanwinsten:

Bijlagen

• Afbeelding 068 (Medium).jpg
    Afbeelding 068 (Medium).jpg
    100,3 KB · Weergaven: 23
  • Afbeelding 067 (Medium).jpg
    Afbeelding 067 (Medium).jpg
    65,3 KB · Weergaven: 26
  • Afbeelding 059 (Medium).jpg
    Afbeelding 059 (Medium).jpg
    96,7 KB · Weergaven: 22
Back
Bovenaan