Blijkbaar zitten er al koralen in.
Ik werd vanochtend wakker en toen stond mijn hamertje er zo bij, wat is er aan de hand? alvast bedankt!
www.zeewaterforum.info
Ander advies:
Koop het eerste boekje van Tanna Hoff. Daar staan alle basics in, als je die informatie volgt kan er eigenlijk niks misgaan.
Je zegt hier dat je van plan bent je bak te gaan vullen, maar uit je andere post blijkt dat ie al gevuld is.
Alle reacties hier gingen ervan uit dat je vullen met water bedoeld, maar blijkbaar is dat een reeds gepasseerd station.
Dan, wat betreft de testsetjes:
Niets is zo duur als een dood koraal. Met betrouwbare tests voorkom je voor een groot deel dat bijvoorbeeld een hamer 's ochtend opeens dood is. Een goede betrouwbare test hoeft niet duur te zijn, kijk naar de lijn van Salifert. Voor fosfaat zou ik een duurdere, betrouwbaardere test adviseren, bijvoorbeeld de Red Sea pro.
Ik neem aan de je wel je water hebt getest of laten testen voordat je dat hamerkoraal plaatste.
Wat zijn je waardes nu?
Als je per se steenkoralen wilt houden, dan hoort bovenstaande erbij.
Als je nu wilt besparen, begin dan met enkel lederkoralen. Die zijn veel meer vergevingsgezind en als over een halfjaar tot jaar je bak een stuk stabieler is en jij alles goed onder controle hebt, ga dan eens nadenken over een hamer o.i.d.